Strona 1 z 2

Thesis - pobór prądu

: 02 maja 2016, 21:06
autor: ArtoKucior
Hej. Moglibyśmy wszyscy zainteresowani wpisać się jaki to mamy pobór prądu przy wyłączonym aucie i zamkniętym. Jak się go mierzy. Jeśli zbyt duży to jak wykryć gdzie leży problem (tu pytanie do tych, którzy ten problem już przerobili), jak go naprawić. Niektórym osobom ten temat mógłby pomóc ponieważ natykam się na podobne problemy w Thesisach...

U mnie pobór prądu przy wyłączonym aucie i zamkniętym pilotem...odczekałem około 1 minuty. Pacjent to 2,0TB Emblema
DSC_1287.jpg
Pomiaru dokonałem ustawiając pokrętło miernika na mierzenie do 10A, przestawiając jedną wtyczkę (u mnie czerwoną, czarnej nie ruszałem). Na akumulatorze odpiąłem + klemę, a miernik podłączyłem jednym kablem (np czarnym jak w moim przypadku) do akumulatora w plusowy bolec a drugim kablem do plusowej klemy (np czerwonym jak w moim przypadku) tak aby stworzyć przepływ prądu przez nasz miernik. Gdy zamknąłem auto pilotem...poczekałem koło 1 minuty...i pojawiła się najniższa wartość 0,05A. Niewiem czy to dużo czy to mało gdyż nie mam porównania. Dodam, że odkąd kupiłem auto od początku lutego...aku mi padł 3 razy. Alternator zregenerowany (poprzednio ładowanie skakało mi od 12,5V do 16V...teraz jest stabilizacja pomiędzy 13,5V a 13,8V w zależności od obciążenia)...i niewiem czy to nie za mało czasem. Przekonałbym się o tym pewnie dopiero jak kupie nowy aku...wtedy jak padnie to reklamacja do gościa co mi regenerował alternator.
Tymczasem zapraszam do komentowania tematu

Re: Thesis - pobór prądu

: 02 maja 2016, 21:14
autor: Bartek-Lodz
Thesis jak nie jeździ to max miesiąc na dobrym aku wytrzyma :( Jakiś czas temu zapodałem w ramach testu akumulator 100AH w technologii AGM i niestety też po miesiącu był lipton.

Thesis - pobór prądu

: 02 maja 2016, 21:19
autor: FXX
ArtoKucior pisze:Hej. Moglibyśmy wszyscy zainteresowani wpisać się jaki to mamy pobór prądu przy wyłączonym aucie i zamkniętym. Jak się go mierzy. Jeśli zbyt duży to jak wykryć gdzie leży problem (tu pytanie do tych, którzy ten problem już przerobili), jak go naprawić. Niektórym osobom ten temat mógłby pomóc ponieważ natykam się na podobne problemy w Thesisach...

U mnie pobór prądu przy wyłączonym aucie i zamkniętym pilotem...odczekałem około 1 minuty. Pacjent to 2,0TB Emblema
DSC_1287.jpg
Pomiaru dokonałem ustawiając pokrętło miernika na mierzenie do 10A, przestawiając jedną wtyczkę (u mnie czerwoną, czarnej nie ruszałem). Na akumulatorze odpiąłem + klemę, a miernik podłączyłem jednym kablem (np czarnym jak w moim przypadku) do akumulatora w plusowy bolec a drugim kablem do plusowej klemy (np czerwonym jak w moim przypadku) tak aby stworzyć przepływ prądu przez nasz miernik. Gdy zamknąłem auto pilotem...poczekałem koło 1 minuty...i pojawiła się najniższa wartość 0,05A. Niewiem czy to dużo czy to mało gdyż nie mam porównania. Dodam, że odkąd kupiłem auto od początku lutego...aku mi padł 3 razy. Alternator zregenerowany (poprzednio ładowanie skakało mi od 12,5V do 16V...teraz jest stabilizacja pomiędzy 13,5V a 13,8V w zależności od obciążenia)...i niewiem czy to nie za mało czasem. Przekonałbym się o tym pewnie dopiero jak kupie nowy aku...wtedy jak padnie to reklamacja do gościa co mi regenerował alternator.
Tymczasem zapraszam do komentowania tematu
Nie mam Thesis, ale taki pobór prądu jest imho jak najbardziej prawidłowy.
Podejdź do sklepu z aku, żeby Ci sprawdzili go pod obciążeniem.

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka

Re: Thesis - pobór prądu

: 02 maja 2016, 21:58
autor: AUFER
Artur pomyśl nad nowym aku, ten nie był pierwszej młodości, a Tacitus miewał z nim problemy, my sobie jakoś radziliśmy, bo autko było cały czas w ruchu.

Re: Thesis - pobór prądu

: 02 maja 2016, 22:25
autor: s0krates
Prosta matematyka mówi, że pełne rozładowania nastąpi po 2,5 miesiąca przy założeniu idealnych 100Ah.

Re: Thesis - pobór prądu

: 02 maja 2016, 22:32
autor: volf
Tylko to ładowanie 13,5-13,8V wydaje się chyba za niskie o ile miernik jest wiarygodny...

