Strona 1 z 1

Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc

: 29 wrz 2016, 14:48
autor: PewienPan
Witam. Mam problem w swojej alfie
2.4jtd 140KM 2001r. Jest coś nie tak z obrotami. Po odpaleniu falują
(lekko) potem wszystko wraca do normy. Dalej jest taki problem, jechałem
ostatnio 110 5bieg wciskam gaz w podłogę samochód nie jedzie a obroty
wędrują pod czerwone pole, lekko puściłem gaz dodałem i wszystko gra ładnie
przyśpiesza. Tak samo ostatnio jechałem autostradą około 200 i miałem coś w
granicach 4,5tyś+ obrtów to chyba za dużo. Jeśli chodzi o błedy były 3:

P0404-Egr -brak sygnału
P0110- air temperature sensor - wysoki sygnał
P0101- air flow meter - niski sygnał

Błędy wykasowałem i nigdy nie powróciły. Lecz problem jest nadal.
Porównywałem obroty na zegarze i na kompie to na kompie na zimnym około 800
a na kompie 1tyś czyli jest przekłamanie. Tylko te lekkie falowanie i te
dziwne coś jak wcisnę gaz obroty się kończą a samochód nie jedzie jak
powinien. Kontrolka wtrysku się nie zapala, dodam że jak wracałem z trasy
to raz zgasła ale to było z miech/2 temu i teraz nic. W co celować ? Niby
regulator ale chcę wymieniać po kolei wszystkiego. Mam nadzieję, że ktoś pomoże
bo na moich speców z okolic nawet nie liczę bo oni tylko
passaty robią.. AA bym zapomniał czasami dziwne takie uczucie jakby nieco
później zaczęła w fotel wciskać. Dzięki z góry :)
Dzisiaj powyrównywałem obroty i na zegarze 3tyś a na kompie 2 mówię i biegu jałowym.
I jeszcze jedno jak jest opcja w Multiecuscan coś, że sztangą turbo to jest u mnie nie aktywny po kliknięciu.
Regulator ciśnienia paliwa coś koło 16%
Co w MESie przetestować ?Pojęcie mam o mechanice ale zawsze na vagachm, teaz jak alfa to nie będę kłamał nowść i trzeba się podszkolić. Z góry dzięki za pomoc

Re: Alfa Romeo problem obroty/moc

: 29 wrz 2016, 15:48
autor: Wilkin
Sprzęgło sobie wymień. ;)
A potem się bierz za falowanie wolnych obrotów.
Ale jak tylko przy odpaleniu i to przez chwilę, to na dzień dobry bym sprawdził świece żarowe.

Re: Alfa Romeo problem obroty/moc

: 29 wrz 2016, 15:55
autor: PewienPan
Widzę z grubej rury :D też tak myślałem, ale na 1 2 3 4 się nie zlizga, świece nowe. Ja chcę wiedzieć czemu tak obroty kłamią

Re: Alfa Romeo problem obroty/moc

: 29 wrz 2016, 16:10
autor: Wilkin
PewienPan pisze: ale na 1 2 3 4 się nie ślizga
Na 5-tce ma najciężej.
Czemu ci obroty kłamią ,nie wiem.Sprawdź czy przy wyższych prędkościach obrotowych masz też przekłamanie.

Re: Alfa Romeo problem obroty/moc

: 29 wrz 2016, 17:08
autor: PewienPan
Sprawdzę jutro, a jest może jakaś tabelka która przedstawia mniej więcej jakie obroty przy danej prędkości? Najbardziej wkurza to że gdzieś przy 3 czuć takie dziwne szarpniecie i te właśnie coś że obroty same idą i są za wysokie. Mówisz że sprzęgło na 100%?

Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc

: 29 wrz 2016, 20:42
autor: Gruby007
Jeżeli obroty wędrują w górę ,a prędkość stoi w miejscu, to nawet na 200% sprzęgło, książkowy przykład :D

Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc

: 29 wrz 2016, 21:08
autor: PewienPan
Dobra Panowie jestem w szoku. Sprawdziłem obroty podczas jazdy i lepiej nie pytajcie... Przy 100 na zegarze okolo 3000 na kompie coś koło 2000-2300. Przy 140 na obrotomierzu coś koło 4000 na kompie 3000+.. Na jałowym dałem do 5,5tyś na kompie coś koło 4200..

