Strona 2 z 3

Re: Thesis 2.4 JTD - piszczenie podczas uruchamiana

: 23 cze 2016, 21:45
autor: gaww
;) A może być to np turbina?

Re: Thesis 2.4 JTD - piszczenie podczas uruchamiana

: 23 cze 2016, 21:46
autor: iled
Ale masz 6pk zrzucony?

Turbo na wolnych raczej nie.

Re: Thesis 2.4 JTD - piszczenie podczas uruchamiana

: 23 cze 2016, 21:49
autor: gaww
Czy 6pk jest zrzucony czy założony to nie ma różnicy, jęczy tak samo.

Re: Thesis 2.4 JTD - piszczenie podczas uruchamiana

: 23 cze 2016, 22:24
autor: mjerzy
Kiedyś wydmuchało mi uszczelkę z pod kolektora wydechowego i pojechałem do mechanika że niby któraś rolka mi piszczy. I macher się zgodził. Po paru godzinach zadzwonił z diagnoza właśnie wydmuchało uszczelkę. Z tym że piszczało zawsze bez różnicy czy zimny czy ciepły. Ale to traktowane raczej jako ciekawostkę, wątpliwe jest że akurat u ciebie to samo choć kto wie....

Re: Thesis 2.4 JTD - piszczenie podczas uruchamiana

: 23 cze 2016, 22:26
autor: iled
Wez to nagraj i dajna jakies yt

Re: Thesis 2.4 JTD - piszczenie podczas uruchamiana

: 23 cze 2016, 22:28
autor: gaww
Będę miał chwile to postaram się to zrobić

Re: Thesis 2.4 JTD - piszczenie podczas uruchamiana

: 23 cze 2016, 22:36
autor: Gruby007
Kiedyś u siebie w warsztacie miałem taki przypadek tylko w Citroenie, piszczące okazało się łożysko wyciskowe sprzęgła.. Osłuchaj dobrze okolice skrzyni, może dźwięk się przenosi i sprawia wrażenie że to z paska.

Re: Thesis 2.4 JTD - piszczenie podczas uruchamiana

: 23 cze 2016, 22:37
autor: gaww
Mam skrzynię automatyczną

Re: Thesis 2.4 JTD - piszczenie podczas uruchamiana

: 01 lip 2016, 6:51
autor: gaww
Witam kolegów po dłuższym czasie walki z moim autem.
Otóż problem piszczenia został rozwiązany.
Stawiałem na turbinę, więc kupiłem używaną, sprawną od kolegi Helios
z forum. Turbinę zmieniłem i ku mojemu zdziwieniu problem nie znikł.
Przy okazji jak wszystko miałem rozebrane zacząłem się przypatrywać
i zauważyłem za na pierwszym cylindrze od rozrządu są zerwane dwie śruby
mocujące kolektor wydechowy. Więc niewiele myśląc zrzuciłem kolektor, nawierciłem, nagwintowałem
dwie nowe szpilki fi 10 mm, nowa uszczelka i jest cisza. Ani rozrząd ani napęd osprzętu ani turbo.
No ale przynajmniej mam pewność, że mam wszystko nowe. Pozdrawiam kolegów.

Re: Thesis 2.4 JTD - piszczenie podczas uruchamiana

: 01 lip 2016, 9:40
autor: ArtoKucior
...A i turbawkę masz na w razie czego drugą :) ...chociaż serio, trzeba umieć się postarać aby zniszczyć turbo...

Re: Thesis 2.4 JTD - piszczenie podczas uruchamiana

: 01 lip 2016, 9:54
autor: gaww
No na zapas będzie. Lepiej mieć w garazu na półce niż później szukać. Ważne ze juz nie jęczy i nie piszczy. Teraz tylko uporam się z nową awaria jaka się pojawiła czyli tryb awaryjny ksenonow.

Re: Thesis 2.4 JTD - piszczenie podczas uruchamiana

: 09 lip 2016, 22:43
autor: riconowak
Dzięki za post ja mam to samo piszczenie, zanim przeczytałem to wymieniłem rolki pasek i miałem juz turbo kupić. Niemogę się doczekać rana oby sprawdzić kolektor. Dzięki i pozdrawiam .

Re: Thesis 2.4 JTD - piszczenie podczas uruchamiana

: 09 lip 2016, 23:02
autor: Helios
riconowak pisze:Dzięki za post ja mam to samo piszczenie, zanim przeczytałem to wymieniłem rolki pasek i miałem juz turbo kupić. Niemogę się doczekać rana oby sprawdzić kolektor. Dzięki i pozdrawiam .
Paskom i rolkom nie zaszkodzi wymiana ;) Co do tego piszczenia to trudny dźwięk do nazwania go, bardziej gwizdanie? Trudne też do dokładnej lokalizacji (piszę, bo był u mnie osobiście Wojtek i słyszałem ten dźwięk) Wymiana kolektora dość wkurzająca więc powodzenia ;)

Re: Thesis 2.4 JTD - piszczenie podczas uruchamiana

: 09 lip 2016, 23:30
autor: gaww
Ja ten dźwięk nazwałem jęczeniem; ) Rzeczywiście zrzuczniem kolektora jest nienajwygodniejsze ale już mam wprawę. Najgorzej będzie z odkreceniem jednej sruby od turbo ale na przedłużkach i kardanie na 1/4 całą da się to zrobić:)

Re: Thesis 2.4 JTD - piszczenie podczas uruchamiana

: 10 paź 2016, 8:38
autor: tomas
No i gwizdanie dopadło też mnie.
paski rolki, wolno-bieg alternatora już wymienione, i trafiłem na ten post.
Pierwsze co to oglądnąłem kolektor, na tyle na ile widać z pozycji użytkownika.
Ku mojemu zdziwieniu, też mam okopcony cały blok sadzą przy pierwszym cylindrze od strony rozrządu.
Dowiedziałem się też że ma to ścisły związek z wypalaniem DPF, bardzo wysoka temperatura na kolektorze i uszczelki nie dają rady, niestety. W autach bez filtra ten problem nie występuje.
Można byłoby się doczepić że to jakaś niedoróbka producenta w tym temacie.

Powalczymy i zobaczymy :-)