Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 20 paź 2018, 3:17

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 06 sie 2018, 13:34 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Posty: 234
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy
Dziś, zaglądając pod auto lukając za tematem klimatyzacji, zauważyłem wyciek oleju. To bardziej silnik czy skrzynia biegów?

Zdjęcie jest zrobione przy prawej stronie, od przodu. Olej bardzo płynny, dość ciemny. Jakby zurzyty silnikowy, ale mogę się mylić. [IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201808 ... 40ff0c.jpg[/IMG]

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


_________________
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)


Na górę
PostDodany: 12 sie 2018, 17:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Posty: 234
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy
Pytanko mam: potrzebuję dolać oleju do silnika, którym wejściem powinienem to zrobić? Tym znajdującym się na silniku i rozebrać przy okazji podszybie, czy tym drugim wejściem wysuniętym jakby do przodu?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


_________________
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)


Na górę
PostDodany: 12 sie 2018, 17:26 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Posty: 195
Lokalizacja: Wrocław
Na tego typu wątpliwości polecam: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1992152.html

_________________
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P


Na górę
PostDodany: 12 sie 2018, 19:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Posty: 386
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań
Ja dolewki robię przez rurkę bagnetu :) Kupiłem w casto zestaw lejków za 5zł i jeden pasuje idealnie.
Dolewałbym normalnie, ale po wymianie silnika korek jest w miejscu.. hmm mało dostępnym..

_________________
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002


Na górę
PostDodany: 12 sie 2018, 21:29 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Posty: 234
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy
Ile powinienem dolac oleju? Czy litr wystarczy żeby dojechać chociaż do mechanika? Około 5 km.

Czy mogę dolać 10W40 jeśli nie wiem co było wcześniej wlane?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


_________________
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)


Na górę
PostDodany: 12 sie 2018, 22:01 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Posty: 195
Lokalizacja: Wrocław
Jak jest na minimum to możesz do mechanika dojechać bez dolewania. Ale jak chcesz dolac to raczej 0,5 L bym dolal i jeszcze raz sprawdził. Możesz dolać ten olej co chcesz jeśli na chwilę. Potem wymień na olej dedykowany do tego auta najlepiej płucząc silnik odpowiednim preparatem przed zmianą oleju.

_________________
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P


Na górę
PostDodany: 12 sie 2018, 23:08 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Posty: 234
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy
Najprawdopodobniej mam minimum. Tzn. zostały już same kreski jak przekręcę kluczyk. Ale na wyświetlaczu nic nie krzyczy, że mało oleju. Podobnie ikonka ciśnienia oleju gaśnie. Dedykowany to podobno właśnie 10 W40.

_________________
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)


Na górę
PostDodany: 13 sie 2018, 9:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Posty: 386
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań
Olej dla silnika benzynowego 2.0 EW10J4 (RFN) oraz EW10J4 (RFR)

Klasa lepkości oleju silnikowego – SAE: 5W/40
Klasyfikacja oleju silnikowego API/ACEA: SJ/A3
Alternatywna lepkość oleju silnikowego - klimat umiarkowany SAE: 10W/40
Alternatywna klasyfikacja oleju silnikowego - klimat umiarkowany SAE: SJ/A3
Olej silnikowy z filtrami Litry: 4,25

Taka porada laika: olej należy dostosować do kondycji silnika,
jeśli jest już trochę zużyty to bezpieczniej dać półsyntetyk 10W/40,
bo 5W/40 może go przeczyścić i spowodować problemy z kompresją..

Sprawdź ile masz oleju na bagnecie:
- jak będzie suchy - to śmiało dolej litr i sprawdź znowu po kilku minutach
- jak będzie cokolwiek, ale poniżej minimum - to możesz dolać ćwierć litra
Tak jak wiesiu pisał - na takie dolewki to w zasadzie jakikolwiek olej może być.

_________________
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002


Na górę
PostDodany: 13 sie 2018, 9:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Posty: 195
Lokalizacja: Wrocław
Od lat nie nabieram się na tą starą gadke o tym że do silnika o większym przebiegu należy stosować gorszy olej i dobrze na tym wychodzę.

I nie jestem w tym osamotniony:

Ja wlewamy najlepszy olej jaki jest dedykowany do danego silnika. Stosuje też płukanie silnika i nic złego nigdy się nie zdarzyło, a nawet często lepiej te silniki pracują.

