Witajcie.
Posiadam xenony, zastanawiam się jakie różnice występowały w budowie reflektora standardowego a tego pod xenon.
Pytam bo mam wypalone odbłyśniki i jeśli budowa wewnętrzna jest identyczna to jest szansa na podmiankę ze standardowego.
Czy analizował ktoś budowę obu rodzajów reflektora ?
Pozdrawiam
Lancia Kappa reflektor XENON a standard - różnice ?
- matis1906
- Moderator Globalny
- Posty: 580
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Lublin
Lancia Kappa reflektor XENON a standard - różnice ?
Lancia k Coupe 20VT 99'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7294
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Lancia Kappa reflektor XENON a standard - różnice ?
Mam oba "typy" - na podmianę jakby co
Kiedyś się temu przyglądałem dość dokładnie i ... istotnie się różnią. Na pewno krzywizną luster.
Teraz nie podam Ci szczegółów - ale zdecydowałem o regeneracji odbłyśników. Było to jedyne logiczne rozwiązanie.
Kiedyś się temu przyglądałem dość dokładnie i ... istotnie się różnią. Na pewno krzywizną luster.
Teraz nie podam Ci szczegółów - ale zdecydowałem o regeneracji odbłyśników. Było to jedyne logiczne rozwiązanie.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Lancia Kappa reflektor XENON a standard - różnice ?
Regeneracja nie jest droga, zwłaszcza jeżeli dostarczysz gołe lustra.
Różnice to, jadąc od frontu:
- inne soczewki - ryfle - na kloszu (oraz wybity inny typ homologacji oczywiście)
- inna krzywizna luster
- inna osłona na źródło światła - w halogenach jest plasticzek przymocowany w otworze na żarówkę, w ksenonach jest stalowy kosz przynitowany do spodniej części odbłyśnika,
- zmodyfikowana obudowa - ksenony mają z tyłu dodatkowe wystające "pudełko" na starter montowany od środka, nowsze halogeny też to mają ale jest puste,
- inne silniki do regulacji - małe 4-pinowe zamiast dużych 3-pinowych, inny sposób mocowania silnika do pleców odbłyśnika (notabene są w pełni wymienne, a te stare od zwykłych silników są nie do zepsucia - te nowsze "koszyki" już chyba wszystkim się połamały od nieumiejętnego wyciągania, był na to prosty sposób ale prawie nikt go nie znał dopóki nie było za późno ).
- oczywiście przetwornica i starter oraz parę kabelków.
Teoretycznie ze względu na inną geometrię źródła światła użycie niewłaściwego klosza i/lub reflektora powinno skutkować zupełnie inną plamą światła. Jak chcesz to zrób nam przyjemność i zobacz jak to wygląda, może się okaże że będzie lepiej.
Różnice to, jadąc od frontu:
- inne soczewki - ryfle - na kloszu (oraz wybity inny typ homologacji oczywiście)
- inna krzywizna luster
- inna osłona na źródło światła - w halogenach jest plasticzek przymocowany w otworze na żarówkę, w ksenonach jest stalowy kosz przynitowany do spodniej części odbłyśnika,
- zmodyfikowana obudowa - ksenony mają z tyłu dodatkowe wystające "pudełko" na starter montowany od środka, nowsze halogeny też to mają ale jest puste,
- inne silniki do regulacji - małe 4-pinowe zamiast dużych 3-pinowych, inny sposób mocowania silnika do pleców odbłyśnika (notabene są w pełni wymienne, a te stare od zwykłych silników są nie do zepsucia - te nowsze "koszyki" już chyba wszystkim się połamały od nieumiejętnego wyciągania, był na to prosty sposób ale prawie nikt go nie znał dopóki nie było za późno ).
- oczywiście przetwornica i starter oraz parę kabelków.
Teoretycznie ze względu na inną geometrię źródła światła użycie niewłaściwego klosza i/lub reflektora powinno skutkować zupełnie inną plamą światła. Jak chcesz to zrób nam przyjemność i zobacz jak to wygląda, może się okaże że będzie lepiej.
