Thesis 2.4 10v JTD - wymiana rozrządu
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis 2.4 10v JTD - wymiana rozrządu
Książkę?. Myślę, że bezpieczniejsza by była niż to forum. Mam na myśli, to, że foty kiedyś stąd znikną. Ważność - tak słyszałem, ale czy to prawda!?.
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis 2.4 10v JTD - wymiana rozrządu
Witam!
Kawał solidnej roboty
Moje drobne uwagi:
- podczas odkręcania/dokręcania śruby wałka rozrządu zwracamy uwagę, aby nie uszkodzić kluczem uniwersalnym czujnika fazy i koła fonicznego, które jest zespolone z kołem zębatym wałka, a jest z cienkiej blachy (klucz specjalny powinien się opierać nieco bliżej osi koła zębatego wałka),
- śruby pompy cieczy chłodzącej dokręcamy siłą 25 Nm,
- koło zębate wałka rozrządu dokręcamy "na gotowo" siłą 120 Nm,
- podczas tej pracy przy okazji można wymienić simering na wałku rozrządu - w przypadku stwierdzenia nawet minimalnego wycieku,
- śruby koła pasowego wału zdecydowanie łatwiej i bezpieczniej jest odkręcać kluczem pneumatycznym (udarowym), po wcześniejszym użyciu penetratora na styk łba śruby z kołem pasowym i wbiciu klucza (Ribe) lekko, ale zdecydowanie młotkiem,
- śruby koła pasowego wału dokręcamy siłą 25 Nm,
- ani w opisie, ani też na filmiku nie widać ważnej sprawy: nie wolno uruchamiać próbnie silnika bez przykręcenia kola pasowego wału, gdyż grozi to zsunięciem się paska zębatego i katastrofa gotowa.
Pozdrawiam
Kawał solidnej roboty
Moje drobne uwagi:
- podczas odkręcania/dokręcania śruby wałka rozrządu zwracamy uwagę, aby nie uszkodzić kluczem uniwersalnym czujnika fazy i koła fonicznego, które jest zespolone z kołem zębatym wałka, a jest z cienkiej blachy (klucz specjalny powinien się opierać nieco bliżej osi koła zębatego wałka),
- śruby pompy cieczy chłodzącej dokręcamy siłą 25 Nm,
- koło zębate wałka rozrządu dokręcamy "na gotowo" siłą 120 Nm,
- podczas tej pracy przy okazji można wymienić simering na wałku rozrządu - w przypadku stwierdzenia nawet minimalnego wycieku,
- śruby koła pasowego wału zdecydowanie łatwiej i bezpieczniej jest odkręcać kluczem pneumatycznym (udarowym), po wcześniejszym użyciu penetratora na styk łba śruby z kołem pasowym i wbiciu klucza (Ribe) lekko, ale zdecydowanie młotkiem,
- śruby koła pasowego wału dokręcamy siłą 25 Nm,
- ani w opisie, ani też na filmiku nie widać ważnej sprawy: nie wolno uruchamiać próbnie silnika bez przykręcenia kola pasowego wału, gdyż grozi to zsunięciem się paska zębatego i katastrofa gotowa.
Pozdrawiam
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis 2.4 10v JTD - wymiana rozrządu
Bo nie znalazłem dla Thesis. Rozumiem, że to nie ma znaczenia. Dla jednostki 2.4 jtd są takie same?.
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis 2.4 10v JTD - wymiana rozrządu
Witam!
"Dla jednostki 2.4 jtd są takie same?."
W Thesis 2.4 10v JTD i 2.4 20v JTD koło zębate wałka rozrządu dokręcamy "na gotowo" siłą 120 Nm, pompa cieczy i koło pasowe osprzętu 25 Nm.
W przypadku silników JTD 1.9 i 2.4 mogą występować różnice w mocowaniu rolki napinającej (średnica śruby):
- M8 - 25 Nm,
- M10 - 50 Nm.
Są też różnice w mocowaniu koła zębatego do walka rozrządu, ale to nie dotyczy Thesis.
Pozdrawiam
"Dla jednostki 2.4 jtd są takie same?."
W Thesis 2.4 10v JTD i 2.4 20v JTD koło zębate wałka rozrządu dokręcamy "na gotowo" siłą 120 Nm, pompa cieczy i koło pasowe osprzętu 25 Nm.
W przypadku silników JTD 1.9 i 2.4 mogą występować różnice w mocowaniu rolki napinającej (średnica śruby):
- M8 - 25 Nm,
- M10 - 50 Nm.
Są też różnice w mocowaniu koła zębatego do walka rozrządu, ale to nie dotyczy Thesis.
Pozdrawiam
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis 2.4 10v JTD - wymiana rozrządu
Oj chyba z większą dokręciłem, ale to chyba nie szkodzi, co?.
Dzięki.
Dzięki.
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis 2.4 10v JTD - wymiana rozrządu
Znaczne przekroczenie wartości momentu dokręcenia może spowodować: zerwanie gwintu, zerwanie śruby, zmiażdżenie/zniekształcenie elementu przykręcanego.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis 2.4 10v JTD - wymiana rozrządu
No tak. Silą rąk koło wałka rozrządu, rolkę prowadzącą dokręciłem. Napinacz kluczem dynamometrycznym. Mam nadzieję że niczego nie zmiażdżyłem.
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis 2.4 10v JTD - wymiana rozrządu
i jak zwykle można na koledze polegać !