Kappa - temperatura silnika + oświetelenie "przycisków&

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Kappa - temperatura silnika + oświetelenie "przycisków&

Post autor: PeGaZ » 07 kwie 2005, 12:45

Witam,

Na wstępie krótko o sobie i swoim samochodzie.
Jestem użytkownikiem/posiadaczem Kappy od niedzieli 03.04.2005 - także baaardzo świeżutkim ;) Ma ona niespełna 7 latek i przebieg ca. 127kkm. Silnik 2 litrowy 20V z założonym gazem II generacji.
Cieszę się, że znalazłem się w gronie użytkowników tego samochodu i witam wszystkich serdecznie :D

Jako, że jestem świeżutki i do tej pory jeździłem leciwym VW Vento z 92' to wszystko co w "kappie piszczy" jest dla mnie nowością.

I pierwsza sprawa to temperatura silnika - czy naturalne jest, że silnik dość szybko się nagrzewa (powiedzmy 3-5km wolnej jazdy) i przy drugim dłuższym (powyżej 1min.) postoju na światłach załącza się wentylator. No może trochę później ;). Temperatura jest w okolicach środka skali, z lekkim pochyleniem na prawo. Dzieje się to podczas jazdy na LPG i właczonej klimie.

Po drugie - przyznam, że nie zauważyłem tego przy kupnie bo było widno - nie działa mi prawidłowo podświetlenie przycisków od InfoCentre. Tzn. czasami działa, czasami nie - przy lekkim puknięci się zapali, a przy następnym zgaśnie (np. zamykając klapkę od radia). Podejżewam, że coś słabo styka, i chętnie to bym poprawił, ale może znajdzie się dobra dusza, która wskaże jak się do tego zabrać bez połamania kilku elementów ;)
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Re: Kappa - temperatura silnika + oświetelenie "przycis

Post autor: Lewutek » 07 kwie 2005, 13:04

"PeGaZ" pisze:Witam,

Na wstępie krótko o sobie i swoim samochodzie.
Jestem użytkownikiem/posiadaczem Kappy od niedzieli 03.04.2005 - także baaardzo świeżutkim ;) Ma ona niespełna 7 latek i przebieg ca. 127kkm. Silnik 2 litrowy 20V z założonym gazem II generacji.
Cieszę się, że znalazłem się w gronie użytkowników tego samochodu i witam wszystkich serdecznie :D

Jako, że jestem świeżutki i do tej pory jeździłem leciwym VW Vento z 92' to wszystko co w "kappie piszczy" jest dla mnie nowością.

I pierwsza sprawa to temperatura silnika - czy naturalne jest, że silnik dość szybko się nagrzewa (powiedzmy 3-5km wolnej jazdy) i przy drugim dłuższym (powyżej 1min.) postoju na światłach załącza się wentylator. No może trochę później ;). Temperatura jest w okolicach środka skali, z lekkim pochyleniem na prawo. Dzieje się to podczas jazdy na LPG i właczonej klimie.

Po drugie - przyznam, że nie zauważyłem tego przy kupnie bo było widno - nie działa mi prawidłowo podświetlenie przycisków od InfoCentre. Tzn. czasami działa, czasami nie - przy lekkim puknięci się zapali, a przy następnym zgaśnie (np. zamykając klapkę od radia). Podejżewam, że coś słabo styka, i chętnie to bym poprawił, ale może znajdzie się dobra dusza, która wskaże jak się do tego zabrać bez połamania kilku elementów ;)

Silnik szybko się nagrzewa ... nawet zimą ... bo jest do stosowna pojemność i moc ... a położenie wskaźnika temperatury uzależnione jest od temperatury silnika ... im mu jest goręcej (np. jak stoisz) tym się bardziej wychyla , a potem włącza się wentylator ... a jeżeli jeszcze przy takim staniu włączony jest klimatronic, to nie ma co się dziwić ... gdzieś to ciepło trzeba odprowadzić ...

