Przejechałem pół Polski do rodziny na Święta. Po około 5 godzinach jazdy z dwoma postojami (przy postojach kluczyk był cofany do pozycji w której działa radio) - szczęśliwie dotarłem na miejsce. Po zatrzymaniu auta i zgaszeniu silnika nie mogę wyjąć kluczyka ze stacyjki.. Nie wraca całkiem do pozycji "0". Mogę przekręcać we wszystkie inne pozycje, odpalać itd., ale przy cofaniu wyraźnie brakuje tą odrobinę żeby kluczyk całkowicie się cofnął i dał się wyjąć. Zdjąłem obudowę z pilotem, zostawiłem kluczyk w stacyjce i zamknąłem auto z pilota..
Czy ktoś miał coś podobnego, albo ma jakiś pomysł? W necie są podobne tematy, ale rozwiązań nie ma sensownych. Spróbuję jeszcze siknąć tam wd40, może coś się zacięło. Do Poznania - gdzie miałbym specjalistów od stacyjek - nie wrócę na tym paliwie co jest w baku (korek wlewu otwiera się kluczykiem)
Phedra - nie można wyciągnąć kluczyka ze stacyjki
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Phedra - nie można wyciągnąć kluczyka ze stacyjki
Automat czy manual ?
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Phedra - nie można wyciągnąć kluczyka ze stacyjki
Manualna skrzynia. Czytałem że w automatach nie można wyjąć kluczyka w innej pozycji niż P i tam się zdarzają tego typu problemy z wyjęciem kluczyka bo w stacyjce jest jakaś blokada, która puszcza przy pozycji P i to szwankuje. Ale u mnie jest jakiś inny problem. Nie wiem jak działają stacyjki - mam tylko takie przypuszczenie, że kluczyk nie daje się całkowicie cofnąć do tyłu (do pozycji 0) i blokuje się na tej pozycji, w której stacyjka zwalnia blokadę kierownicy - czyli chwilę za pozycją 0 w kierunku kolejnej pozycji ACC.
Widziałem w necie różne metody na zablokowany kluczyk, m.in. uderzanie gumowym młotkiem w kluczyk (w jeepie).
Widziałem w necie różne metody na zablokowany kluczyk, m.in. uderzanie gumowym młotkiem w kluczyk (w jeepie).
Re: Phedra - nie można wyciągnąć kluczyka ze stacyjki
Bez odpowiednich narzędzi nie udało mi się zdemontować stacyjki - co zresztą nie miałoby sensu, jak się później okazało. Znalazłem w Olsztynie kolesia od kluczy samochodowych i on w kilka minut za pomocą jednego z kilku swoich kluczy zdjął korek wlewu paliwa. To pozwoliło mi wrócić do Poznania, gdzie auto trafiło do elektronika. On zdemontował stacyjkę - ale stwierdził, że kluczyka wyjąć nie umie więc zawiózł stacyjkę do fachowca.
Fachowiec stwierdził, że stara stacyjka uległa nienaprawialnemu uszkodzeniu. Rozebrał ją, wyjął kluczyk i dopasował do niego nową stacyjkę.
Po zamontowaniu jest wszystko "po staremu", czyli operuję starym kluczykiem i wszystko działa. Cała impreza kosztowała blisko 400zł..
Fachowiec stwierdził, że stara stacyjka uległa nienaprawialnemu uszkodzeniu. Rozebrał ją, wyjął kluczyk i dopasował do niego nową stacyjkę.
Po zamontowaniu jest wszystko "po staremu", czyli operuję starym kluczykiem i wszystko działa. Cała impreza kosztowała blisko 400zł..
Re: Phedra - nie można wyciągnąć kluczyka ze stacyjki
O kurde ale kombinacji...
Wyleciało z ES 8
Wyleciało z ES 8
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina