Poświęciłem się dla sprawy i poczytałem Elearna.
Sygnał zapalenia świateł mijania wychodzi z komputera Body, na przekaźnik R1 (wskazany palcem
)
Przekaźnik załącza oba obwody (lewy i prawy) na raz, poprzez podanie masy.
Obwody zasilania zabezpieczone są bezpiecznikiem (osobny na lewą i prawą lampę).
Wnioski:
- Jakby padł bezpiecznik któryś, to nie będzie świeciła jedna lampa.
- Centralka ksenonów nie steruje włączaniem świateł a jedynie ich poziomowaniem
- Włączanie świateł odbywa się przez komputer Body. Dostaje on sygnał z przełącznika od świateł i zapala kontrolki na desce, więc jak świeci się kontrolka na desce, tzn Body jest OK.
- Przekaźnik sterowany z Body załącza oba obwody na raz, więc jest pierwszym podejrzanym.
1. Sprawdź multimetrem czy przy przełączaniu świateł zmienia się napięcie na bezpiecznikach F13/F12 - powinno pojawiać się 12V jak włączasz światła - jak działa w ten sposób, to znaczy że przekaźnik działa poprawnie
2. Jak przekaźnik działa poprawnie, zmierz wtyczkę w lampie -> 12V powinno być na pinie 8 (jak włączysz światła), pin 1 powinien być zwarty do masy. (zwykle we wtyczce piny są pozaznaczane, a przynajmniej pierwszy i ostatni).
3. Jak i to będzie OK, pozostają przetwornice i same żarniki - ale dziwne byłoby żeby padły dwa na raz..