Odnośnie podświetlenia wskaźników INFOCENTER-a nie mam negatywnych doświadczeń
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Re: Kappa - temperatura silnika + oświetelenie "przycis

Post autor: tomek » 07 kwie 2005, 14:48

"PeGaZ" pisze:
I pierwsza sprawa to temperatura silnika - czy naturalne jest, że silnik dość szybko się nagrzewa (powiedzmy 3-5km wolnej jazdy) i przy drugim dłuższym (powyżej 1min.) postoju na światłach załącza się wentylator. No może trochę później ;). Temperatura jest w okolicach środka skali, z lekkim pochyleniem na prawo. Dzieje się to podczas jazdy na LPG i właczonej klimie.
W Kappach problemem bylo raczej za niskie pokazywanie temeratury. Przy normalnej pracy wskaznik wskazuje 1 duza kreske. Nie jestem specem ale wydaje mi sie, ze masz cos nie tak, chyba, ze ktos cos majstrowal i Twoja Kappa wskazuje dobra temperature. Ale tak szybkie nagrzewanie chyba rowniez nie powinno wystapic.
Co do zalaczania wentylatora - tak musi byc.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Re: Kappa - temperatura silnika + oświetelenie "przycis

Post autor: PeGaZ » 07 kwie 2005, 15:11

"tomek" pisze:W Kappach problemem bylo raczej za niskie pokazywanie temeratury. Przy normalnej pracy wskaznik wskazuje 1 duza kreske. Nie jestem specem ale wydaje mi sie, ze masz cos nie tak, chyba, ze ktos cos majstrowal i Twoja Kappa wskazuje dobra temperature. Ale tak szybkie nagrzewanie chyba rowniez nie powinno wystapic.
Co do zalaczania wentylatora - tak musi byc.
OK - troche sie uspokoilem, w sumie moze przesazdam z ta odlegloscia - ale dzis zajechalem do Ubezpieczalni, niby troche ostygl (jakies 20 minut stal), wyjechalem i na drugich swiatalch - stalem jakies 2 minuty - wlaczyl sie wentylator. W Vento po wymianie termostatu na dobry (wczesniej za szybko sie otwieral) nagrzewal mi sie troche wolniej - no ale tam sa inne obroty...

A teraz dorzuce jeszcze pytanko: czy istnieje ksiązka w strawnym dla mnie języku (czytaj: polskim lub angielskim) w stylu polskich wydawnictw "Sam naprawiam samochód XXXXX" - oczywiście dla Lancii Kappy?
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Re: Kappa - temperatura silnika + oświetelenie "przycis

Post autor: tomek » 07 kwie 2005, 15:14

"PeGaZ" pisze: OK - troche sie uspokoilem, w sumie moze przesazdam z ta odlegloscia - ale dzis zajechalem do Ubezpieczalni, niby troche ostygl (jakies 20 minut stal), wyjechalem i na drugich swiatalch - stalem jakies 2 minuty - wlaczyl sie wentylator.
Wentylator bedzie sie zalaczal bardzo szybko (1 bieg).
Na wszelki wypadek sprawdz jednak temperature wskaznika z rzeczywistoscia.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Re: Kappa - temperatura silnika + oświetelenie "przycis

Post autor: PeGaZ » 07 kwie 2005, 15:19

"tomek" pisze:Na wszelki wypadek sprawdz jednak temperature wskaznika z rzeczywistoscia.
OK - gdzie najlepiej sprawdzać? I jaką metodą - "organoleptycznie" ;) tzn. reką czy jakoś inaczej?
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

Anonymous

Kappa - temperatura silnika + oświetelenie "przycisków&

Post autor: Anonymous » 08 kwie 2005, 16:50

Książka o którą pytasz ponoć została wydana. Po weekendzie będę w łodzkiej księgarni technicznej i dopytam się co i jak. Jak by coś dam znak. :)

