Strona 1 z 1

Silniki 1.9/2.4 JTD - problem z odpaleniem

: 01 cze 2017, 8:15
autor: bronx
piszę tu bo ciężko to podciągnośc pod coś.

Pacjent to motor 1.9 jtd, typowy wtryski cf3, pompa wysokiego ciśnienia 3 tłoczkowa o max 1350 bar.
Na pompie tylko regulator, a na akumulatorze wysokiego ciśnienia czujnik ciśnienia.
To samo co w 2.4.
Objaw, ciśnienie na pompie rośnie max do 140 barów podczas kręcenia rozrusznikiem.
Obroty rozrusznika 180-200rpm, po 3-4 sec kręcenia ledwo osiąga 140 bar.
Pompa regenerowana 3 lata temu.
Nowy regulator w pompie ( zero różnicy względem starego)
wtryski ok.

Jakieś pomysły ?
Przekładka pompy to ostateczność.

Pytanie na 100 punktów, czy pierścień stalowy przy korpusie ma mieć uszczelkę gumową ?, na tej fotce opisany jako kanał przepływowy
http://obrazki.elektroda.pl/3619880500_1297436894.jpg

Re: Problem z 1.9 2.4 JTD

: 01 cze 2017, 13:53
autor: Jan19
Gdzieś się zapowietrza. Poczęstuj dziada plakiem i po takiej operacji jak odpali ponownie sprawdź ciśnienia. Eksperyment nieszkodliwy tani a wiele wyjaśniający.

Re: Problem z 1.9 2.4 JTD

: 01 cze 2017, 13:58
autor: bronx
podobne podejście przeprowadzałem, rezultat taki sam, ledwo nabija do 140barów.

Re: Problem z 1.9 2.4 JTD

: 01 cze 2017, 14:03
autor: Jan19
Ja miałem klienta i było identiko jak opisujesz przyczyna była na filtrze paliwa a mianowicie do wymiany były wszystkie miedziane uszczelnienia na magistrali paliwa. Może to?

Re: Problem z 1.9 2.4 JTD

: 01 cze 2017, 15:24
autor: bronx
Też biję w filtr paliwa, ale bardziej ze zatkane.
Nie mniej dokładnie przejrzę pod kątem problemu który poruszyłeś, może to by było to.
Oby to było to.
Wielkie dzięki za info.
Pozdro

Re: Problem z 1.9 2.4 JTD

: 01 cze 2017, 17:43
autor: Jan19
Ja wymieniłem na nowe wszystkie uszczelki miedziane i było git. Zauważyłem że ten układ (z wkręcanym filtrem) może przestać działać nawet po całym dniu normalnej jazdy (po wymianie filtra paliwa) i odpowietrzanie też nie gwarantuje że po wymianie będzie dobrze. Coś jest na rzeczy bo producent zamienił filtr wkręcany na filtr z króćcami (szybkozłączki). Pokombinuj i będzie latało w tych silnikach osprzęt nie psuje się od tak bez wcześniejszych objawów.

Re: Problem z 1.9 2.4 JTD

: 01 cze 2017, 22:12
autor: wojtek24nysa
A czujnik w listwie wtryskowej? Ja po batalii jaka przeszedłem z moją była Alfa 1.9 po wymianie wszystkich czujników, regulatorów, regeneracji pompy CR dalej miałem to samo wymieniłem filtr paliwa i wyczyscilem zbiornik paliwa auto zaczęło jeździć