Drop a gear and disappear!
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7294
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Lancia Kappa reflektor XENON a standard - różnice ?
Zdradź ten sposób - u mnie jeszcze nie jest za późnobył na to prosty sposób ale prawie nikt go nie znał dopóki nie było za późno
Mam na szczęście całe i chciałbym na nich "pociągnąć" jak najdłużej, ale jak jest sposób aby im przedłużyć żywot, to im to fundnę
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Lancia Kappa reflektor XENON a standard - różnice ?
Odkręcasz silnik żeby się trzymał tylko na tej kulce co siedzi w koszyku, ciągniesz odbłyśnik do tyłu na maks (odbłyśnik ma "zawiasy stałe" na górze, więc tył luster pójdzie do tyłu i w górę) i koszyk się sam otwiera wypuszczając silnik. Sam koszyk pracuje w takiej czarnej tulejce (fragment obudowy, to też różnica między lampami tylko nie pamiętam czy przykręcana czy też na stałe), która powoduje że koszyk "zamyka się" na kulce i nie pozwala jej wyskoczyć gdy silnik ciągnie, silnik nie ma takiego zakresu pracy żeby to samo z siebie wyskoczyło. Tulejka ustala też ruch koszyka do linii prostej, bo sam koszyk też siedzi na kulce i względem luster może chodzić na wszystkie strony. Dopiero jak odkręcisz silnik od obudowy to możesz go cofnąć dalej, lustra pochylić mocniej i voila, silnik wolny bez uszkodzeń.
Wkłada się podobnie - ciągniesz lustra do tyłu żeby tek koszyk się otworzył, w otwarty koszyk wsuwasz kulkę silnika, puszczasz lustra żeby koszyk "wciągnął" za sobą silnik, przykręcasz silnik i gotowe. Wsadzenie go w ten sposób jest nawet ważniejsze niż wyciąganie, bo wpychanie silnika na siłę działa przeciwko zamierzonemu celowi i wtedy właśnie łamią się te płatki koszyka.
Sam mechanizm jest bardzo wygodny, tylko niestety te koszyki są delikatne. Chyba się pokuszę o zrobienie w jakimś autocadzie projektu tego koszyka i niech mi to ktoś wydrukuje z plastiku, bo nie chcę przechodzić na starszy typ mocowania - trafić w nie tą kulką od silnika to jest teleturniej 1 z 10.
Wkłada się podobnie - ciągniesz lustra do tyłu żeby tek koszyk się otworzył, w otwarty koszyk wsuwasz kulkę silnika, puszczasz lustra żeby koszyk "wciągnął" za sobą silnik, przykręcasz silnik i gotowe. Wsadzenie go w ten sposób jest nawet ważniejsze niż wyciąganie, bo wpychanie silnika na siłę działa przeciwko zamierzonemu celowi i wtedy właśnie łamią się te płatki koszyka.
Sam mechanizm jest bardzo wygodny, tylko niestety te koszyki są delikatne. Chyba się pokuszę o zrobienie w jakimś autocadzie projektu tego koszyka i niech mi to ktoś wydrukuje z plastiku, bo nie chcę przechodzić na starszy typ mocowania - trafić w nie tą kulką od silnika to jest teleturniej 1 z 10.
Drop a gear and disappear!
- matis1906
- Moderator Globalny
- Posty: 580
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Lublin
Re: Lancia Kappa reflektor XENON a standard - różnice ?
Dziękuję za odpowiedzi, to wiele wyjaśnia. W takim razie oddam odbłyśniki do regeneracji
Dobrze wiedzieć że z pozoru podobnie wyglądające reflektory mają w sobie tyle różnic.
Pozdrawiam !
Dobrze wiedzieć że z pozoru podobnie wyglądające reflektory mają w sobie tyle różnic.
Pozdrawiam !
Lancia k Coupe 20VT 99'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'