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Kappa - temperatura silnika + oświetelenie "przycisków&

Post autor: PeGaZ » 08 kwie 2005, 20:55

"Michał" pisze:Książka o którą pytasz ponoć została wydana. Po weekendzie będę w łodzkiej księgarni technicznej i dopytam się co i jak. Jak by coś dam znak. :)
To by było zajefa..... - piszę się na taką książkę. Swoją drogą dziś po południu rozebrałem całą konsolę (tzn. tą środkową część), żeby śie dostać do podświetlenia przycisków - da się toz robić. Któraś z wtyczak nie stykała - teraz podświtlenie działa.

Kolejna sprawa (o uszkodzeniu wiedziałem już przy kupnie)- to nie działające regulacja lusterka na boki od strony kierowcy - silniczek burczy, ale nie rusza. Po rozebraniu okazało się, że złamana jest zębatka - gdzie szukać silniczka do tego? Na szrotach zdrzazją się? Może tego typu silniczki są stosowane nie tylko w Lanciach.
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Kappa - temperatura silnika + oświetelenie "przycisków&

Post autor: Lewutek » 09 kwie 2005, 9:33

... mógłbyś opisać po kolei jak dostać się do środka konsoli ... wiesz tak aby czytając a nie widząc można było sobie to wyobrazić i zrobić bez uszkodzeń ... :P
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Kappa - temperatura silnika + oświetelenie "przycisków&

Post autor: Lewutek » 10 kwie 2005, 15:03

...Bardzo dobry opis ... zanim się pojawił ... to już zrobiłem ... ALE INNYM NA PEWNO SIĘ PRZYDA ... : drinkuje :
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

Awatar użytkownika
karol69
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 06 lip 2005, 0:00
Imię: karol
Lokalizacja: Białystok

chłodzenie - u mnie zadziałało

Post autor: karol69 » 24 wrz 2005, 13:34

jakos tak miałem wrażenie że układ słabo chłoszi.
Kupiłem płyn do płukania chłodnic i bardzo dobry płyn do chłodnic,
w warsztacie przepłukali, spóscili i nalali nowego - różnice było czuc odrazu. Silnki grzeje się gdy powinien i podczas trasy wskazówka tam gdzie powinna :) Polecam
Kappa 2.0 Białystok

Anonymous

Kappa - temperatura silnika + oświetelenie "przycisków&

Post autor: Anonymous » 24 wrz 2005, 17:49

Zapodaj nazwe 2 płynów które kupiłeś i jeszcze cene :wink:

Awatar użytkownika
2fines
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 170
Rejestracja: 03 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: LUBLIN

Re: chłodzenie - u mnie zadziałało

Post autor: 2fines » 25 wrz 2005, 23:23

"karol69" pisze:jakos tak miałem wrażenie że układ słabo chłoszi.
Kupiłem płyn do płukania chłodnic i bardzo dobry płyn do chłodnic,
w warsztacie przepłukali, spóscili i nalali nowego - różnice było czuc odrazu. Silnki grzeje się gdy powinien i podczas trasy wskazówka tam gdzie powinna :) Polecam
ano zapodaj nazwy to może być ciekawee....nie tylko dla mnie... :wink:
VW VARIAT 130hps
"I po co niszczyć sobie zdrowie głupotą innych !!! " 2fines

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa - temperatura silnika + oświetelenie "przycis

Post autor: prezesjm » 26 wrz 2005, 7:34

"PeGaZ" pisze:
postoju na światłach załącza się wentylator. No może trochę później ;). Temperatura jest w okolicach środka skali, z lekkim pochyleniem na prawo. Dzieje się to podczas jazdy na LPG i właczonej klimie.
Może to nie od temperatury silnika wentyl się wlącza , pracująca klima musi na postoju oddać ciepło a wentylator od chłodnicy klimy jest ten sam co wody.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”