Re: Thesis - pobór prądu

: 03 maja 2016, 1:56
autor: Bartek-Lodz
Dla akumulatorów kwasowych aby wyliczyć sobie ile wytrzyma musimy wprowadzić poprawkę - mianowicie jego pojemność dzielimy na dwa.
Co do ładowania ja ma w Thesisach 13.6-13.9 - mówię o nagrzanym aucie.
Trzeba też pamiętać o przegnitych plecionkach, przez które możemy stracić auto bo może się ono zapalić :( Osobiście znam jednego człowieka, któremu zapaliła się Teresa od zgnitej plecionki.

Re: Thesis - pobór prądu

: 07 maja 2016, 22:19
autor: LUKIThesis
Moja tereska też ma takie ładowanie , a pobór po zamknięciu auta muszę zmierzyć bo już kiedyś mnie prosił belial.
Trzeba tylko pamiętać , że po zamknięciu auta, connect działa coś do 15min.

Re: Thesis - pobór prądu

: 08 maja 2016, 8:25
autor: ArtoKucior
LUKIThesis pisze:Moja tereska też ma takie ładowanie , a pobór po zamknięciu auta muszę zmierzyć bo już kiedyś mnie prosił belial.
Trzeba tylko pamiętać , że po zamknięciu auta, connect działa coś do 15min.
Do 15 minut? Napewno?

Re: Thesis - pobór prądu

: 08 maja 2016, 8:58
autor: LUKIThesis
Podałem maksymalny czas. Nie sprawdzałem go z zegarkiem w ręku bo po 5min nerwy mi puściły, że nie mogę wyjąć płyty bo cały czas connect próbuje wgrać mapę . Poszedłem do sklepu , wróciłem i connect oddał płytę . Być może czas jest krótszy gdy nie ma problemów z wgrywaniem mapy. Po wymianie connecta już nie sprawdzałem ile działa po zamknięciu .

Re: Thesis - pobór prądu

: 08 maja 2016, 19:19
autor: ArtoKucior
Mała aktualizacja mojego problemu (być może).
Jeszcze raz zmierzyłem przed sprawdzaniem i...
DSC_1298.JPG
pokazało mi tę samą wartość ale na minusie...??...o co chodzi? Niewiem.
Przelatałem wszystkie bezpieczniki w bagażniku i w środku auta (przy silniku nie bo deszczyk przyszedł i nie dałem rady testować). Ze środka auta pozbyłem się jednego bezpiecznika całkowicie z pozycji nr 1 (10A) co wynika, że wg mojej instrukcji viewtopic.php?f=38&t=67443 jest tam miejsce na centralkę od przyczepy. A co się okazało? Pobór spadł na...
DSC_1299.JPG
czy wzrósł bo na minusie...lekko niewiem o co kaman z tym minusem.
Co przestało działać? A no te słynne zegary pod sufitem co mam oraz szyberdach nie żyje. Różnica wynosi 0,01A poboru prądu przy zamkniętym aucie. A dlaczego szyberdach działa na tym bezpieczniku a nie na innym wg mojej instrukcji? (taki kwiatek do wyjaśnienia)
Za to z bagażnika wywaliłem połowę niepotrzebnie wsadzonych bezpieczników oraz podmieniłem na właściwe oznaczenia "A" czyli np siedziało 15A a powinno 20A lub powinno 10A. Oczywiście podpieram się cały czas swoją instrukcją.
Co Wy na to koledzy?

Re: Thesis - pobór prądu

: 08 maja 2016, 20:21
autor: FXX
Minus masz, bo odwrotnie podłączyłeś zaciski miernika :D Zamień je kolejnością i będzie na plusie :D Ale to mało istotne czy + czy -, bo wartość w obu przypadkach będzie ta sama.
Imho nie bardzo wiem czego szukasz, pobór prądu w stanie spoczynku masz wręcz książkowy i on na pewno nie będzie powodował problemów z aku. Do 0,00 nigdy nie zejdziesz.

Re: Thesis - pobór prądu

: 08 maja 2016, 20:22
autor: faraon
FXX pisze:Minus masz, bo odwrotnie podłączyłeś zaciski miernika :D Zamień je kolejnością i będzie na plusie :D Ale to mało istotne czy + czy -, bo wartość w obu przypadkach będzie ta sama.
Imho nie bardzo wiem czego szukasz, pobór prądu w stanie spoczynku masz wręcz książkowy i on na pewno nie będzie powodował problemów z aku. Do 0,00 nigdy nie zejdziesz.
IHMO - j/w.
Książkowo : ok2 :

Re: Thesis - pobór prądu

: 08 maja 2016, 20:36
autor: kosiba
Wartość za wysoka. Odpinałeś też bezpieczniki wewnątrz auta i komory silnika?

Ps. Z biegunami- zdaRZa się tym, którzy robią to sami i pierwszy raz.

Podłącz jeszcze raz i na spokojnie wykonaj pomiar, jeszcze raz.

Re: Thesis - pobór prądu

: 08 maja 2016, 20:46
autor: bronx
50mA jest ok.
To nie astra 1