Strona 1 z 1

Dedra 1.9 TD - diagnostyka silnika

: 08 wrz 2015, 12:13
autor: pikasik
Witam z tej strony Michał.
Piszę trochę gościnnie z następującym kłopotem.
Kolega zakupił kilka dni temu Lancie Dedrę 97r. z silnikiem Diesla 1.9 z turbinką.
Pod maską widzę dwa złacza 3-pinowe. Przy pomocy adaptera 3-pin i FiatEcuScan
udało się połączyć z ABS. Niestety na wykazie nie ma silnika Diesla przy tym modelu.
Próbowałem użyć innych modeli z podobnych roczinkó Fiata i Alfy Romeo
ale bez powodzenia.
Podjechałem do gościa który dysponował autocomem i tutaj niestety również nie dali rady.
Ktoś podpowie jakim softem da się odczytać błędy i podejrzeć parametry pracy silnika.
Ogólnie auto jest koszmarnie słabe.

Re: Dedra 1.9 TD - diagnostyka silnika

: 08 wrz 2015, 14:54
autor: Bichoń
Moje doświadczenia są co prawda nie z Dedry tylko z Delty i nie diesla tylko benzyny, ale w końcu to rodzeństwo... tak więc w mojej delcie była osobna wtyczka do ABS i osobna do komputera sterowania silnikiem. Nie da się pogadać z ECU będą podłączonym pod ABS.

Re: Dedra 1.9 TD - diagnostyka silnika

: 08 wrz 2015, 15:42
autor: volf
Tylko czy w Dedrze dieslu jest w ogóle jakiś ECU?
Tam jest, chyba, zwykła pompa wtryskowa sterowana linką, może jedynie jest jakiś sterownik od EGR...

Re: Dedra 1.9 TD - diagnostyka silnika

: 08 wrz 2015, 21:32
autor: wladek-15
w dedrze którą miałem z 1992roku 2.0 Turbo DS z elektryki jaka wychodziła z silnika to:

-Elektrozawór w pompie wtryskowej odpowiadający za gaszenie silnika oraz jego stałą prace (jeden przewód)
-czujnik poziomu oleju przykręcony do pompy oleju (jeden przewód)
-czujnik ściśnienia oleju montowany w podstawie silnika (łapa silnika), (Jeden przewód)
-czujnik temperatury oleju montowany w misce olejowej (jeden przewód)
-czujnik obrotomierza montowany na obudowie skrzyni biegów z góry na przeciw koła zamachowego
Nie będę już wymieniał przewodów alternatora oraz rozrusznika.

WNIOSEK:: Te auto nie posiadało komputera ECU !!!! Wszystko Sterowane było mechanicznie za pomocą linek (gaz, ssanie), oraz śrubek regulacyjnych.
Moja rada wymiń FILTR PALIWA. Następnie sprawdź:

-ustawienie rozrządu
-ustawienie luzu zaworowego. reguluje się go za pomocą płytek (auto ma około 20 lat)
-szczelność układu dolotowego między turbiną , intercoolerem, a kolektorem dolotowym
-kąt wtrysku
-ciśnienie sprężania

Następnie możesz spróbować podkręcić dawkę wtrysku. Ale bardzo ostrożnie. Trzeba to robić małymi skokami w wielkości jednej ósmej obrotu śruby regulacyjnej.

Re: Dedra 1.9 TD - diagnostyka silnika

: 09 wrz 2015, 10:20
autor: horses
Ja mam w tej chwili podobny problem którego jeszcze nie zwalczyłem. Chodzi gorzej niż diesel bez turbo. Dopiero od około 3000 obr włącza się turbina i jest przeciąg.

Wczoraj podjechałem do gości którzy się właśnie podłączyli, ale tak jak koledzy mówią to jest stary diesel i do silnika nie było żadnej centralki. Tylko ABS i coś tam jeszcze.

Jak to ogarnę to się podzielę informacją.