_________________
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P


Na górę
PostDodany: 13 sie 2018, 9:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Posty: 386
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań
Też bym się skłaniał do wlewania lepszego oleju.

Mam jednak w pamięci, że 20 lat temu kupiłem do swojego Kawasaki GPZ900R
olej Motul do wyczynowych motocykli i (chyba po tym) silnik stracił kompresję.

Przestał odpalać na zimno. Brałem go na pych - a wierzcie mi że to jakaś masakra:
rozpędzać się pchając z górki ćwierć tony do blisko 20kmh,
zapinać jedynkę siedząc bokiem żeby tylne koło żeby nie straciło przyczepności
i biec dalej ile wlezie czekając aż zapali.. no i potem nie dać mu uciec.
I tak co rano.. Miało się kiedyś kondycję :)

Myślę, że powodem był ten olej - potem był remont z wymianą zaworów.

Moje sugestie co do oleju, są jak napisałem - poradami laika.

_________________
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002


Na górę
PostDodany: 13 sie 2018, 9:42 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Posty: 234
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy
Dziękuję Wam za porady. Mechanik umówiony na jutro rano, teraz tam jakoś dojechać :) wyczytałem w instrukcji, że dolać powinienem tym wlewem. Ale za chiny nie mogę go odkręcić. To jakaś magiczna kombinacja jest?Obrazek

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


_________________
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)


Na górę
PostDodany: 13 sie 2018, 9:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Posty: 195
Lokalizacja: Wrocław
W lewo i tyle, a że u Ciebie nie idzie to nie wiem czemu, może wiecej siły :) a poza tym powinieneś mieć jeszcze bagnet do sprawdzania poziomu oleju. Jeśli pokaże że jest na minimum to niczego nie dolewaj, niech mechanik się męczy z korkiem. Na poziomie minimalnym można spokojnie jeździć, a jak jest ciut później minimum też nic się nie stanie jeśli nie będziesz ostro autem jeździł i nie będziesz pod spore górki podjezdzal.

Chyba że do mechanika masz znacznie ponad 100km to dalej ;) ale to co wskaze bagnet jest ważniejsze niż to co pokazuje elektronika. Może przecież być uszkodzony czujnik! A poziom na bagnecie sprawdza się parę minut po zgaszeniu silnika gdy pojazd stoi poziomo, albo po prostu rano przed pierwszym odpaleniem auta.

_________________
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P


Na górę
PostDodany: 13 sie 2018, 10:08 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Posty: 234
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy
Do mechanika mam z 5 km. Na bagnecie na samym dole mała kropka. Także wydaje mi się, że mało.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

EDIT

Zdecydowałem się na lawetę, okazało się, że przecież mam Assistans do OC. Zatem skorzystałem :)

Usterka w ogóle nie jest związana z silnikiem. To olej z pompy wspomagania sobie kapał. Sam silnik suchy. Wszystkiemu winna rurka biegnąca od pompy do maglownicy.

_________________
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)


Na górę
PostDodany: 14 sie 2018, 23:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Posty: 234
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy
Załącznik:
Przewod_pompa_maskownica.jpg
Przewod_pompa_maskownica.jpg [ 13.04 KiB | Przejrzano 325 razy ]
Tak jak pisałem już we wcześniejszym, edytowanym poście - poszukuję przewodu, którym połączona jest pompa wspomagania z tzw. maglownicą. Jak się zabrać za szukanie takiej specjalistycznej rurki / przewodu. Jeśli w ASO Fiata, co im podać, jeśli gdzieś na Allegro - czym się kierować, na co zwrócić uwagę.

_________________
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)


Ostatnio zmieniony 15 sie 2018, 0:29 przez MobiDoktorGSM, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 15 sie 2018, 0:15 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Posty: 600
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno
Jeżeli jest to przewód pompa-maglownica, to nazywa się przewodem wysokiego ciśnienia. Nie mam pojęcia czy nowe są do dostania, ale szukaj do Phedra/Ulysse/C8/807. Najlepiej po VIN. A która część puściła? Aluminium się przetarło czy guma sparciała? Jak guma to zawsze można go rozkuć i zakuć na nowo. Wiesz dokładnie z którego miejsca się sączy?

_________________
Była:
Dedra 2.0 i.e.
Jest:
Kappa 2.4 175KM '98 > pocisk > :D
Phedra 2.0 136KM '06 > salon na kółkach ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl