Strona 1 z 1

MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków

: 17 wrz 2006, 21:00
autor: wujek
Witam,
W układach z wtryskiem wielopunktowym występuje problem utraty szczelności doprowadzeń paliwa do listwy wtryskiwaczy.
Jak to sprawdzić?
Uruchomić na chwilkę silnik (najlepiej, gdy zimny) i wyłączyć zapłon. Dokładnie sprawdzić, czy na połączeniach przewodów paliwowych przy listwie nie ma śladów paliwa, czy przewody są dobrze zaciśnięte, nie dają się obrócić na króćcu lub przesunąć. Jeżeli połączenia te nie są poprawne to wskazane usunięcie opaski fabrycznej (zaciskanie jej nic nie da), ucięcie przewodu tuż przy śladzie po opasce, nasunięcie na króciec, zakładając wcześniej nową opaskę. Bardzo dobrze pasuje tam opaska uniwersalna 12-20mm. Wskazane mocne skręcenie nowej opaski tak, aby przewodu nie można obrócić.
Co powodują takie niekontrolowane wycieki?
Paliwo ścieka na rolki i paski rozrządu definitywnie skracając ich żywotność.
Ponadto pojawia się zapach paliwa w kabinie (tylko podczas rozruchu i nagrzewania silnika). Mogą wystąpić problemy z uruchomieniem zimnego silnika (trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem).
Pozdrawiam
PS
Aby uniknąć "obsikania" paliwem (ciśnienie w układzie zasilania wtrysków) można uruchomić silnik po uprzednim wyjęciu bezpiecznika zasilania pompy.

MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków

: 17 wrz 2006, 22:17
autor: strang
Bardzo fachowa porada. Dzięki-znów się czegoś nauczyłem . : yesyes :

MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków

: 17 wrz 2006, 22:22
autor: wujek
Witam,
Dzięki Strang za dobre słowo, warto sprawdzać te punkty, gdyż przewody sztywnieją, nadpękają - to są przecież kilkuletnie auta.
Pozdrawiam

MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków

: 18 wrz 2006, 21:16
autor: grzole
:hmmm: Muszę obwąchać swoje auta i sprawdzić układ zasilania. Nie pamiętam abym miał jakieś kłopoty więc zrobię to z poczucia obowiązku wobec Lancii.

MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków

: 18 wrz 2006, 21:19
autor: darkobo
Hi, hi, hi ! Dziś kolega się pochwalił, że właśnie wymienił wspomniane przewody, bo ciekły..... :P

MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków

: 19 wrz 2006, 7:58
autor: aro
Brawo Wujek! : brawa :

MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków

: 25 lut 2007, 21:57
autor: Anonymous
nie ma co sie smiac Wujek ma racje gumowe polczenia moga czesto cieknac guma sie starzeje peka i wyciek gotowy wlasnie najczesciej obok opaski

MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków

: 08 mar 2008, 17:44
autor: MarKapp
Ta rada uratowała mi życie!
Śmierdziało paliwem - szczególnie przy rozruchu - okazało się, że ciekło paliwko przy listwie, na razie skróciłem przewód i nowa opaska, ale trzeba będzie kupić nowy przewód (chyba 8mm).
Dzięki za takie rady! :D
: brawo :