Strona 1 z 2

Kappa 2.0 20vT - skoki temperatury

: 26 lip 2017, 19:27
autor: topcio
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem skaczącej temperatury.
Mianowicie, "rano" przez kilka pierwszych kilometrów wszystko jest ok, potem temperatura zaczyna nagle rosnąć. Zapala się czerwona kontrolka a wskaźnik w ciągu 3 sekund wskakuje na 130' . Wystarczy na sekundę zgasić zapłon a wszystko na chwilę wraca do normy, leci na 130 po czy spada do 0 i tak w kółko. Wentylator chodzi non stop, klimę odłącza jak wskazówka jest na 130. Jak zaczyna się wariacja komputer pokazuje 112' nawet po odłączeniu wtyczki z czujnika.
Komputer zmieniony na inny, liczniki podmienione, czujnik zmieniony.
Na zimno nie ma przebicia.
Rozebrałem wiązkę aż do przejścia przez grodź i wygląda OK, po drugiej stronie też.
Kabel masowy we wtyczce nie ma pełnego przejścia z masą.
Jakieś pomysły co dalej?

Re: Kappa 2.0 20vt skoki temperatury

: 26 lip 2017, 19:53
autor: Borek
O, miałem to na początku posiadania Kappy. Argenta poprawił łączenia kabla masowego pod maską, głównie na silniku była kiszka ale poprawił wszystkie te główne punkty i zaczęło pracować normalnie.

Teraz znowu to mam ale inaczej i komputer niemal stale pokazuje 89 stopni, więc chyba tym razem czujnik. Nie, jeszcze nie zrobiłem, brak czasu. :D

Re: Kappa 2.0 20vt skoki temperatury

: 26 lip 2017, 19:55
autor: Johnny
Masa masa i jeszcze raz masa

Re: Kappa 2.0 20vt skoki temperatury

: 26 lip 2017, 20:06
autor: Borek
A potem dopiero rzeźba. : yesyes :

Re: Kappa 2.0 20vt skoki temperatury

: 26 lip 2017, 22:53
autor: topcio
Johnny pisze: 26 lip 2017, 19:55 Masa masa i jeszcze raz masa
Jedynie punkt masy do kompa może szwankować. Na nadwozie i silnik dałem nowe bezpośrednio z klemy i nic się nie zmieniło

Re: Kappa 2.0 20vt skoki temperatury

: 26 lip 2017, 23:02
autor: Johnny
topcio pisze: 26 lip 2017, 22:53
Johnny pisze: 26 lip 2017, 19:55 Masa masa i jeszcze raz masa
Jedynie punkt masy do kompa może szwankować. Na nadwozie i silnik dałem nowe bezpośrednio z klemy i nic się nie zmieniło
No to nie wiem, trochę powymieniales. Ja wymieniłem czujnik, termostat plus czyszczenie wszystkich mas które znalazłem A kilka ich jest i odpukac problem zniknął.

Re: Kappa 2.0 20vt skoki temperatury

: 26 lip 2017, 23:51
autor: topcio
Chyba ważne jest to, że po odpięciu czujnika komp pokazuje 112.

Re: Kappa 2.0 20vt skoki temperatury

: 27 lip 2017, 7:43
autor: kond243
Kable we wtyczce do komputera są ok? Ja miałem przerwe właśnie we wtyczce od ecu od sterowania zaworu zmiennych faz rozrządu. I raz jechała a raz sie przymulała. Wtedy usterki szukałem długo. Rozebrałem wtedy wtyczkę a tam urwany kabelek wewnątrz. Musiałem dorobić nową wsówkę z kostki iso od radia i do dziś ok.A nerwów mi to upsuło że szok.A przy szukaniu przerwy i badaniu miernikiem zawyczaj mi łączyło i pokoazywało że jest ok.

