Ypsilon 843, 1.2 8V 2003 Wycieraczki i gniazdo zapalniczki 9V
: 11 sty 2018, 13:53
Witam,
Mam problem z gniazdem zapalniczki. Kilka lat temu montując radio potrzebowałem + po stacyjce. Podciągnąłem kabel od zapalniczki i wszystko działało super.
Obecnie po wyłączeniu zapłonu na obwodzie zapalniczki zostaje 9V co wystarcza do tego aby radio się nie wyłączyło.
Zauważyłem, że włączenie wycieraczek, spryskiwaczy czy wycieraczki tylnej szyby powoduje dalszy spadek napięcia na ok 6V. Wyłączenie wycieraczek znów 9V. Wyciągnięcie bezpiecznika od wycieraczek powoduje, że gniazdo zapalniczki, a co za tym idzie radio działa prawidłowo. Zapłon 12V wyłączenie 0V.
Proszę o podpowiedź jak ugryźć temat. Moje podejrzenia padają w stronę przełącznika zespolonego. Szukałem też przekaźnika od wycieraczek i mam wrażenie, że jest on zlokalizowany właśnie w tym przełączniku zespolonym. Jednak nie potrafię wytłumaczyć związku z obwodem zapalniczki (jedynie bezpieczniki są obok siebie). Może ktoś dysponuje schematem elektrycznym? Wszystkie sugestie mile widziane, bo obecnie wyciągam bezpiecznik od wycieraczek po zakończeniu jazdy.
P.s
Wszystkie funkcje przełącznika zespolonego działają prawidłowo.
Mam problem z gniazdem zapalniczki. Kilka lat temu montując radio potrzebowałem + po stacyjce. Podciągnąłem kabel od zapalniczki i wszystko działało super.
Obecnie po wyłączeniu zapłonu na obwodzie zapalniczki zostaje 9V co wystarcza do tego aby radio się nie wyłączyło.
Zauważyłem, że włączenie wycieraczek, spryskiwaczy czy wycieraczki tylnej szyby powoduje dalszy spadek napięcia na ok 6V. Wyłączenie wycieraczek znów 9V. Wyciągnięcie bezpiecznika od wycieraczek powoduje, że gniazdo zapalniczki, a co za tym idzie radio działa prawidłowo. Zapłon 12V wyłączenie 0V.
Proszę o podpowiedź jak ugryźć temat. Moje podejrzenia padają w stronę przełącznika zespolonego. Szukałem też przekaźnika od wycieraczek i mam wrażenie, że jest on zlokalizowany właśnie w tym przełączniku zespolonym. Jednak nie potrafię wytłumaczyć związku z obwodem zapalniczki (jedynie bezpieczniki są obok siebie). Może ktoś dysponuje schematem elektrycznym? Wszystkie sugestie mile widziane, bo obecnie wyciągam bezpiecznik od wycieraczek po zakończeniu jazdy.
P.s
Wszystkie funkcje przełącznika zespolonego działają prawidłowo.