Strona 1 z 1
Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
: 02 maja 2018, 13:03
autor: MobiDoktorGSM
Hello : )
Dość rzadko, nawet bardzo rzadko, ale się zdarza - stąd moje pytanie o zapadkę automatu. Najczęściej jest tak: wsiadam do auta, przekręcam kluczyk z wciśniętym hamulcem i wtedy po odpaleniu silnika mogę bez problemu wrzucić D, N czy R. Zdarza się, że muszę zatrzymać auto z włączonym silnikiem i wysiąść z samochodu. Jeśli sytuacja pozwala, wybieram N (plus ręczny, a że póki co jest lichy, nie zawsze utrzymuje na pochyłym samochód) ale nie zawsze zdaje to egzamin. Aby uniknąć jakiegokolwiek staczania wrzucam P. I jest ok. Problem w tym, że gdy już wsiądę z powrotem i wciskam hamulec zapadka się nie odblokowuje i dźwignia zostaje uwięziona w pozycji P. Raz czy dwa, po dość długiej zabawie hamulcem udało mi się zapadkę odblokować.
Pytanie: gdzie szukać przyczyny w takim stanie rzeczy: elektryka czy bardziej mechanika?
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
: 02 maja 2018, 14:49
autor: wiesiu
W tej zapadce pewnie szukaj przyczyny, ewentualnie pozbądź się jej
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
: 13 maja 2018, 21:38
autor: MobiDoktorGSM
Dziwne, teraz działa bez najmniejszych zarzutów. Np. jak muszę się zatrzymać z włączonym silnikiem i wysiąść z samochodu, wrzucam P. Po powrocie za kierownicę, za naciśnięciu hamulca zapadka prawidłowo zwalnia.
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
: 13 maja 2018, 21:57
autor: wiesiu
Oby tak pozostalo
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
: 13 maja 2018, 22:01
autor: wujekp
Podobny temat już roztrząsałeś kilka dni temu w wątku obok. Co kilka dni będziemy rozkminiać to samo?
Jak postawisz samochód na nierówności do ciężar samochodu "opiera się" na blokadzie i utrudnia przełożenie wajchy. Jak parkujesz na w miarę płaskim to ten nacisk jest niewielki. Nic się przez te kilka dni nie zmieniło
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
: 13 maja 2018, 22:18
autor: MobiDoktorGSM
Myślałem, że to ma związek z błędem ABS, która czasem się pojawia. Ale gdy naszły cieplejsze dni, to nawet po pojawieniu się błędu zapadka nie zawodzi
A ten opór przy przełożeniu wajchy, o którym piszecie, to już w ogóle nie wiem o co kaman, bo póki co nie zauważyłem takowych problemów
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
: 13 maja 2018, 22:34
autor: wujekp
MobiDoktorGSM pisze: ↑13 maja 2018, 22:18
A ten opór przy przełożeniu wajchy, o którym piszecie, to już w ogóle nie wiem o co kaman, bo póki co nie zauważyłem takowych problemów
Musisz pogadać ze swoim drugim wcieleniem, które kilka dni temu napisało:
"dźwignia zostaje uwięziona w pozycji P"
Bo to jest zapewne to co blokuje Ci przełożenie wajchy. Drugą blokadą (przynajmniej tak mam w Cromie), jest zabezpieczenie przed wachlowaniem wajchą wtedy kiedy nie powinno się tego robić. U mnie jest elektromagnes, który steruje plastikową blokadą, którą mogę ręcznie przesunąć (i przesunąć wajchę) po zdjęciu osłony wajchy.
Ale z Twojego opisu o nietrzymaniu ręcznego i staczaniu się samochodu obstawiam że działa blokada skrzyni/kół.
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
: 14 maja 2018, 10:07
autor: MobiDoktorGSM
wujekp pisze: ↑13 maja 2018, 22:34
Musisz pogadać ze swoim drugim wcieleniem, które kilka dni temu napisało:
"dźwignia zostaje uwięziona w pozycji P"
I chodziło mi o tą zapadkę, w sytuacji, kiedy mam włączony silnik, wrzucam po zatrzymaniu się na P, bo np. muszą na chwilę wyjść z auta i po powrocie do auta wciskam hamulec i zapadka powinna się "uwolnić" umożliwiając mi przełożenie na D czy R. To tylko z tą zapadką miałem problem. I nie ma to związku ze wzniesieniem czy czymś podobnym, bo najczęściej problem występował u mnie pod blokiem, jak dzieciaki trzeba było porozpinać z pasów i później dopiero szukać miejsca parkingowego. Natomiast samej blokady tej wajchy nie zauważyłem. Nawet, gdy ta zapadka nie chciała się odblokować, to sama wajcha elegancko chodziło z P do zapadki. Dlatego dopytuję o te trudności z blokadą kół/skrzyni, bo w moim odczuciu, póki co, takowego nie mam.
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
: 14 maja 2018, 10:48
autor: pääkäyttäjä
Jak ci się zablokuje (zepsuje) skrzynia w połozeniu P, to jej po prostu nie odblokujesz
Jak zostawisz auto tylko na P, to nawet na płaskiej jak stół powierzchni, auto i tak się może stoczyć i oprzeć się całym ciężarem na blokadzie - wtedy wajcha idzie z oporem
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
: 14 maja 2018, 10:55
autor: MobiDoktorGSM
To już zrozumiałem z poprzednich postów
Mój poprzedni post był w celu rozjaśnienia tematu, czy wyjaśnienia o co mi chodzi dla
Wujekp
Reasumując - w tym temacie opisywałem problem blokady zapadki, która uniemożliwiała mi przejście wajchą na D czy R, czy nawet N, na włączonym silniku, np. przy postoju. Natomiast temat o obsłudze automatu, poruszał, w moim odczuciu generalnie mechanizm blokady kół / skrzyni (czyli tego co pod maską) i znalezieniu złotego środka by jak najmniej obciążyć skrzynię przy co dziennym parkowaniu : )
Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów
: 14 maja 2018, 11:23
autor: pääkäyttäjä
Gwoli ścisłości - zapadka dziala tylko w pozycji P
Od R do D i +/- możesz sobie wachlować do woli
Jak parkujesz Phedrę z automatem, to zostawiasz na D i ręczny abo w lepiej w P; na wciśniętym zasadniczym zaciągasz ręczny i gasisz budę