Strona 1 z 1

Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3

: 14 maja 2018, 23:57
autor: Zorro
Witam, niedawno zakupiłem Lancie Delte III 1.9 190 KM Executive. Auto w świetnym stanie po gruntownym sprawdzeniu w serwisie dobrego kumpla (polecam serwis Deptuch w Jaworze), jest tylko małe ale, przy dynamicznej zmianie biegów tylko z 2 na 3 słychać delikatny zgrzyt. Przy wolnej zmianie nie słychać, ale przy dynamicznej jeździe już tak (tylko z 2 na 3) . I teraz pytanie co może być przyczyna?? Czy wymiana wodzików pomoże? Dodam że skrzynia jest cichutka, lewarek nie jest luźny i resztę biegów wchodzi prawidłowo. Proszę o pomoc i Wasze porady, pozdrawiam ;)

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3

: 15 maja 2018, 22:00
autor: Grzyws
Zgrzyty przy zmianie biegów najczęściej świadczą o zużytych synchronizatorach.
Jeżeli przy powolnym załączaniu trzeciego biegu nie ma zgrzytania a przy dynamicznym jest to tym bardziej podejrzewałbym synchronizator.

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3

: 16 maja 2018, 9:16
autor: Zorro
No jest taka możliwość, to prawda, mnie tylko zastanawia to, że jakwbijam 3 bliżej jedynki to nie zgrzyta, a podczas energicznej zmiany bieg idzie bliżej piątki wtedy jest delikatny zgrzyt... może być że to synchronizator 3 biegu.... ale zastanawiam się czy kwestia wodzików nie rozwiąże sprawy...?

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3

: 16 maja 2018, 20:09
autor: dawidlewandowski
Zorro pisze: 16 maja 2018, 9:16 No jest taka możliwość, to prawda, mnie tylko zastanawia to, że jakwbijam 3 bliżej jedynki to nie zgrzyta, a podczas energicznej zmiany bieg idzie bliżej piątki wtedy jest delikatny zgrzyt... może być że to synchronizator 3 biegu.... ale zastanawiam się czy kwestia wodzików nie rozwiąże sprawy...?
Mialem bravo 2 z silnikiem 1.9 150, na poczatku pojawiał sie zgrzyt przy wrzucaniu 6 biegu.
Wraz ze wzrostem przebiegu doszedł 5 oraz 4 bieg. Jadąc do mechanika na zwykłą wymianę oleju musiałem zadzwonić po lawetę ponieważ sprzęgło i wysprzęglik skończyły się. Oczywiście po wymianie tych elementów zgrzytów już nie było. Reasumując jak to zawsze przy świadomym serwisowaniu auta zaczynamy od prostych tematów.

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3

: 17 maja 2018, 11:14
autor: Zorro
Tu pełna zgoda, mój mechanik, sprawdzał jeździł i mówił, że dziwna sprawa... wszystko jest ok... skrzynia działa bardzo dobrze... tylko ta jedna rzecz i to tylko czasami.... Zacznę od wymiany wodzików, potem zobaczę co dalej.... chyba że macie inne pomysły od czego zacząć? :) dzięki za informacje.

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3

: 17 maja 2018, 16:50
autor: giekso
U mnie w domu jest Giulietta 2.0 JTDM - był taki sam problem i dodatkowo sypało błędem na komputerze i system DNA przechodził w tryb awaryjny - działało tylko ustawienie N. Skrzynie trzeba było robić...

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3

: 28 maja 2018, 1:26
autor: Zorro
No ok, ale u Ciebie było to w automacie, ja mam manuala. Co dokładnie się u Ciebie posypało? Co robiłeś?

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3

: 28 maja 2018, 8:43
autor: giekso
Nie nie - może źle się wyraziłem. System DNA w Alfach steruje pracą silnika, układu kierowniczego i zawieszenia a jak pisałem o literce N to nie miałem na myśli jej w kontekście skrzyni biegów . Tam też jest manual. Walnięty był synchronizator trzeciego biegu. Ogólnie coś pod 4 tysiące wyszło za zrobienie tego.

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka