Thesis - naprawa kol. wydechowego/czyszczenie geometrii
Thesis - naprawa kol. wydechowego/czyszczenie geometrii
Po chipie silnika i przejechaniu na ostrym bucie Polski wzdłuż z Thesisa zaczął się wydobywać dziwny pisk na zimnym. Po oględzinach odkryłem brak szpilki w kolektorze (musiało jej nie być od zakupu, bo już zardzewiała śruba w miejscu zerwania - widocznie wcześniej było niższe ciśnienie i trzymało mimo braku szpilki) i wydmuchaną uszczelkę.
Części już zamówione w ASO (gdzie indziej się nie opłaca). Prace startują jutro i będę je raportował dla potomności . Przy okazji zdejmowania kolektora wymontuję turbo celem wyczyszczenia geometrii.
Macie jakieś doświadczenia w temacie? Doczytałem, że w Alfach jest to częsta przypadłość. Ukręcona szpilka na szczęście wystaje, ale co zrobić żeby zminimalizować ryzyko pęknięcia w głowicy?
Czy to prawda, że trzeba planować kolektor? Orientowałem się i cena jest spora za tą przyjemność..
Części już zamówione w ASO (gdzie indziej się nie opłaca). Prace startują jutro i będę je raportował dla potomności . Przy okazji zdejmowania kolektora wymontuję turbo celem wyczyszczenia geometrii.
Macie jakieś doświadczenia w temacie? Doczytałem, że w Alfach jest to częsta przypadłość. Ukręcona szpilka na szczęście wystaje, ale co zrobić żeby zminimalizować ryzyko pęknięcia w głowicy?
Czy to prawda, że trzeba planować kolektor? Orientowałem się i cena jest spora za tą przyjemność..
Re: Thesis - Naprawa kol. wydechowego i czyszczenie geometri
Jak faktycznie kolektor krzywy to naprawa bez planowania na długo nie starczy...
Można to sprawdzić na jakiejś prostej płycie czy tafli szkła a nawet trochę wyrównać kładąc jeszcze na płycie arkusz papieru ściernego. Konieczny niestety demontaż kolektora z auta...
Można to sprawdzić na jakiejś prostej płycie czy tafli szkła a nawet trochę wyrównać kładąc jeszcze na płycie arkusz papieru ściernego. Konieczny niestety demontaż kolektora z auta...
KAPPA TDS & JTD
Re: Thesis - naprawa kol. wydechowego/czyszczenie geometrii
Panowie sprawa jest w toku. Dobrze, że postanowiłem połączyć jedno z drugim bo nie widzę za bardzo możliwości zdjęcia kolektora bez zdjęcia turbiny..
ad. 1: Turbina. Podczas pomiarów przy czipowaniu bronx powiedział mi że się geometria przycina "w dół" (opada ciśnienie). Podejrzana była zasyfiona zmienna geometria. Turbo na razie tylko jest wymontowane i odkręcona gruszka, ale dźwignia chodzi leciutko - czy w tym momencie jest sens w ogóle to rozbierać? Macie jakiś sensowny pomysł na sprawdzenie gruchy?
ad. 2: Kolektor. Podczas zdejmowania wykryłem że prawdopodobnie "nasi tu byli" Niektóre szpilki i nakrętki wyglądają na całkiem nowe. Kolektor jest dość skorodowany, ale głównie pomiędzy rurkami, różnica poziomu pomiędzy pierwszą a ostatnią rurką to ok. 2mm. Pytanie czy lepiej planować czy kombinować używkę?
ad. 1: Turbina. Podczas pomiarów przy czipowaniu bronx powiedział mi że się geometria przycina "w dół" (opada ciśnienie). Podejrzana była zasyfiona zmienna geometria. Turbo na razie tylko jest wymontowane i odkręcona gruszka, ale dźwignia chodzi leciutko - czy w tym momencie jest sens w ogóle to rozbierać? Macie jakiś sensowny pomysł na sprawdzenie gruchy?
ad. 2: Kolektor. Podczas zdejmowania wykryłem że prawdopodobnie "nasi tu byli" Niektóre szpilki i nakrętki wyglądają na całkiem nowe. Kolektor jest dość skorodowany, ale głównie pomiędzy rurkami, różnica poziomu pomiędzy pierwszą a ostatnią rurką to ok. 2mm. Pytanie czy lepiej planować czy kombinować używkę?
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - naprawa kol. wydechowego/czyszczenie geometrii
Może tak 1:56 filmikus0krates pisze:Panowie sprawa jest w toku. Dobrze, że postanowiłem połączyć jedno z drugim bo nie widzę za bardzo możliwości zdjęcia kolektora bez zdjęcia turbiny..
ad. 1: Turbina. Podczas pomiarów przy czipowaniu bronx powiedział mi że się geometria przycina "w dół" (opada ciśnienie). Podejrzana była zasyfiona zmienna geometria. Turbo na razie tylko jest wymontowane i odkręcona gruszka, ale dźwignia chodzi leciutko - czy w tym momencie jest sens w ogóle to rozbierać? Macie jakiś sensowny pomysł na sprawdzenie gruchy?
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis - naprawa kol. wydechowego/czyszczenie geometrii
Wpierw sprawdź gruchę, może być tak jak pokazane na filmie.
Mówiłeś że N75 masz nowy, więc zostają lamelki, gruszka, wężyki.
Mówiłeś że N75 masz nowy, więc zostają lamelki, gruszka, wężyki.
Re: Thesis - naprawa kol. wydechowego/czyszczenie geometrii
Zaraz idę do garażu wypróbować strzykawkę (kupiona w aptece dokładnie taka jak na tym filmie).
Kolektor update:
Po jeżdżeniu bez szpilki ZAWSZE trzeba planować kolektor. Jak nie jest skręcony to zawsze się odkształci po rozgrzaniu - opinia szlifierza zszokowanego odchyłką ok 2mm (mówił że do tej pory największą miał ok. 0,7mm). Koszt - 150 zł
Przykręcanie = zgodnie z elearnem skręcamy momentem jedynie 25 Nm! (dotyczy wszystkich śrub na połączeniu silnik-kolektor-turbo-wydech
Kolektor update:
Po jeżdżeniu bez szpilki ZAWSZE trzeba planować kolektor. Jak nie jest skręcony to zawsze się odkształci po rozgrzaniu - opinia szlifierza zszokowanego odchyłką ok 2mm (mówił że do tej pory największą miał ok. 0,7mm). Koszt - 150 zł
Przykręcanie = zgodnie z elearnem skręcamy momentem jedynie 25 Nm! (dotyczy wszystkich śrub na połączeniu silnik-kolektor-turbo-wydech