Re: Kappa 2.0 20vt skoki temperatury

: 27 lip 2017, 8:55
autor: volf
topcio pisze: 26 lip 2017, 23:51 Chyba ważne jest to, że po odpięciu czujnika komp pokazuje 112.
Nie wiem czy tak nie będzie w każdej, bo wtedy nie tyle chodzi o temp. co o załączenie wentylatorów :?:

Re: Kappa 2.0 20vt skoki temperatury

: 27 lip 2017, 10:29
autor: topcio
kond243 pisze: 27 lip 2017, 7:43 Kable we wtyczce do komputera są ok? Ja miałem przerwe właśnie we wtyczce od ecu od sterowania zaworu zmiennych faz rozrządu. I raz jechała a raz sie przymulała. Wtedy usterki szukałem długo. Rozebrałem wtedy wtyczkę a tam urwany kabelek wewnątrz. Musiałem dorobić nową wsówkę z kostki iso od radia i do dziś ok.A nerwów mi to upsuło że szok.A przy szukaniu przerwy i badaniu miernikiem zawyczaj mi łączyło i pokoazywało że jest ok.

yyy, sprawdzę dzisiaj. Faktycznie po zmianie kości 97 na 99 na jakiś czas się uspokoiło. Gdzie jest masa dla kompa?
volf pisze:
topcio pisze: 26 lip 2017, 23:51 Chyba ważne jest to, że po odpięciu czujnika komp pokazuje 112.
Nie wiem czy tak nie będzie w każdej, bo wtedy nie tyle chodzi o temp. co o załączenie wentylatorów :?:
? Nie rozumiem. W FES jest pozycja temp. silnika i tam jak zaczyna wariować pokazuje 112 nawet po odpięciu wtyczki z czujnika.

Re: Kappa 2.0 20vt skoki temperatury

: 27 lip 2017, 11:15
autor: volf
topcio pisze: 27 lip 2017, 10:29

? Nie rozumiem. W FES jest pozycja temp. silnika i tam jak zaczyna wariować pokazuje 112 nawet po odpięciu wtyczki z czujnika.
Być może układ jest tak zaprogramowany, ze jak odetniesz czujnik to ECU przyjmuje temp. właśnie 112°C.
Musiałby to ktoś sprawdzić w innej 20vt

Re: Kappa 2.0 20vt skoki temperatury

: 27 lip 2017, 12:03
autor: Johnny
volf pisze: 27 lip 2017, 11:15
topcio pisze: 27 lip 2017, 10:29

? Nie rozumiem. W FES jest pozycja temp. silnika i tam jak zaczyna wariować pokazuje 112 nawet po odpięciu wtyczki z czujnika.
Być może układ jest tak zaprogramowany, ze jak odetniesz czujnik to ECU przyjmuje temp. właśnie 112°C.
Musiałby to ktoś sprawdzić w innej 20vt
To by wyjaśniało włączanie się wentylatorow.

Re: Kappa 2.0 20vt skoki temperatury

: 27 lip 2017, 12:25
autor: Borek
Jeżeli czujnik temperatury płynu jest walnięty i komputer to wykryje, to wg serwisówki ma trochę inne założenia oparte na temperaturze powietrza w dolocie. Jeżeli powietrze jest poniżej 20 stopni to komputer przez trzy minuty zakłada że płyn ma temperaturę powietrza, a potem że ma 80 stopni i tak zostaje do wyłączenia. Przy temperaturze powietrza powyżej 20 stopni komputer od chwili startu zakłada temperaturę płynu 80 stopni.

Z wykresu wychodzi też, że przy 112 stopniach czujnik ma opór ok. 150 ohm, może zmierz bezpośrednio na czujniku co on pokazuje w dowolnych warunkach - może jest jakieś niepełne zwarcie? Bo czujnik jest typu NTC, im cieplej tym mniejszy opór. Przy obecnej pogodzie na zimnym silniku powinien mieć 2500 ohm +-500, przy rozgrzanym pomiędzy 200 a 300 a jak się płyn przegrzewa to spada grubo poniżej 200.

Re: Kappa 2.0 20vt skoki temperatury

: 27 lip 2017, 13:37
autor: kond243
Kable sprawdź pod obciążeniem chociasz 50 watów. Wtedy wyjdzie czy na bank wiązka jest ok.

Re: Kappa 2.0 20vt skoki temperatury

: 05 sie 2017, 16:16
autor: topcio
Czy ktoś mądry może mi powiedzieć dokąd biegną kable z czujnika temp? Żółty to masa z kompa, niebiesko-żółty do kompa a biały? Do zegarów?
Dalej .. komputer steruje masą czy ten żółty można "poprawić" do normalnej masy?
Skąd komputer bierze masę?
Czy uszkodzenie przewodu między licznikiem a kompem też może dawać takie wariacje?