MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków
: 17 wrz 2006, 21:00
Witam,
W układach z wtryskiem wielopunktowym występuje problem utraty szczelności doprowadzeń paliwa do listwy wtryskiwaczy.
Jak to sprawdzić?
Uruchomić na chwilkę silnik (najlepiej, gdy zimny) i wyłączyć zapłon. Dokładnie sprawdzić, czy na połączeniach przewodów paliwowych przy listwie nie ma śladów paliwa, czy przewody są dobrze zaciśnięte, nie dają się obrócić na króćcu lub przesunąć. Jeżeli połączenia te nie są poprawne to wskazane usunięcie opaski fabrycznej (zaciskanie jej nic nie da), ucięcie przewodu tuż przy śladzie po opasce, nasunięcie na króciec, zakładając wcześniej nową opaskę. Bardzo dobrze pasuje tam opaska uniwersalna 12-20mm. Wskazane mocne skręcenie nowej opaski tak, aby przewodu nie można obrócić.
Co powodują takie niekontrolowane wycieki?
Paliwo ścieka na rolki i paski rozrządu definitywnie skracając ich żywotność.
Ponadto pojawia się zapach paliwa w kabinie (tylko podczas rozruchu i nagrzewania silnika). Mogą wystąpić problemy z uruchomieniem zimnego silnika (trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem).
Pozdrawiam
PS
Aby uniknąć "obsikania" paliwem (ciśnienie w układzie zasilania wtrysków) można uruchomić silnik po uprzednim wyjęciu bezpiecznika zasilania pompy.
W układach z wtryskiem wielopunktowym występuje problem utraty szczelności doprowadzeń paliwa do listwy wtryskiwaczy.
Jak to sprawdzić?
Uruchomić na chwilkę silnik (najlepiej, gdy zimny) i wyłączyć zapłon. Dokładnie sprawdzić, czy na połączeniach przewodów paliwowych przy listwie nie ma śladów paliwa, czy przewody są dobrze zaciśnięte, nie dają się obrócić na króćcu lub przesunąć. Jeżeli połączenia te nie są poprawne to wskazane usunięcie opaski fabrycznej (zaciskanie jej nic nie da), ucięcie przewodu tuż przy śladzie po opasce, nasunięcie na króciec, zakładając wcześniej nową opaskę. Bardzo dobrze pasuje tam opaska uniwersalna 12-20mm. Wskazane mocne skręcenie nowej opaski tak, aby przewodu nie można obrócić.
Co powodują takie niekontrolowane wycieki?
Paliwo ścieka na rolki i paski rozrządu definitywnie skracając ich żywotność.
Ponadto pojawia się zapach paliwa w kabinie (tylko podczas rozruchu i nagrzewania silnika). Mogą wystąpić problemy z uruchomieniem zimnego silnika (trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem).
Pozdrawiam
PS
Aby uniknąć "obsikania" paliwem (ciśnienie w układzie zasilania wtrysków) można uruchomić silnik po uprzednim wyjęciu bezpiecznika zasilania pompy.