Kappa 2,4 JTD puczsza do mnie oczko
Kappa 2,4 JTD puczsza do mnie oczko
Probiłem mam ze swoją Kappą zaczęła mi mrugać światłami po całej stronie kierowcy mrugają światła tylne i przednie postojówki oraz pół podświetlenia tablicy rejestracyjnej dodatkowo światła przeciwmgielne przednie gdy włączone jak by tego mało było to po wyłączeniu przełącznikiem świateł na zero na całym samochodzie blyskają światła postojowe gdy włączony jest zapłon lub pracuje silnik, oczywiście komunikaty o błędach świateł na LCD się non stop przewijają. Choroba Kappy pojawia się po ok 1 - 1,5 godzinie jazdy czasami wcześniej. Wobec tego mam dwa pytania:
1. Gdzie znajduje się wirus zwany komputerem który steruje światłami?
2. Czy są kostki diagnostyczne pod które mógł bym podpiąć komputer z programem diagnostycznym oprócz ABS, poduszek i silnika te wiem gdzie są .
Pacjent który zachorował to Lancia Kappy 2,4 JTD 2001r
1. Gdzie znajduje się wirus zwany komputerem który steruje światłami?
2. Czy są kostki diagnostyczne pod które mógł bym podpiąć komputer z programem diagnostycznym oprócz ABS, poduszek i silnika te wiem gdzie są .
Pacjent który zachorował to Lancia Kappy 2,4 JTD 2001r
Moja Lucyna https://youtu.be/Ygu1bycDk44
Re: Kappa 2,4 JTD puczsza do mnie oczko
Diagnostyki komputerowej nie zrobisz. Moduł którego szukasz to IGE, taka charakterystyczna biała (w polifcie) cegła gdzieś w nogach kierowcy, bodajże 5 wtyczek na dużej ścianie. Nikt chyba nigdy nie próbował tego naprawiać, w razie awarii wszyscy wymieniają je na przedliftowe czarne IGE które są niezniszczalne.
Jedyna różnica w nich jest taka, że czarne nie obsługują sobą trzeciego światła STOP, w przedliftach jest on zasilany chyba bezpośrednio z pedału. W polifcie jak wsadzisz czarny moduł, to musisz sobie w jednej z wtyczek znaleźć kabelek wychodzący na trzeci STOP i podpiąć go pod kabelek wychodzący do pozostałych świateł STOP, inaczej nie będzie on świecił. Jak będziesz już dłubał to daj tu znać, mam jeszcze gdzieś obrazki które to są wtyczki i który kabelek gdzie przepiąć bo sam to robiłem u siebie.
EDIT: a tego białego to mógłbyś rozebrać i zobaczyć co w nim siedzi, jestem ciekaw a mój już dawno na złomie leży - kiedyś nie byłem ciekaw.
Jedyna różnica w nich jest taka, że czarne nie obsługują sobą trzeciego światła STOP, w przedliftach jest on zasilany chyba bezpośrednio z pedału. W polifcie jak wsadzisz czarny moduł, to musisz sobie w jednej z wtyczek znaleźć kabelek wychodzący na trzeci STOP i podpiąć go pod kabelek wychodzący do pozostałych świateł STOP, inaczej nie będzie on świecił. Jak będziesz już dłubał to daj tu znać, mam jeszcze gdzieś obrazki które to są wtyczki i który kabelek gdzie przepiąć bo sam to robiłem u siebie.
EDIT: a tego białego to mógłbyś rozebrać i zobaczyć co w nim siedzi, jestem ciekaw a mój już dawno na złomie leży - kiedyś nie byłem ciekaw.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2018, 18:00 przez Borek, łącznie zmieniany 1 raz.
Drop a gear and disappear!
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2,4 JTD puczsza do mnie oczko
Moduł IGE jest obok skrzynki bezpieczników.....mam tego jak psów na wsi.....podaj nr ze swojego, może coś dopasujemy.
Pzdr.Maniak
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa 2,4 JTD puczsza do mnie oczko
Wiem ze modułu IGE komputerem nie zdiagnozuje moduł zostanie znaleziony i wymieniony, ale pytałem czy gdzieś na tym pojeździe są inne kostki diagnostyczne oprócz ABS silnika i poduszek, a podejrzewam ze są bo jakoś ASO ustawia w zakładce service na LCD kilometry pozostałe do przeglądu.
Moja Lucyna https://youtu.be/Ygu1bycDk44
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2,4 JTD puczsza do mnie oczko
Nie ma więcej wtyczek. Ustawiasz Servis sam. Wystarczy wcisnąć service dojść do kilometrów wymiany oleju i wcisnąć przycisk ustawiania godziny i eureka interwał wymiany oleju ustawiony na 20tyś km.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2,4 JTD puczsza do mnie oczko
Ja mam same benzyny Nie wiedziałem że jtd ma 10tyś.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2,4 JTD puczsza do mnie oczko
A to nie można w infocenter zmienić sobie między PB a ON? Kojarzę że takie coś było razem z wyborem języka chyba.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa 2,4 JTD puczsza do mnie oczko
Może i można ale interwały będą inne.
Chyba nie o język chodziło a o jednostki temperatury przy ustawieniu języka angielskiego, gdzie zamiast °C były Fahrenheity. Tylko to dotyczyło jedynie pierwszych roczników i wersja silnikowa nic do tego nie miała. W TDS-e z 97 roku miałem już °C.
Chyba nie o język chodziło a o jednostki temperatury przy ustawieniu języka angielskiego, gdzie zamiast °C były Fahrenheity. Tylko to dotyczyło jedynie pierwszych roczników i wersja silnikowa nic do tego nie miała. W TDS-e z 97 roku miałem już °C.
KAPPA TDS & JTD