Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn tył/odsłona VIII
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7296
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn tył/odsłona VI
Widzę, że paczki dotarły.
Proszę się "pochwalić" w temacie po zamontowaniu => zdjęcia, wrażenia etc. ... dla potomnych i dla dalszych usprawnień/udogodnień
Proszę się "pochwalić" w temacie po zamontowaniu => zdjęcia, wrażenia etc. ... dla potomnych i dla dalszych usprawnień/udogodnień
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 maja 2016, 15:38
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Bochnia
Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn tył/odsłona VI
Dzięki, ja niestety pochwalę się dopiero na wiosnę bo jak na razie Kappa zimuje sobie w garażu
- tasman3310
- Forumowicz/ka
- Posty: 1563
- Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mirków/Wrocław
Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn tył/odsłona VIII
Sprężyny zamontowane jakieś 2 tygodnie temu, ale dzisiaj była jakaś możliwa pogoda do umycia Coupetki i zrobienia jakiejś sesji zdjęciowej. Na razie przejechane jakieś 500km, czyli coś tam jeszcze usiądą i w tedy będzie jak dla mnie wysokość git Auto prowadzi się dobrze, także jestem zadowolony.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT
Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn tył/odsłona VIII
Jestem chętny na co najmniej 1 komplet sprężyn na tył do kappy może jest jeszcze ktoś chętny żeby ruszyć z produkcją?;)
"Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć" - Walter Rohrl.
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7296
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn tył/odsłona VIII
Jak chcesz na szybko, to skontaktuj się z Autosklepem24.pl (link masz u góry).
Marcin ma wzmocnione sprężyny (wyższe).
Od "moich" różnią się średnicą drutu o 0,5 mm i ja dobieram wysokość indywidualnie do potrzeb użytkownika.
Marcin ma wzmocnione sprężyny (wyższe).
Od "moich" różnią się średnicą drutu o 0,5 mm i ja dobieram wysokość indywidualnie do potrzeb użytkownika.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn tył/odsłona VIII
Ja mam 2xsedan 20VT w jednym LPG który jeszcze ma hak i pewnie kilka razy przyczepkę pociągnę. I do tego z LPG muszę coś mieć bo niby są nowe sprężyny a bez obciążania tylne opony są praktycznie schowane w nadkolu. Co do tej bez LPG będzie do zrobienia na lalkę i jeszcze muszę się przyjrzeć jak to wygląda bo auto stoi na serwisie i nie widziałem go już jakiś czas.
"Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć" - Walter Rohrl.
Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn tył/odsłona VIII
Witam,
czy sprężyny do Kappy Coupe można jeszcze gdzieś zanabyć?
czy sprężyny do Kappy Coupe można jeszcze gdzieś zanabyć?
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7296
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn tył/odsłona VIII
Skontaktuj się z Autosklep24.pl
Link masz u góry.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- mroziu1978
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 37
- Rejestracja: 23 lis 2013, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Kowalowice, Namysłów
- Kontakt:
Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn tył/odsłona VIII
Hej! Piszę na najświeższej odsłonie tego tematu jaką znalazłem. Czy ktoś jeszcze bawi się w dorabianie wyższych i twardszych sprężyn na tył? Mój kapiszon ma niby nowe, ale nieładnie siedzi odkąd doszła butla. Na pusto jeszcze w miarę, ale po lekkim załadowaniu już jest lipa. Myślałem jeszcze o podkładkach pod sprężyny. W Dedrze tatko ma takie gumy i jest idealnie, a sprężyny są przynajmniej przez nas(16 lat użytkowania) nie zmieniane. Na razie się tylko orientuję w temacie.
Lancia Dedra 1.6 LE 1996
Lancia Kappa 2.0 20vT
Lancia Kappa 2.0 20vT
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7296
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn tył/odsłona VIII
Skontaktuj się z Autosklep24.pl - Marcin powinien mieć wzmocnione sprężyny.
Od ponad 3 lat nie było chętnych na minimum 3 komplety a dorabianie mniejszej ilości się nie opłaca
Od ponad 3 lat nie było chętnych na minimum 3 komplety a dorabianie mniejszej ilości się nie opłaca
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn tył/odsłona VIII
Zph śnieżek. Skontaktuj się z panią Agnieszką. Komplet na zamówienie z wysyłką około 220-250zł. Weź sobie drut o 0.5mm grubszy oraz wyższe około 20-25mm i będzie super. Zrobią na wzór. Robili mi kilka kompletów do Thesis i dwa komplety do Kappy. Thesis mimo 40tyś przebiegu na sprężynach od śnieżka ma się bardzo dobrze. Jak coś to nr tel na PW podeślę.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn tył/odsłona VIII
Kond243 robiłeś sam tył do Kappy czy przód też? W razie czego wzór mają-jak rozumiem
Jeśli mozesz to podeślij namiary na PW. Dziękuje.
