Lybra SW - car audio/instalacja Sound Quality
: 20 mar 2016, 13:36
Witam. Jako ze w temacie CA siedzę już trochę i jest to także moje hobby, to obecne auto nie może obejść się bez przyzwoitej instalacji CA ukierunkowanej na jakość odtwarzania dźwięku.
W Lybrze zostanie zamontowana następująca instalacja:
- "kablologia" - zasilanie 35mm^2 oraz masa z punktu masowego w tyle auta. Kable zasilające pociągnięte lewą stroną auta, a sygnałowe prawą stroną.
Zasilający tylko taki udało się wcisnąć w fabryczny otwór przelotowy w grodzi silnika i z tego samego powodu masa nie jest pociągnięta prosto z akumulatora. Przy akumulatorze oczywiście bezpiecznik dobrany odpowiednio do kabla zasilającego.
Przelotka w grodzi znajduje się za pedałami, na wysokości ich końców u góry. Punkt masowy jest w końcu auta. Trzeba wykręcić stelaż na zmieniarkę i navi. Przy lampie znajduje się punkt masowy ze śrubą 13, do którego schodzi się kilka/kilkanaście kabli. Ja jeszcze połączyłem kilka innych wypustów śrub wspawanych do podłużnic, żeby poprawić masę w punkcie. Doszła tam jeszcze mała rozeta z płaskownika z otworami, bo pod jedną śrubę nie upchnę tyle kabli z konektorami oczkowymi. Zasilający dochodzi pod tylną kanapę, gdzie jest rozeta z bezpiecznikami, z której wychodzą kable już na poszczególne wzmacniacze.
Przewód REM pociągnięty razem z kablem zasilającym, żeby uniknąć problemów z łapaniem zakłóceń przez kable sygnałowe.
Przewody głośnikowe 2x2,5mm^2 od wzmacniacza do zwrotnic
Przewody sygnałowe to Phonocar Platinum 2/246, oraz przewód na kablu KLOTZ MY206 i wtykach RCA RYAN-a
- jednostka sterująca to Alpine CDA-7897 sprowadzona ze Stanów ( brak RDS-u i odbiór tylko nieparzystych fal radiowych ). Do niej podłączona zmieniarka Alpine CHA-S634, którą uda się wepchnąć w miejsce ori zmieniarki. Jest trochę szersza od ori, ale w stelaż wejdzie, bo ori zmieniarka ma dystans w postaci dużej śruby. Jedynie będzie trzeba poszerzyć otwór w boczku.
- Głośniki, to zestaw DLS UR36S w zmienionej formie. Średniotonowy DLS UR2,5 i tweeter RU1
Zwrotnica zaprojektowana od nowa po pomiarach akustycznych. Woofer 16,5cm pochodzi z zestawu Phase Linear CFS 165.25 ( oryginalny woofer w zestawie DLS DUR6 du... nie urywał i został zmieniony ). Subwoofer jest oparty na głośniki DLS W312B w skrzyni 41L strojonej na 42hz
Średniaki i tweetery umiejscowione zostaną w przednich słupkach po odsłuchach i ukierunkowaniu. Słupki zostaną przebudowane za pomocą żywicy i wykończone materiałem zbliżonym do oryginalnego.
- wzmacniacze - zestaw przedni "na dzień dobry" zostanie zasilony z Audio Art-a 200MS, a subwoofer z Kenwood KAC-1020, lub Soundstream Rubicon 502
Wzmacniaczy trochę posiadam i tutaj mogą następować zmiany, ale taki setup będzie na początek.
Drzwi zostaną wyłożone matami, a otwory technologiczne zakryte blachą alu dla sztywnego podłoża dla maty + dystanse pod głośniki.
W bagażniku będzie mała zabudowa w szerz bagażnika przy tylnej kanapie, na wzmacniacze itd. o wysokości ~7-8cm i szerokości około 45-50cm. Całość zostanie wykończona materiałem.
Na razie wybebeszone zostało poprzednie auto, a w Lybrze położone zostały kable. W okolicy świąt myślę zabrać się za drzwi i słupki ( jak zapasowe przyjdą w ciągu tygodnia ). Niestety spieszyłem się i nie robiłem zdjęć z postępu prac. Jak ktoś by miał jakieś pytania odnośnie audio, czy położenia kabli, to służę pomocą na PW
W Lybrze zostanie zamontowana następująca instalacja:
- "kablologia" - zasilanie 35mm^2 oraz masa z punktu masowego w tyle auta. Kable zasilające pociągnięte lewą stroną auta, a sygnałowe prawą stroną.
Zasilający tylko taki udało się wcisnąć w fabryczny otwór przelotowy w grodzi silnika i z tego samego powodu masa nie jest pociągnięta prosto z akumulatora. Przy akumulatorze oczywiście bezpiecznik dobrany odpowiednio do kabla zasilającego.
Przelotka w grodzi znajduje się za pedałami, na wysokości ich końców u góry. Punkt masowy jest w końcu auta. Trzeba wykręcić stelaż na zmieniarkę i navi. Przy lampie znajduje się punkt masowy ze śrubą 13, do którego schodzi się kilka/kilkanaście kabli. Ja jeszcze połączyłem kilka innych wypustów śrub wspawanych do podłużnic, żeby poprawić masę w punkcie. Doszła tam jeszcze mała rozeta z płaskownika z otworami, bo pod jedną śrubę nie upchnę tyle kabli z konektorami oczkowymi. Zasilający dochodzi pod tylną kanapę, gdzie jest rozeta z bezpiecznikami, z której wychodzą kable już na poszczególne wzmacniacze.
Przewód REM pociągnięty razem z kablem zasilającym, żeby uniknąć problemów z łapaniem zakłóceń przez kable sygnałowe.
Przewody głośnikowe 2x2,5mm^2 od wzmacniacza do zwrotnic
Przewody sygnałowe to Phonocar Platinum 2/246, oraz przewód na kablu KLOTZ MY206 i wtykach RCA RYAN-a
- jednostka sterująca to Alpine CDA-7897 sprowadzona ze Stanów ( brak RDS-u i odbiór tylko nieparzystych fal radiowych ). Do niej podłączona zmieniarka Alpine CHA-S634, którą uda się wepchnąć w miejsce ori zmieniarki. Jest trochę szersza od ori, ale w stelaż wejdzie, bo ori zmieniarka ma dystans w postaci dużej śruby. Jedynie będzie trzeba poszerzyć otwór w boczku.
- Głośniki, to zestaw DLS UR36S w zmienionej formie. Średniotonowy DLS UR2,5 i tweeter RU1
Zwrotnica zaprojektowana od nowa po pomiarach akustycznych. Woofer 16,5cm pochodzi z zestawu Phase Linear CFS 165.25 ( oryginalny woofer w zestawie DLS DUR6 du... nie urywał i został zmieniony ). Subwoofer jest oparty na głośniki DLS W312B w skrzyni 41L strojonej na 42hz
Średniaki i tweetery umiejscowione zostaną w przednich słupkach po odsłuchach i ukierunkowaniu. Słupki zostaną przebudowane za pomocą żywicy i wykończone materiałem zbliżonym do oryginalnego.
- wzmacniacze - zestaw przedni "na dzień dobry" zostanie zasilony z Audio Art-a 200MS, a subwoofer z Kenwood KAC-1020, lub Soundstream Rubicon 502
Wzmacniaczy trochę posiadam i tutaj mogą następować zmiany, ale taki setup będzie na początek.
Drzwi zostaną wyłożone matami, a otwory technologiczne zakryte blachą alu dla sztywnego podłoża dla maty + dystanse pod głośniki.
W bagażniku będzie mała zabudowa w szerz bagażnika przy tylnej kanapie, na wzmacniacze itd. o wysokości ~7-8cm i szerokości około 45-50cm. Całość zostanie wykończona materiałem.
Na razie wybebeszone zostało poprzednie auto, a w Lybrze położone zostały kable. W okolicy świąt myślę zabrać się za drzwi i słupki ( jak zapasowe przyjdą w ciągu tygodnia ). Niestety spieszyłem się i nie robiłem zdjęć z postępu prac. Jak ktoś by miał jakieś pytania odnośnie audio, czy położenia kabli, to służę pomocą na PW