Croma 2.4 JTD 200KM '06 - demontaż alternatora
Croma 2.4 JTD 200KM '06 - demontaż alternatora
Witam,czy ktoś może wyciągał altka z tego wynalazku ?
Mam obawy ze braknie miejsca, a pasa przedniego sćiągnąć się nie da.
Mam obawy ze braknie miejsca, a pasa przedniego sćiągnąć się nie da.
Re: 2.4 jtd 200KM CROMA 06r - Wymontowanie alternatora
Z Cromy nie, ale w AR159 z tym motorem trzeba demontować zderzak i pas przedni.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: 2.4 jtd 200KM CROMA 06r - Wymontowanie alternatora
A w 159 z 2.4 masz dwa paski ? Osobny do altka?
Przeglądałem fotki silników na necie i nie mogę wyczaić czy alfa ma własnie dwa paski.
Nie mniej domniemywam że tak, bo z tego co piszesz altek jest właśnie z przodu.
Dzięki Kamil
Przeglądałem fotki silników na necie i nie mogę wyczaić czy alfa ma własnie dwa paski.
Nie mniej domniemywam że tak, bo z tego co piszesz altek jest właśnie z przodu.
Dzięki Kamil
- Gruby007
- Forumowicz/ka
- Posty: 246
- Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: 2.4 jtd 200KM CROMA 06r - Wymontowanie alternatora
Da się bez ściągania pasa przedniego, ale czeka Cię cięcie kluczy i poobdzierane ręce, ogólnie to przerąbana robota.
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
Re: 2.4 jtd 200KM CROMA 06r - Wymontowanie alternatora
Dokładnie tak. Są dwa paski, długi i krótki.iled pisze:A w 159 z 2.4 masz dwa paski ? Osobny do altka?
Przeglądałem fotki silników na necie i nie mogę wyczaić czy alfa ma własnie dwa paski.
Nie mniej domniemywam że tak, bo z tego co piszesz altek jest właśnie z przodu.
Dzięki Kamil
Altek, klima i pompa wspomagania są z przodu. W AR159 jest przy chłodnicach na tyle ciasno, że nie da się tego zrobić bez ściągania pasa i odsuwania chłodnic - po prostu nie ma miejsca żeby altek wylazł. Można podobno demontować pompę wspomagania i próbować szczęścia, ale demontaż przodu jest szybszy.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Croma 2.4 JTD 200KM '06 - demontaż alternatora
Dobra sprawdziłem w eper alfa i croma to te same silniki.
Masz elearna do 159 ?
Gruby a coś więcej.
Moje obawy to że nie zmieści się pomiędzy pasem i chłodnicami a blokiem silnika ( rurka od obiegu chłodzącego).
Znalazłem opis na forum fiata .com ale tam zas tylko 2 posty że demontował kompresor klimy i błotnik, po co kompresor???
Kamil czy masz jakiś link doopisu jak to w alfie robią, szukam od 2 dni po necie i tylko silniki cf2/cf3, opisy, udaje mi się odszukać.
Dzięki chopaki
Masz elearna do 159 ?
Gruby a coś więcej.
Moje obawy to że nie zmieści się pomiędzy pasem i chłodnicami a blokiem silnika ( rurka od obiegu chłodzącego).
Znalazłem opis na forum fiata .com ale tam zas tylko 2 posty że demontował kompresor klimy i błotnik, po co kompresor???
Kamil czy masz jakiś link doopisu jak to w alfie robią, szukam od 2 dni po necie i tylko silniki cf2/cf3, opisy, udaje mi się odszukać.
Dzięki chopaki
- Gruby007
- Forumowicz/ka
- Posty: 246
- Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Croma 2.4 JTD 200KM '06 - demontaż alternatora
Jakieś dwa lata temu kiedy pracowałem w ASO Fiata, kumpel wyciągał właśnie z cromy 2.4JTD alternator i pamiętam te obcinanie kluczy.. Co do samego wyjęcia alternatora to coś mi świta, że luzował poduszki i odsuwał silnik ale nie pamiętam dokładnie bo to dość dawno było..
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
Re: Croma 2.4 JTD 200KM '06 - demontaż alternatora
eLearna nie mam zainstalowanego, ale na chomiku znajdziesz na pewno
Niestety opisu nie mam, kolega mi to robił i wiem jedynie jak to wyglądało na żywo.
Co do tego kompresora to może wyciągali altka dołem?
Niestety opisu nie mam, kolega mi to robił i wiem jedynie jak to wyglądało na żywo.
Co do tego kompresora to może wyciągali altka dołem?
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Croma 2.4 JTD 200KM '06 - demontaż alternatora
Mamy Crome 2005 z tym motorem.
1) To nie jest ten sam silnik co w Alfie 159. Spróbuj dobrać miskę olejowa do Cromy. Życzę powodzenia
2) Zeby wyciągnąć alternator u nas mechanik bodajże sanki luzował i ogolnie dołem to zdzierał, moge spytać co dokładnie robił bo nawet nie pamietam.
1) To nie jest ten sam silnik co w Alfie 159. Spróbuj dobrać miskę olejowa do Cromy. Życzę powodzenia
2) Zeby wyciągnąć alternator u nas mechanik bodajże sanki luzował i ogolnie dołem to zdzierał, moge spytać co dokładnie robił bo nawet nie pamietam.
Aktualnie: Lancia Kappa 2.4JTD, sedan, 1998 rok.