Dodam, że bella ma zdjęta jakąś blokadę i kręci się na maxa nie odcina paliwa przy ponad 5tyś może ma to coś wspólnego ? Niby dobrze się zbiera ale wg mnie coś jest nie tak bo za duże obroty pokazuje zegar ale co robić pomóżcie ;/

W pliku mam logi doładowania prędkości i obrotów, zobaczcie jak możecie.

Szczerze powiem, żeby na 1 do 40kmh rozbujać obroty muszą pod 5,5tyś tak samo na 2 od 40-80 coś koło 5 ale komp pokazuje o 1tyś mniejsze średnio.. Żeby to błąd wywalało a tak wróżenie z fusów, nie będę bawił się w wymianę połowy osprzętu..

Jak ktoś coś wie niech pisze, będziemy działać

Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc

: 29 wrz 2016, 21:36
autor: mjerzy
Z tą różnicą w obrotach między kompem a obrotomierzem to jest coś co się zepsuło, było wcześniej dobrze czy kupiłeś samochód i zauważyłeś że jest lipa. Bo mi to wygląda że masz obrotomierz z innej wersji silnikowej. Ponad to na pewno ślizga ci sprzęgło...

Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc

: 30 wrz 2016, 8:30
autor: iled
Powoli z tym DM
Po pierwsze co z doładowanie ?
Jak dmuchnie za mocno to leci Newton i może się oślizgnąć. Pierdyknie pikiem catriny, ecu nie da marchewy.
Przeloguj ten wynalazek na 4 biegu.

Daj na 3500rpm na jałowym trzymaj 3-4sec i porównaj z tym co zapisałeś na wykresie. Rozumiecie do czego dążę ??

Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc

: 30 wrz 2016, 9:03
autor: PewienPan
Ja nie rozumiem, ale to tak:
-Zrobić logi na jałowym i te 3,5tyś patrząc na zegar czy na kompa ?
-I na 4 biegu? Od jakiej prędkości

Jakie parametry ustawić? Takie jak wcześniej w logach?

Po kupnie, przed jeździliśmy i gitara była. Wydaje mi się, że zaczęło się od tego momentu co mi zgasła od tak sobie, ale to było dawno i się nie powtórzyło
Jeszcze dodam, że bo wyrzuceniu na luz podczas jazdy na obrotomierzu pokazuje czasem około 700-800 a na kompie 500-600 i tak jakby zaraz miała zgasnąć.

Wykres z wczoraj: https://zapodaj.net/9673c56d25cdb.png.html

Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc

: 30 wrz 2016, 11:46
autor: PewienPan
Dobra zrobiłem kilka testów wszystko macie w plikach, dodam że test obrotów zrobiłem 2. Przez wynik na obrotmierzu u na kompie. Na kompie jak dałem 3,5tyś to na obrotomierzu 5tyś i silnik wiecie już zaczyna wyć. Ręce odpadają pomóżcie...
Wykresy:

https://zapodaj.net/d3031e249d273.jpg.html (ten 2 obrazek) na 4 macie obroty max 3500 na kompie a na obrotomierzu miałem z 4,5k lekko i słychać po silniku.

https://zapodaj.net/b1585b147e3bf.jpg.html od 1

jakieś testy jeszcze robić?


Walnąłem się i zamiast turbo dałem mase powietrza przy teście obrotów..

Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc

: 01 paź 2016, 9:17
autor: PewienPan
Trochę powiłowałem i na pewno trzeba zbierać na sprzęgło. Z tymi obrotami nie wierzę bo raczej przy 3,5tyś na kompie silnik by nie wył a wyje czyli obrotomierz git pokazuje. Przekłamanie lekkie jest ale doszedłem do wnisoku, że może to być wina kabla (opóźnienia). Gdby na kompie uzyskać 4-5ryś rpm to bym musiał chyba na obrotomierzu mieć wyskalowane do 8tyś :D. Trochę skatowałem i moc jest i vmax też git więc odpuszczam i zbieram na sprzęgło chyba, że macie jakieś pomysły ;)