Strona 7 z 8

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 17 lut 2016, 14:46
autor: faraon
marceli pisze:Obserwuję już którąś tam "edycję" sprężyn... i wszyscy po zmianie jak dla mnie za wysoko jest.

Nie wiem ile to ma siąść i czy ma siąść ale jak by siadło pół tej wysokości szczeliny co jest po zmianie byłoby ok.

Mateusz może będzie okazja zobaczyć efekt na żywo(a może mnie się wydaje) ale czy Tobie tak się podoba??
Dla mnie jakbyś z podnośnika nie zdjął....
Dla jasności w punktach i daleko od tłumaczenia (się - też):

1. czy jeździ się wyglądem czy podnosi się auto w konkretnym celu :?:
2. wysokość każdej sprężyny dostosowujemy indywidualnie do każdego pojazdu po uzyskaniu wielu informacji od "dorabiacza" - jakie przebiegi, hak-przyczepa, jak często przyczepa, gaz, obciążenie, ale także czego oczekuje /subiektywne oczekiwania/ po zmianie na "faraonowe"; dzielimy się swoimi doświadczeniami i wybieramy wariant WSPÓLNIE uzgodniony
3. te springi siądą 1-1,5 cm za ok. 5 tys, km
4. po zobaczeniu jak piszesz "na żywo" siądź i przejedź się - opisz wrażenia /obiektywnie :)/
5. zawsze można zrobić niższe - te które dorabiamy są tylko o 16 mm wyższe od oryginału (matis1906 chciał 21 mm wyższe); to że "warczą" do góry jest efektem innego materiału z którego są zrobione (stal sprężynowa a nie węglowa po obróbce cieplnej)

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 17 lut 2016, 15:57
autor: matis1906
Marcin pewnie, mam luźniejszych kilka dni więc możemy się dogadać, zobaczysz jak to wygląda na żywo. Zdjęcie robione na niemalże pustej butli i max. 15l benzyny więc prawie na pusto, załadowany tył z 2 osobami o słusznej masie siadł tak właśnie do połowy tej szczeliny,może trochę więcej. Gdyby z czasem siadły te 10-15mm -było by optymalnie.

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 22 lut 2016, 15:04
autor: brygadzista1
Jako że nie orientuję się za bardzo w tym zawiasie Kappy mam dwa krótkie pytania. Jeśli ktoś ma chwilkę żeby podzielić się swoją wiedzą będę wdzieczny za uratowanie od czytania setek postów w poszukiwaniu odpowiedzi.

1. Czy jest lub będzie jakaś edycja na te springi na tył?

2. Mam fajną Kappę SW z 2000 roku - przód jest ok ale tył siedzi i nie amortyzuje kompletnie niczego, są tam pewnie oryginalne nivomaty. Czy amortyzatory od sedana będą mi pasować do SW z jakimiś dorobionymi sprężynami z Waszej edycji? Jako że auto będzie pokonywać rocznie góra 3 tys km chętnie wrzuciłbym jakieś sensowne używane amorki z sedana i nałożył na nie nowe dorabiane sprężyny. Z góry dzięki i pozdrawiam.

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 22 lut 2016, 15:20
autor: faraon
brygadzista1 pisze:Jako że nie orientuję się za bardzo w tym zawiasie Kappy mam dwa krótkie pytania. Jeśli ktoś ma chwilkę żeby podzielić się swoją wiedzą będę wdzieczny za uratowanie od czytania setek postów w poszukiwaniu odpowiedzi.

1. Czy jest lub będzie jakaś edycja na te springi na tył?

2. Mam fajną Kappę SW z 2000 roku - przód jest ok ale tył siedzi i nie amortyzuje kompletnie niczego, są tam pewnie oryginalne nivomaty. Czy amortyzatory od sedana będą mi pasować do SW z jakimiś dorobionymi sprężynami z Waszej edycji? Jako że auto będzie pokonywać rocznie góra 3 tys km chętnie wrzuciłbym jakieś sensowne używane amorki z sedana i nałożył na nie nowe dorabiane sprężyny. Z góry dzięki i pozdrawiam.
Odpowiadam na pytania:
1. nie wiem
2. tak - amory od sedana będą pasować do sprężyn dorabianych przez nas; ostatnio porobiło się ich tyle, że chłopaki nie montują tylko zaczynają sprzedawać ;)

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 22 lut 2016, 15:55
autor: brygadzista1
To jakby ktoś chciał opchnąć to proszę o PW. Dzięki Andrzej za odpowiedź.

