Thesis - problem z opadającymi rękami kierowcy/specjalista poszukiwany
: 25 lut 2017, 23:12
Witam koledzy
Mam pytanie odnośnie mojego Thesisa, co do którego jestem bardzo cierpliwy (użytkuję go już ponad 5 lat), wymieniłem już większą część bebechów (silnik, skrzynie, zawieszenie, turbinę etc. itp. itd.) i w końcu przyszedł czas na batalię z elektryką.
Nie wdając się w szczegóły - pewnego feralnego dnia, pewien elektryk pogrzebał coś w ustawieniach mojego auta (chcąc usunąć pomniejsze błędy systemu teleinformacyjnego NIT) i od tego czasu cały czas zapalone są kontrolki ABS, ESP oraz SYSTEM na desce rozdzielczej, oczywiście wymienione systemy nie działają. Wyskakujący błąd - błąd konfiguracji (bodajże modułu ABS, chociaż został wymieniony razem z pompą ABS, by wyeliminować źródło problemu właśnie w tym module - elektronik, który wymienił mi moduł i zaprogramował wszystkie czujniki, wykonał osiowanie proxy itp. itd. dał radę zgasić te kontrolki na długość 20 km, po czym po postawieniu auta na placu na godzinę i odpaleniu, cała choinka wróciła do normy z wyskakującym błędem konfiguracji - tym razem jedynie o nieco innym kodzie).
Poza tym, występują u mnie pomniejsze błędy natury teleinformatycznej:
1) błąd systemu samopoziomowania świateł, który również nie działa
2) kontrolka airbaga, który należałoby zemulować, ponieważ go brak od strony kierowcy, poza tym wystrzelony czujnik pasa kierowcy
3) błąd elektronicznego czujnika oleju - również brak po awarii silnika (tłok wyleciał dołem bloku silnika zabierając ze sobą kilka elementów)
4) błąd skyhooka po wymianie amortyzatorów z przodu (przypuszczam, ze kupilem amortyzator w wersji bez skyhooka, stad blad)
5) nie działający laser głównego czytnika systemowego (nie można odczytać CD żeby zmienić ustawienia języka itp.)
6) wyskakujący czasem EOL ERROR (przypuszczam, ze spowodowany błędem łączności na którymś z elementów NIT)
Nie chcę kłaść krzyżyka na tym aucie, ponieważ je kocham i dbam o nie odkąd je mam, być może pechowo trafiłem z egzemplarzem, ale z sentymentu jestem gotowy wyprowadzić je technicznie na prostą i tu moja prośba o polecenie jakiegoś fachowca z prawdziwego zdarzenia, który nie boi się Thesisa i ma naprawdę pojecie z czym go się je i gdzie go puknąć, żeby zamruczał, że tak powiem
Preferowałbym kogoś z wielkopolski, w której mieszkam, ale naprawdę, załamuje już ręce po wizytach u lokalnych 'mistrzów wymiany żarówki' (nawet to jeden z nich mi spieprzył swojego czasu - po złym zamocowaniu reflektora, wyjechał mi na autostradzie przy 160km/h), nawet poznański serwis Fiata/Lancii odmówił naprawy, a raczej, postraszył kosztami szukania nie wiadomo gdzie i czego (po przeskanowaniu examinerem), więc jestem gotowy udać się dalej w Polskę jeśli będzie miało to naprawdę sens.
Jeśli jest ktoś, kto podjąłby się naprawy mojego samochodu, proszę o kontakt. Let's make Thesis great again \\\
Pozdrawiam
Mam pytanie odnośnie mojego Thesisa, co do którego jestem bardzo cierpliwy (użytkuję go już ponad 5 lat), wymieniłem już większą część bebechów (silnik, skrzynie, zawieszenie, turbinę etc. itp. itd.) i w końcu przyszedł czas na batalię z elektryką.
Nie wdając się w szczegóły - pewnego feralnego dnia, pewien elektryk pogrzebał coś w ustawieniach mojego auta (chcąc usunąć pomniejsze błędy systemu teleinformacyjnego NIT) i od tego czasu cały czas zapalone są kontrolki ABS, ESP oraz SYSTEM na desce rozdzielczej, oczywiście wymienione systemy nie działają. Wyskakujący błąd - błąd konfiguracji (bodajże modułu ABS, chociaż został wymieniony razem z pompą ABS, by wyeliminować źródło problemu właśnie w tym module - elektronik, który wymienił mi moduł i zaprogramował wszystkie czujniki, wykonał osiowanie proxy itp. itd. dał radę zgasić te kontrolki na długość 20 km, po czym po postawieniu auta na placu na godzinę i odpaleniu, cała choinka wróciła do normy z wyskakującym błędem konfiguracji - tym razem jedynie o nieco innym kodzie).
Poza tym, występują u mnie pomniejsze błędy natury teleinformatycznej:
1) błąd systemu samopoziomowania świateł, który również nie działa
2) kontrolka airbaga, który należałoby zemulować, ponieważ go brak od strony kierowcy, poza tym wystrzelony czujnik pasa kierowcy
3) błąd elektronicznego czujnika oleju - również brak po awarii silnika (tłok wyleciał dołem bloku silnika zabierając ze sobą kilka elementów)
4) błąd skyhooka po wymianie amortyzatorów z przodu (przypuszczam, ze kupilem amortyzator w wersji bez skyhooka, stad blad)
5) nie działający laser głównego czytnika systemowego (nie można odczytać CD żeby zmienić ustawienia języka itp.)
6) wyskakujący czasem EOL ERROR (przypuszczam, ze spowodowany błędem łączności na którymś z elementów NIT)
Nie chcę kłaść krzyżyka na tym aucie, ponieważ je kocham i dbam o nie odkąd je mam, być może pechowo trafiłem z egzemplarzem, ale z sentymentu jestem gotowy wyprowadzić je technicznie na prostą i tu moja prośba o polecenie jakiegoś fachowca z prawdziwego zdarzenia, który nie boi się Thesisa i ma naprawdę pojecie z czym go się je i gdzie go puknąć, żeby zamruczał, że tak powiem
Preferowałbym kogoś z wielkopolski, w której mieszkam, ale naprawdę, załamuje już ręce po wizytach u lokalnych 'mistrzów wymiany żarówki' (nawet to jeden z nich mi spieprzył swojego czasu - po złym zamocowaniu reflektora, wyjechał mi na autostradzie przy 160km/h), nawet poznański serwis Fiata/Lancii odmówił naprawy, a raczej, postraszył kosztami szukania nie wiadomo gdzie i czego (po przeskanowaniu examinerem), więc jestem gotowy udać się dalej w Polskę jeśli będzie miało to naprawdę sens.
Jeśli jest ktoś, kto podjąłby się naprawy mojego samochodu, proszę o kontakt. Let's make Thesis great again \\\
Pozdrawiam