Thesis - naprawa kol. wydechowego/czyszczenie geometrii

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Thesis - naprawa kol. wydechowego/czyszczenie geometrii

Post autor: s0krates » 26 gru 2015, 20:45

Po chipie silnika i przejechaniu na ostrym bucie Polski wzdłuż z Thesisa zaczął się wydobywać dziwny pisk na zimnym. Po oględzinach odkryłem brak szpilki w kolektorze (musiało jej nie być od zakupu, bo już zardzewiała śruba w miejscu zerwania - widocznie wcześniej było niższe ciśnienie i trzymało mimo braku szpilki) i wydmuchaną uszczelkę.
Części już zamówione w ASO (gdzie indziej się nie opłaca). Prace startują jutro i będę je raportował dla potomności :). Przy okazji zdejmowania kolektora wymontuję turbo celem wyczyszczenia geometrii.

Macie jakieś doświadczenia w temacie? Doczytałem, że w Alfach jest to częsta przypadłość. Ukręcona szpilka na szczęście wystaje, ale co zrobić żeby zminimalizować ryzyko pęknięcia w głowicy?
Czy to prawda, że trzeba planować kolektor? Orientowałem się i cena jest spora za tą przyjemność..

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4019
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis - Naprawa kol. wydechowego i czyszczenie geometri

Post autor: volf » 26 gru 2015, 21:13

Jak faktycznie kolektor krzywy to naprawa bez planowania na długo nie starczy...
Można to sprawdzić na jakiejś prostej płycie czy tafli szkła a nawet trochę wyrównać kładąc jeszcze na płycie arkusz papieru ściernego. Konieczny niestety demontaż kolektora z auta...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Thesis - naprawa kol. wydechowego/czyszczenie geometrii

Post autor: s0krates » 28 gru 2015, 22:28

Panowie sprawa jest w toku. Dobrze, że postanowiłem połączyć jedno z drugim bo nie widzę za bardzo możliwości zdjęcia kolektora bez zdjęcia turbiny..

ad. 1: Turbina. Podczas pomiarów przy czipowaniu bronx powiedział mi że się geometria przycina "w dół" (opada ciśnienie). Podejrzana była zasyfiona zmienna geometria. Turbo na razie tylko jest wymontowane i odkręcona gruszka, ale dźwignia chodzi leciutko - czy w tym momencie jest sens w ogóle to rozbierać? Macie jakiś sensowny pomysł na sprawdzenie gruchy?

ad. 2: Kolektor. Podczas zdejmowania wykryłem że prawdopodobnie "nasi tu byli" Niektóre szpilki i nakrętki wyglądają na całkiem nowe. Kolektor jest dość skorodowany, ale głównie pomiędzy rurkami, różnica poziomu pomiędzy pierwszą a ostatnią rurką to ok. 2mm. Pytanie czy lepiej planować czy kombinować używkę?

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis - naprawa kol. wydechowego/czyszczenie geometrii

Post autor: belial666 » 28 gru 2015, 23:08

s0krates pisze:Panowie sprawa jest w toku. Dobrze, że postanowiłem połączyć jedno z drugim bo nie widzę za bardzo możliwości zdjęcia kolektora bez zdjęcia turbiny..

ad. 1: Turbina. Podczas pomiarów przy czipowaniu bronx powiedział mi że się geometria przycina "w dół" (opada ciśnienie). Podejrzana była zasyfiona zmienna geometria. Turbo na razie tylko jest wymontowane i odkręcona gruszka, ale dźwignia chodzi leciutko - czy w tym momencie jest sens w ogóle to rozbierać? Macie jakiś sensowny pomysł na sprawdzenie gruchy?
Może tak 1:56 filmiku
Nr. telef. 501259455

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis - naprawa kol. wydechowego/czyszczenie geometrii

Post autor: bronx » 28 gru 2015, 23:35

Wpierw sprawdź gruchę, może być tak jak pokazane na filmie.
Mówiłeś że N75 masz nowy, więc zostają lamelki, gruszka, wężyki.

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Thesis - naprawa kol. wydechowego/czyszczenie geometrii

Post autor: s0krates » 30 gru 2015, 14:39

Zaraz idę do garażu wypróbować strzykawkę (kupiona w aptece dokładnie taka jak na tym filmie).

Kolektor update:
Po jeżdżeniu bez szpilki ZAWSZE trzeba planować kolektor. Jak nie jest skręcony to zawsze się odkształci po rozgrzaniu - opinia szlifierza zszokowanego odchyłką ok 2mm (mówił że do tej pory największą miał ok. 0,7mm). Koszt - 150 zł

Przykręcanie = zgodnie z elearnem skręcamy momentem jedynie 25 Nm! (dotyczy wszystkich śrub na połączeniu silnik-kolektor-turbo-wydech

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”