Jeśli mozesz to podeślij namiary na PW. Dziękuje.
KAPPA TDS & JTD
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn tył/odsłona VIII
Przodu nie robiłem. Tył tylko. Nawet do Coupe robili sprężyny. I kolega zadowolony. Bo miał dwa komplety z as24 i się denerwował bo siadały. Nie wiem czemu. Robią z drutu maks 14.5mm jeśli Przód nie jest grubszy jak 14.5mm to zrobią. Wzór tylnych mają do sedana. Do coupe nie wiem czy odsyłali wzór czy został u nich czy odesłali do właściciela. Do Thesis tył też mają.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7296
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn tył/odsłona VIII
Pozwolę sobie dodać coś od siebie - z mojej praktyki i doświadczenia
1. przednie - dorabiać wg wzoru; nic wyżej, nic niżej ani nie zmieniać grubości drutu, ale uwaga => na przodzie były montowane sprężyny 5 i 6 zwojowe . Te ostatnie żeby założyć (ja takie miałem w oryginale) to była "rzeźba" - urządzenie do ściągania sprężyn było "dużej" mocy i oczywiście bezpieczne ; nauczony doświadczeniem dorobiłem dwa komplety (5 i 6 zwojowe) i teraz drugi kmpl. McPersonów przednich leży i czeka "na wszelki wypadek"
2. tylne - tylko z drutu 12,5 mm (ori był 12,0-12,1) -> 13 mm za twarde (przerabiałem)
3. zrobić wysokość sprężyny tylnej, odciążonej - 375 (380) mm; spojrzałem na notatki jak dorabiał kond243 (tak - mam notatki ); pierwsze były 385 a drugie "na życzenie" były 375 mm; u większości ludzi parametr 375-380 spisywał się najlepiej
4. do coupe w oryginale sprężyna jest inna niż do sedana, SW ma jeszcze inną; w dobie braku ori tylnych amortyzatorów do SW (nivo) i do coupe dorabialiśmy sprężyny wg wzoru od sedana + amor od sedana i nawet w coupe to działa (nie tylko u mnie ); ori sprężyny do coupe + ori amory (miałem takie onegdaj) wytrzymały 10 tys. km i błotnik tarł o nadkole na zakrętach mimo dwóch osób w samochodzie; wywaliłem więc a teraz jest
1. przednie - dorabiać wg wzoru; nic wyżej, nic niżej ani nie zmieniać grubości drutu, ale uwaga => na przodzie były montowane sprężyny 5 i 6 zwojowe . Te ostatnie żeby założyć (ja takie miałem w oryginale) to była "rzeźba" - urządzenie do ściągania sprężyn było "dużej" mocy i oczywiście bezpieczne ; nauczony doświadczeniem dorobiłem dwa komplety (5 i 6 zwojowe) i teraz drugi kmpl. McPersonów przednich leży i czeka "na wszelki wypadek"
2. tylne - tylko z drutu 12,5 mm (ori był 12,0-12,1) -> 13 mm za twarde (przerabiałem)
3. zrobić wysokość sprężyny tylnej, odciążonej - 375 (380) mm; spojrzałem na notatki jak dorabiał kond243 (tak - mam notatki ); pierwsze były 385 a drugie "na życzenie" były 375 mm; u większości ludzi parametr 375-380 spisywał się najlepiej
4. do coupe w oryginale sprężyna jest inna niż do sedana, SW ma jeszcze inną; w dobie braku ori tylnych amortyzatorów do SW (nivo) i do coupe dorabialiśmy sprężyny wg wzoru od sedana + amor od sedana i nawet w coupe to działa (nie tylko u mnie ); ori sprężyny do coupe + ori amory (miałem takie onegdaj) wytrzymały 10 tys. km i błotnik tarł o nadkole na zakrętach mimo dwóch osób w samochodzie; wywaliłem więc a teraz jest
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn tył/odsłona VIII
Wiem że dorabiał do Coupe i zrobił właśnie 25mm wyższe i 0.5mm grubszy drut. Ja przednich nie dorabiałem. Wiem właśnie że były 5 oraz 6 zwojów. Ale to jeszcze nie problem. Ściągacz hydrauliczny sobie radził. Ale włożyć sprężyny przed IE w Thesis to musiałem użyć dwuch ściągaczy. A tam jest drut na przodzie 15mm i trzeba je mocno ścisnąć. Nie mówiąc o tylnych. Te385mm nie zglobowaly nawet płytki na posadzkę twarde bestie. Tak jak Faraon pisze. Tak trzeba robić wymiary i grubość drutu. Inaczej jest za twardo lub za wysoko. Teraz mam zrobione z tyłu w Kappie 12mm drut. I 20mm wyższe. Jest zbiornik lpg. Ułożyły się i jest git.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt