Strona 1 z 2

Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku

: 30 kwie 2017, 11:08
autor: wuja
Hej.

Mechanik poprzedniego właściciela dał ciała i źle zamocował kable od silniczka EPB - ocierały o felgę i się przetarły. Przewody zlutowałem, dałem w peszel, poprowadziłem tak, aby nie tarły o koło i szczęśliwy że robota zrobiona wziąłem komputer w dłoń, skasowałem błędy centralki ręcznego i... prawa strona nie działa mimo połatanego kabla :( Czy pomiędzy centralką, a silniczkiem EPB jest jakiś bezpiecznik? Obawiam się, że kable prądowe były zwarte (z pewnością były zwarte) i albo mam do wymiany bezpiecznik, albo centralkę : beczy : Pomocy

Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku

: 30 kwie 2017, 13:09
autor: Helios
Ja bym na razie przestawił lewy zacisk w miejsce prawego (L=P) jak będzie działać to najpewniej przewód przetarł się jeszcze w innym miejscu, ale cały się popalił.

Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku

: 30 kwie 2017, 23:01
autor: wuja
Odczytałem błędy z EPD po całym dniu jeżdżenia - C1944. Jutro spróbuje ściągnąć silnik z zacisku-mam wrazenie, ze może być zapieczony zacisk - podłączyłem silnik na krótko do akumulatora i nawet nie ruszył zaciskiem mimo dużego poboru prądu.

Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku

: 01 maja 2017, 0:03
autor: belial666
Po rozebraniu sprawdź sam silniczek bez mechanizmu. Zobaczy po zdjeciu czy nie ma sladów płynu hamulcowego wewnatrz, czy zacisk trzyma.

Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku

: 01 maja 2017, 23:18
autor: wuja
belial666 pisze:Po rozebraniu sprawdź sam silniczek bez mechanizmu. Zobaczy po zdjeciu czy nie ma sladów płynu hamulcowego wewnatrz, czy zacisk trzyma.
Przebrałem silniczek od epb, diagnoza: zardzewiałe łożyska blokujące mechanizm. Części już poczyszczone, jutro szukam otwartego sklepu z łożyskami :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku

: 02 maja 2017, 8:33
autor: ArtoKucior
Raczej nie znajdziesz otwartego...ale powodzenia :)

Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku

: 02 maja 2017, 8:34
autor: wuja
ArtoKucior pisze: 02 maja 2017, 8:33 Raczej nie znajdziesz otwartego...ale powodzenia :)
Znalazłem ;)

Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku

: 02 maja 2017, 17:00
autor: belial666
Dobrze pomyśl jaki/ z czego pierścien zaklepać byś nie musial rozbierać jeszcze raz. Jesli słabo zaklepiesz a mechanizm bedzie posiadał minimalny luz, to po czasie sie objawi terkotaniem- slizganiem kół zębatych.

Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku

: 02 maja 2017, 20:20
autor: wuja
belial666 pisze:Dobrze pomyśl jaki/ z czego pierścien zaklepać byś nie musial rozbierać jeszcze raz. Jesli słabo zaklepiesz a mechanizm bedzie posiadał minimalny luz, to po czasie sie objawi terkotaniem- slizganiem kół zębatych.
Dzięki za radę, ale Zaklepałem już stalowa tulejkę, ok 6,5 mm fi wew, jedyny minus to dość cienka ścianka... Mam nadzieje ze wytrzyma - jeśli puści to będę miał znów zajęcie :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku

: 03 maja 2017, 10:07
autor: ArtoKucior
wuja pisze: 02 maja 2017, 8:34
ArtoKucior pisze: 02 maja 2017, 8:33 Raczej nie znajdziesz otwartego...ale powodzenia :)
Znalazłem ;)
Gratulacje :)

Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku

: 13 maja 2017, 20:16
autor: s0krates
Jeśli mogę coś ze swojej strony doradzić - rozejrzyj się już za zaciskiem na zapas. Najlepiej kup cały, nie grzebany i nie klejony zacisk (nie taki z regeneracji, tylko dobra używka od Brygadzisty albo z Zakrętu). Jeżeli masz problem z zaciskiem to przyczyną jest najczęściej to, że jest on nieszczelny. Postaraj się go doszczelnić - najlepiej jakąś masą do przekładni odporną na wysokie temperatury i nie zastygającą, ale to i tak prędzej czy później wróci. Najlepsze jest to, że jeden zacisk chodzi od nowości idealnie a drugi padnie po roku - dlatego jak masz używkę która jest nie naprawiana przez 10 lat to jest więcej warta niż taki regenerowany zacisk.

Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku

: 14 maja 2017, 22:31
autor: wuja
Dawno się nie udzielałem w tym temacie. Sytuacja wygląda następująco:
- łożyska wymienione,
- obudowa sklejona i uszczelniona,
- przewody zlutowane i zabezpieczone,
- miejsce montażu siłownika wyczyszczone z tlenków aluminium, zabezpieczone smarem,

Po w/w operacji ręczny zaciąga na dwóch kołach, ale na radość za wcześnie - dalej pojawia się błąd C1993. Po wymianie za pomocą alfaobd kasowałem błąd, wybierałem z dostępnych opcji wymianę siłowników a następnie wymianę centralki. Po wybraniu wymiany siłowników mam komunikat o operacji zakończonej sukcesem, zaś po wybraniu wymiany centralki mam komunikat uzupełniony kodem 01...

Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku

: 15 maja 2017, 15:29
autor: s0krates
Na początek wymień akumulatorek, jeżeli chodzi o sam błąd, to czasem musi chwile popracować zanim zniknie. Błędy EPB nie wymagają żadnego kasowania. Rozumiem, że teraz świeci ci się tylko żółta kontrolka, a czerwona normalnie pracuje (nie miga)?

Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku

: 15 maja 2017, 15:32
autor: wuja
s0krates pisze:Na początek wymień akumulatorek, jeżeli chodzi o sam błąd, to czasem musi chwile popracować zanim zniknie. Błędy EPB nie wymagają żadnego kasowania. Rozumiem, że teraz świeci ci się tylko żółta kontrolka, a czerwona normalnie pracuje (nie miga)?
Tak, swieci się tylko żółta kontrolka, czerwona się nie zapala. Akumulatorek był niedawno wymieniamy przez poprzedniego właściciela także tylko sprawdzę jego parametry :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Thesis - EPB - stan po zwarciu - przetarciu kabli prawego zacisku

: 15 maja 2017, 23:06
autor: belial666
wuja pisze: 14 maja 2017, 22:31 Dawno się nie udzielałem w tym temacie. Sytuacja wygląda następująco:
- łożyska wymienione,
- obudowa sklejona i uszczelniona,
- przewody zlutowane i zabezpieczone,
- miejsce montażu siłownika wyczyszczone z tlenków aluminium, zabezpieczone smarem,

Po w/w operacji ręczny zaciąga na dwóch kołach, ale na radość za wcześnie - dalej pojawia się błąd C1993. Po wymianie za pomocą alfaobd kasowałem błąd, wybierałem z dostępnych opcji wymianę siłowników a następnie wymianę centralki. Po wybraniu wymiany siłowników mam komunikat o operacji zakończonej sukcesem, zaś po wybraniu wymiany centralki mam komunikat uzupełniony kodem 01...
Po co wywoływać procedurę wymiany centralki na przypisanej już do auta. Jesli wywala błąd siłownika nawet po zamianie z lewego na prawy, np. to ja bym skusił sie na podmiane centalki na drugą, sprawną ,wykonał adaptację Alfą i wtedy zobaczył jak jest. Generalnie obstawim usterkę siłownika ktory został zregenerowany. Cos zostało niedokładnie wykonane. Ale to tylko domysły. Ty wiesz najlepiej co robiłeś i jak robiłeś. Trzymam kciuki;)