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 26 mar 2016, 7:48
autor: Radek
Hej wszystkim.a ja chciałbym pochwalić sie że wreszcie Lucynka dostała nowe sprężynki wczoraj wprawdzie od AS24. Pierwsze wnioski,zmiana ustawienia świateł i pamięci fotela :lol: :lol: ;) A tak serio bardzo pozytywnie zobaczymy po paru tys km!Znalazłem też fotki nówek kapp z jakiCHś salonów i myślę że podobnie stoją.Jeszcze trzeba wypróbować sprężynki z moimi serwisantami 8-O buziak buziak ,[patrz fotki] ;)

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 26 mar 2016, 19:15
autor: matis1906
Już teraz widzę że sprężyny po jakimś czasie osiadły do wysokości którą na początku sobie założyłem.
Także wygląda na to jestem w pełni usatysfakcjonowany ! : yesyes :

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 27 mar 2016, 1:27
autor: rob_76
Ja mam nadzieję założyć sprężyny (przód/tył + amory - komplet) zaraz po Świętach... No i zobaczymy, co będzie... ;)

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 27 mar 2016, 12:19
autor: Al Boundy
Radek pisze:Jeszcze trzeba wypróbować sprężynki z moimi serwisantami 8-O buziak buziak ,[patrz fotki] ;)
Zapytam wieczorem małżonki , od kiedy Ona jest Twoim serwisantem.... :roll:

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 28 mar 2016, 7:39
autor: Radek
Al Boundy pisze:
Radek pisze:Jeszcze trzeba wypróbować sprężynki z moimi serwisantami 8-O buziak buziak ,[patrz fotki] ;)
Zapytam wieczorem małżonki , od kiedy Ona jest Twoim serwisantem.... :roll:
8-O : gafa : hehe nie zauważyłem że SW ma naszą blaszkę hehe.Fotka świetna małżonki też gratuluje oczywiście.A tak serio jeśli to z prywatnych zbiorów to skasuje jeśli chcesz?

: 28 mar 2016, 11:53
autor: Al Boundy
Luz... Mnie tam nie przeszkadza...

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 06 kwie 2016, 3:07
autor: rob_76
No więc stało się... komplet (P/T) sprężyn został wymieniony - na "faraonowe" oraz amorów - na KYB. Przednie sprężyny (zamówione o 20 mm wyższe od specyfikacji fabrycznej) okazały się być dużo wyższe (jakieś 10 cm?) od oryginałów po demontażu. Do tego stopnia, że były potrzebne dwa komplety ściągaczy oraz dodatkowa praska (sic!), by skręcić kolumny... W każdym razie operacja została uwieńczona sukcesem :D Z tyłu poszło za to bez żadnych "ceregieli"... :)
Efektem jest (po ok. 150-u km jazdy w pojedynkę, za to z pełnym bakiem i bagażnikiem zawalonym gratami) ok. 8,5 cm "przerwy" pomiędzy krawędzią koła a rantem błotnika z przodu oraz ok. 6,5 cm z tyłu... Średni prześwit (od podłoża do progów) ok. 21 cm. Co najważniejsze - Kapcia specjalnie nie zadziera ani nosa, ani kupra, tylko "jedzie na równej stępce"... :lol: :
027resized 19.12.15..jpg
021resized 19.12.15..jpg
022resized 19.12.15..jpg
A tutaj zaraz po zamontowaniu (niestety trochę słabo widać, bo właśnie wtedy wyszło słoneczko... ;) ):
020resized 19.12.15..jpg
Co do wrażeń z jazdy - auto bynajmniej nie stało się zbyt sztywne, ani nie straciło specjalnie na komforcie (czego się trochę obawiałem), natomiast tłumi zdecydowanie bardziej sprężyście, niż wcześniej. Jeśli całość faktycznie "usiądzie" ok. 1 - 1,5 cm za jakiś czas ale zachowa obecny sposób wybierania nierówności, to będzie idealnie... Przynajmniej jak dla mnie... ;)

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 06 kwie 2016, 10:33
autor: matis1906
rob_76 pisze:Średni prześwit (od podłoża do progów) ok. 21 cm.
8-O 8-O Toż to pełnowymiarowy SUV , poprzedni Grand Cherokee miał 21 cm prześwitu :-P
Pozdrawiam

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 06 kwie 2016, 11:21
autor: volf
20 cm miedzy progami a podłożem to raczej norma,mierzyłeś u siebie matis1906, bo to SUVa to jeszcze daleko...
Co do samego prześwitu to trzeba by zmierzyć w najniższym punkcie a w kappie do będzie raczej miska olejowa choć i całe przednie sanki są bardzo nisko : beczy :

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

: 06 kwie 2016, 12:06
autor: matis1906
Wiem, śmieję się tylko. Ale po zdjęciach można przypuszczać że te 15-20mm poszedł cały do góry.