Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 gru 2018, 2:50

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 05 gru 2018, 23:12 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 09 cze 2016, 19:03
Posty: 4
Lokalizacja: Biłystok
Modele Lancii Ypsilon wyprodukowane po 2011 roku, fabrycznie zostały wyposażone w elektryczną grzałkę do ogrzewania wnętrza auta. W Lanciach przeznaczonych na rynek polski Grzejnik PTC był wyposażeniem opcjonalnym. W moim Ypsilonie z 2015 roku niestety brak jest dodatkowej elektrycznej nagrzewnicy. Chciałbym doposażyć auto w takie ogrzewanie. Ze względu na duże zużycie prądu nagrzewnica w zasadzie służy do odmrażania przedniej szyby. Jest to przydatna funkcja w mroźne dni, wystarczy uruchomić auto i po 3 minutach szron schodzi z szyby czołowej.
Ustaliłem, że w obudowie nagrzewnicy jest miejsce przeznaczone do montażu grzejnika PTC, wystarczy wyciąć wyprofilowaną plastikową zaślepkę i wsunąć grzejnik do środka nagrzewnicy. Grzejnik PTC można uruchomić tylko w określonych warunkach oto, co na ten temat mówi instrukcja obsługi:
„Dodatkowa nagrzewnica (dla wersji/rynków, gdzie przewidziano)
Umożliwia szybkie ogrzanie wnętrza nadwozia w zimnych warunkach pogodowych. Wyłączenie nagrzewnicy następuje automatycznie, gdy osiągnięte zostaną warunki komfortu. Nagrzewnica dodatkowa uaktywnia się automatycznie po obróceniu pokrętła ogrzewania na ostatni zakres w strefie czerwonej i po uruchomieniu wentylatora na co najmniej 1 prędkość. Nagrzewnica działa tylko przy niskiej temperaturze zewnętrznej i niskiej temperaturze płynu chłodzącego, nie włącza się, jeśli napięcie akumulatora jest niewystarczające”

Używaną grzałkę oraz sterownik do niej można kupić na allegro za 100zł. Największym jednak problemem jest sterowanie tym ustrojstwem i wpięcie do instalacji elektrycznej auta. Brak jakiejkolwiek dokumentacji, zwłaszcza schematu instalacji elektrycznej może okazać się barierą nie do przeskoczenia. Do starszych modeli Ypsilona produkowanych do 2011 roku schematy można kupić na Ebayu, jednak do nowszych modeli od czasu, kiedy produkcje przeniesiono do Polski dotarcie do jakiejkolwiek dokumentacji jest raczej niemożliwe, przynajmniej dla mnie. Jedyna dostępna dokumentacja to baza części zamiennych Fiat Eper.


Na górę
PostDodany: 06 gru 2018, 12:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 paź 2014, 17:42
Posty: 78
Imię: Piotr
Lokalizacja: Legnica
Hej.
Bardzo mnie zainteresował te gadżet. Sterowanie klima masz ręczne czy automatyczne?

_________________
Za piękne Lancie i żwawych chłopców :pifko:


Na górę
PostDodany: 06 gru 2018, 22:55 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 09 cze 2016, 19:03
Posty: 4
Lokalizacja: Biłystok
W moim aucie sterowanie wentylacją jest ręczne.
Na podstawie analizy rysunków E-pera podejrzewam, że w modelach z automatycznym sterowaniem nie były przewidziane grzałki PTC bo jest inna wiązka kabli, jednak nie jestem pewien tego na 100%.
Poniżej rysunek nagrzewnicy. Podzespoły wyróżnione kolorem żółtym idą do wersji z grzałką PTC.

https://drive.google.com/file/d/13g7ZSi ... hYcS-/view


Na górę
PostDodany: 06 gru 2018, 23:29 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 09 cze 2016, 19:03
Posty: 4
Lokalizacja: Biłystok
Problemy z zamieszczaniem obrazów na forum, wchodzą wyłącznie adresy URL
Dla porównania rysunek wersji nagrzewnicy bez grzałki PTC:
https://drive.google.com/file/d/1UujAeC ... nn3gV/view
oraz rysunek sterowania nagrzewnicą:
https://drive.google.com/file/d/1Wo_mBo ... iAlnt/view
i dodatkowo obraz nagrzewnicy:
https://drive.google.com/file/d/1A2A7h- ... -0x9w/view


Na górę
PostDodany: 08 gru 2018, 19:04 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 paź 2014, 17:42
Posty: 78
Imię: Piotr
Lokalizacja: Legnica
Obejrzałem sobie to wszystko. Wydaje mi się, że wystarczy zamontować grzejnik i wiązkę do niego dedykowaną. Różnica w wiązkach polega na dodaniu sterownika i 2 przekaźników. Ciężko powiedzieć czy dalej kostki są inne czy też obsługują oba rodzaje ogrzewania. Grzejnik PTC trzeba też włączyć w bcm i zrobić osiowanie bo łaczy się po linii can z ecu. Fantazja projektantów bywa dziwna. Zasilanie prądowe można podciągnąć, ale wpięcie do sieci to może być problem bez schematu.

_________________
Za piękne Lancie i żwawych chłopców :pifko:


Na górę
PostDodany: 08 gru 2018, 19:06 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 paź 2014, 17:42
Posty: 78
Imię: Piotr
Lokalizacja: Legnica
Jednak i manualna i automatyczna klimatyzacja mają opcję ptc.

_________________
Za piękne Lancie i żwawych chłopców :pifko:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl