Strona 1 z 1

Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

: 06 lis 2016, 11:25
autor: Sammel
Mam jedno szybkie pytanie. Mam możliwość kupienia za śmieszne pieniądze Fiata Punto 1 z silnikiem 1.2 16v (przejechane 70k km). I tu pojawia się pytanie, czy silnik 1.2 16v 86KM w Y i w Kropku to ten sam silnik? Mój ma za sobą 250k km grogi i czeka do zrobienia głowica, uszczelniacze zaworów i być może pierścionki co nijak się nie kalkuluje (a znając życie po drodze coś jeszcze wyskoczy).
Na necie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Na aukcjach pojawia się często informacja Punto/Stilo/Ypsilon - co może świadczyć że to ten sam silnik. Jeżeli ktoś może rozjaśnić temat, będę bardzo wdzięczny.

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

: 06 lis 2016, 17:15
autor: PastorFSO
Istnieją poszlaki w eperze, że są to te same silniki :) Swoją drogą, jeżeli kupowałbyś całe auto na części to nawet w przypadku drobnych różnic, typu inna blaszka itp. to bez problemu możesz je pobrać z dawcy.

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

: 06 lis 2016, 20:20
autor: adamM20
PastorFSO pisze:Istnieją poszlaki w eperze, że są to te same silniki :) Swoją drogą, jeżeli kupowałbyś całe auto na części to nawet w przypadku drobnych różnic, typu inna blaszka itp. to bez problemu możesz je pobrać z dawcy.
... dokładnie tak, co do meritum, silniki na 100% są te same, być może "łapy zawieszenia" silnika mogą posiadać jakieś różnice ale na szczęście są odkręcane więc ich zamiana to kwestia paru minut.
Pozdrawiam.

Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

: 06 lis 2016, 20:33
autor: Pawcio78
Zwróć uwagę na mocowanie pompy wspomagania o ile w punto takowa występuje w ogóle. Pompa mocowana jest zdaje się właśnie do bloku silnika i jak w punto wspomagania nie ma to może też nie być uchwytów w silniku. W Y masz wspomaganie rozumiem?

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

: 06 lis 2016, 20:49
autor: adamM20
Pawcio78 pisze:Zwróć uwagę na mocowanie pompy wspomagania o ile w punto takowa występuje w ogóle. Pompa mocowana jest zdaje się właśnie do bloku silnika i jak w punto wspomagania nie ma to może też nie być uchwytów w silniku. W Y masz wspomaganie rozumiem?
... w punto było stosowane wspomaganie oczywiście montowane wspornikami do silnika tak więc problemów z tym nie ma : ok2 : .
Pozdrawiam.

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

: 06 lis 2016, 21:39
autor: Energetyk
Na pewno w Punto I masz 1.2 16V? Tam były 1.2 8V 75KM i 60KM takie jak w Sienie z tego co pamiętam. 1.2 16V były dopiero w Punto II i Fiacie Brava/Bravo/Marea

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

: 07 lis 2016, 9:53
autor: vanisch
Było 1.2 16v w Punto I, chyba pod koniec produkcji, znajomy miał takie cudo.

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

: 07 lis 2016, 10:29
autor: Sammel
Info o autku, mam od znajomego mechanika więc zakładam, że wie o czym mówi zwłaszcza, że to auto jego teścia.
Właśnie dlatego że wszędzie znajdują się nie do końca konkretne informacje, rzuciłem pytanko na forum. Dziękuję wszystkim za pomoc i podpowiedzi. Temat zamknięty. Pozdrawiam

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

: 07 lis 2016, 11:09
autor: batman
Silnik 1.2 16V 86KM w Punto I i 1.2 16V 80KM to silniki podobne ale nie takie same. Różnią się osprzętem. Jeżeli chcesz zamontować u siebie w Ypsilonie to możesz zaadoptować dół. Nie jestem pewny w 100% ale głowice chyba się różnią (chyba jest inny kolektor ssący). Jeżeli tak to jak chciałbyś zrobić plug'n'play to musisz przełożyć z osprzętem a to będzie wymagało więcej przeróbek (przepustnica w punto jest na linkę a w Ypsilonie jest na potencjometr itd.)

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

: 07 lis 2016, 11:13
autor: batman
Energetyk pisze:Na pewno w Punto I masz 1.2 16V? Tam były 1.2 8V 75KM i 60KM takie jak w Sienie z tego co pamiętam. 1.2 16V były dopiero w Punto II i Fiacie Brava/Bravo/Marea
Dokładnie w Punto I były silniki:
1,1 spi 8V 55KM
1,2 spi 8V 60KM (była skrzynia 5 biegów i wersja 6speed)
1,2 mpi 8V 75KM
1,2 16V 86KM
1,4 GT turbo 130-133KM
1,6 90KM
1,7 diesel (nie pamiętam czy D czy TD i ile KM)

:D

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

: 07 lis 2016, 11:15
autor: Energetyk
Ok ok zwracam honor, o tym 16V nie wiedziałem. Mało popularna sprawa :P

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

: 07 lis 2016, 11:56
autor: batman
Energetyk pisze:Ok ok zwracam honor, o tym 16V nie wiedziałem. Mało popularna sprawa :P
Nie ma co zwracać ;) 1,2 16V 86KM były montowane w Punto I Sporting-u (nie było Punto I Abartha więc drogą po Seicento nazwali Sporting)
Przecież nie każdy musi mieć opanowane wszystkie auta. Jakbyś zadał mi pytanie bardziej "złożone" dotyczące Kappy to też raczej się wyłożę ;) Człowiek całe życie się uczy...

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

: 07 lis 2016, 18:56
autor: Gawlick
batman pisze:Silnik 1.2 16V 86KM w Punto I i 1.2 16V 80KM to silniki podobne ale nie takie same. Różnią się osprzętem. Jeżeli chcesz zamontować u siebie w Ypsilonie to możesz zaadoptować dół. Nie jestem pewny w 100% ale głowice chyba się różnią (chyba jest inny kolektor ssący). Jeżeli tak to jak chciałbyś zrobić plug'n'play to musisz przełożyć z osprzętem a to będzie wymagało więcej przeróbek (przepustnica w punto jest na linkę a w Ypsilonie jest na potencjometr itd.)
Jest dokładnie tak, dół jest taki sam, ale góra co innego. Filtry łącznie z tym oleju też inne :)

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

: 07 lis 2016, 22:17
autor: PastorFSO
batman pisze: Dokładnie w Punto I były silniki:

1,2 16V 86KM

:D
Chyba, że kolega Sammel ma właśnie takiego dawce. Czy to też nie jest ten sam silnik ?

Re: Ypsilon II A840 - silnik 1.2 16v od Punto I

: 22 lis 2016, 12:02
autor: Sammel
Reasumując moje zapytanie :
Po pierwsze, primo - zasada ograniczonego zaufania do mechaników jak najbardziej zasadna, pomylił 8v z 16v. No comments.
Po drugie, primo - Dół silnika w Y i Kropku taki sam, dodatkowa różnica w osprzęcie.
Po trzecie , primo ultimo - Dzięki śliczne wszystkim za rozjaśnienie sytuacji.