Strona 1 z 1
Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I
: 06 lis 2016, 11:25
autor: Sammel
Mam jedno szybkie pytanie. Mam możliwość kupienia za śmieszne pieniądze Fiata Punto 1 z silnikiem 1.2 16v (przejechane 70k km). I tu pojawia się pytanie, czy silnik 1.2 16v 86KM w Y i w Kropku to ten sam silnik? Mój ma za sobą 250k km grogi i czeka do zrobienia głowica, uszczelniacze zaworów i być może pierścionki co nijak się nie kalkuluje (a znając życie po drodze coś jeszcze wyskoczy).
Na necie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Na aukcjach pojawia się często informacja Punto/Stilo/Ypsilon - co może świadczyć że to ten sam silnik. Jeżeli ktoś może rozjaśnić temat, będę bardzo wdzięczny.
Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I
: 06 lis 2016, 17:15
autor: PastorFSO
Istnieją poszlaki w eperze, że są to te same silniki
Swoją drogą, jeżeli kupowałbyś całe auto na części to nawet w przypadku drobnych różnic, typu inna blaszka itp. to bez problemu możesz je pobrać z dawcy.
Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I
: 06 lis 2016, 20:20
autor: adamM20
PastorFSO pisze:Istnieją poszlaki w eperze, że są to te same silniki
Swoją drogą, jeżeli kupowałbyś całe auto na części to nawet w przypadku drobnych różnic, typu inna blaszka itp. to bez problemu możesz je pobrać z dawcy.
... dokładnie tak, co do meritum, silniki na 100% są te same, być może "łapy zawieszenia" silnika mogą posiadać jakieś różnice ale na szczęście są odkręcane więc ich zamiana to kwestia paru minut.
Pozdrawiam.
Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I
: 06 lis 2016, 20:33
autor: Pawcio78
Zwróć uwagę na mocowanie pompy wspomagania o ile w punto takowa występuje w ogóle. Pompa mocowana jest zdaje się właśnie do bloku silnika i jak w punto wspomagania nie ma to może też nie być uchwytów w silniku. W Y masz wspomaganie rozumiem?
Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I
: 06 lis 2016, 20:49
autor: adamM20
Pawcio78 pisze:Zwróć uwagę na mocowanie pompy wspomagania o ile w punto takowa występuje w ogóle. Pompa mocowana jest zdaje się właśnie do bloku silnika i jak w punto wspomagania nie ma to może też nie być uchwytów w silniku. W Y masz wspomaganie rozumiem?
... w punto było stosowane wspomaganie oczywiście montowane wspornikami do silnika tak więc problemów z tym nie ma
.
Pozdrawiam.
Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I
: 06 lis 2016, 21:39
autor: Energetyk
Na pewno w Punto I masz 1.2 16V? Tam były 1.2 8V 75KM i 60KM takie jak w Sienie z tego co pamiętam. 1.2 16V były dopiero w Punto II i Fiacie Brava/Bravo/Marea
Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I
: 07 lis 2016, 9:53
autor: vanisch
Było 1.2 16v w Punto I, chyba pod koniec produkcji, znajomy miał takie cudo.
Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I
: 07 lis 2016, 10:29
autor: Sammel
Info o autku, mam od znajomego mechanika więc zakładam, że wie o czym mówi zwłaszcza, że to auto jego teścia.
Właśnie dlatego że wszędzie znajdują się nie do końca konkretne informacje, rzuciłem pytanko na forum. Dziękuję wszystkim za pomoc i podpowiedzi. Temat zamknięty. Pozdrawiam
Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I
: 07 lis 2016, 11:09
autor: batman
Silnik 1.2 16V 86KM w Punto I i 1.2 16V 80KM to silniki podobne ale nie takie same. Różnią się osprzętem. Jeżeli chcesz zamontować u siebie w Ypsilonie to możesz zaadoptować dół. Nie jestem pewny w 100% ale głowice chyba się różnią (chyba jest inny kolektor ssący). Jeżeli tak to jak chciałbyś zrobić plug'n'play to musisz przełożyć z osprzętem a to będzie wymagało więcej przeróbek (przepustnica w punto jest na linkę a w Ypsilonie jest na potencjometr itd.)
Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I
: 07 lis 2016, 11:13
autor: batman
Energetyk pisze:Na pewno w Punto I masz 1.2 16V? Tam były 1.2 8V 75KM i 60KM takie jak w Sienie z tego co pamiętam. 1.2 16V były dopiero w Punto II i Fiacie Brava/Bravo/Marea
Dokładnie w Punto I były silniki:
1,1 spi 8V 55KM
1,2 spi 8V 60KM (była skrzynia 5 biegów i wersja 6speed)
1,2 mpi 8V 75KM
1,2 16V 86KM
1,4 GT turbo 130-133KM
1,6 90KM
1,7 diesel (nie pamiętam czy D czy TD i ile KM)
Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I
: 07 lis 2016, 11:15
autor: Energetyk
Ok ok zwracam honor, o tym 16V nie wiedziałem. Mało popularna sprawa
Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I
: 07 lis 2016, 11:56
autor: batman
Energetyk pisze:Ok ok zwracam honor, o tym 16V nie wiedziałem. Mało popularna sprawa
Nie ma co zwracać
1,2 16V 86KM były montowane w Punto I Sporting-u (nie było Punto I Abartha więc drogą po Seicento nazwali Sporting)
Przecież nie każdy musi mieć opanowane wszystkie auta. Jakbyś zadał mi pytanie bardziej "złożone" dotyczące Kappy to też raczej się wyłożę
Człowiek całe życie się uczy...
Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I
: 07 lis 2016, 18:56
autor: Gawlick
batman pisze:Silnik 1.2 16V 86KM w Punto I i 1.2 16V 80KM to silniki podobne ale nie takie same. Różnią się osprzętem. Jeżeli chcesz zamontować u siebie w Ypsilonie to możesz zaadoptować dół. Nie jestem pewny w 100% ale głowice chyba się różnią (chyba jest inny kolektor ssący). Jeżeli tak to jak chciałbyś zrobić plug'n'play to musisz przełożyć z osprzętem a to będzie wymagało więcej przeróbek (przepustnica w punto jest na linkę a w Ypsilonie jest na potencjometr itd.)
Jest dokładnie tak, dół jest taki sam, ale góra co innego. Filtry łącznie z tym oleju też inne
Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I
: 07 lis 2016, 22:17
autor: PastorFSO
batman pisze:
Dokładnie w Punto I były silniki:
1,2 16V 86KM
Chyba, że kolega Sammel ma właśnie takiego dawce. Czy to też nie jest ten sam silnik ?
Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I
: 22 lis 2016, 12:02
autor: Sammel
Reasumując moje zapytanie :
Po pierwsze, primo - zasada ograniczonego zaufania do mechaników jak najbardziej zasadna, pomylił 8v z 16v. No comments.
Po drugie, primo - Dół silnika w Y i Kropku taki sam, dodatkowa różnica w osprzęcie.
Po trzecie , primo ultimo - Dzięki śliczne wszystkim za rozjaśnienie sytuacji.