Strona 1 z 1

Delta III - drżenie kierownicy.

: 29 gru 2018, 0:11
autor: przemekbial
Witam. Panowie w przeciągu około pół roku zmieniłem w aucie komplet hamulców, gumy w dwóch wahaczach i parę dni temu zmieniony został kielich i krzyzak polosi z prawej strony. Podczas jazdy na autostradzie około 130 km/h bicie kierownicy i delikatne wibracje auta. Myślę sobie okej...następnego dnia wizyta u oponiarza. Diagnoza opony niewyważone. Robota zrobiona. Ruszam na testy. Bicie powraca około 128 km/h do około 150. Ratunku. Gdzie szukać? Dodatkowo hamowanie odbywa się skokowo i trzepie kierownicą przy wyższych prędkościach. Co lepsze po depnieciu hamulcem kierownica lekko sama skręca w lewo...

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Re: Delta III - drżenie kierownicy.

: 29 gru 2018, 0:26
autor: andypip
Zmieniłeś hamulce tzn. co? Klocki, tarcze, zaciski?

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

: 29 gru 2018, 0:27
autor: andypip
Między zrobieniem hamulców a ostatnią naprawą jeździła dobrze?

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

: 29 gru 2018, 8:09
autor: przemekbial
Hamulce komplet. Tarcze i klocki TRW. Między naprawami jeździłem tylko po miescie, nie miałem wyjazdów, dopiero na Święta...

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Re: Delta III - drżenie kierownicy.

: 29 gru 2018, 10:48
autor: Gracjan
A opony to jakieś firmowe? Stare, czy nowe?
Może jeszcze amortyzatory są przyczyną? Podjedź może na stację kontroli niech zerkną, czy gdzieś nie ma luzów.

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

: 29 gru 2018, 10:58
autor: przemekbial
Byłem u oponiarza i jeszcze zaproponował przełożenie opon przód na tył. Wtedy będzie jasność czy to wina opon. Dam znać.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Re: Delta III - drżenie kierownicy.

: 29 gru 2018, 11:25
autor: andypip
Jeśli na wyważarce nie trzepie kołami to raczej dobre. Na geometrię podjedź, przy okazji luzy sprawdzą - powinni mieć szarpak. Można podnieść auto, zdjąć koła i przejechać się w powietrzu :-)

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

: 29 gru 2018, 11:30
autor: przemekbial
Niedługo się będę zbierał do oponiarza. Jeżeli to nie pomoże to będzie mozolne poszukiwanie w hamulcach, zawieszeniu i choć w czym jeszcze. Właśnie parę dni temu odbierałem auto po wymianie kielicha i lozyska prawego i prosiłem żeby zerknął czy aby nie ma luzów w zawieszeniu. Nic nie znalazł. Wszystko sztywniutkie. Tarcze nowe i wyglądają jakby równo się ścierały.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Re: Delta III - drżenie kierownicy.

: 29 gru 2018, 18:49
autor: ceva
Bazując na własnych doświadczeniach radziłbym przyjrzeć się dwóm miejscom. Pierwsze to czy podczas wymiany tarcz zostały oczyszczone powierzchnie piast do których przylegają tarcze hamulcowe, rdza i inne zanieczyszczenia między tarczą a piastą mogą powodować bicie tarcz odczuwalne na pedale hamulca i kierownicy. Możliwe że ściąganie w lewa stronę pochodzi od tego że nie zostały dokładnie oczyszczone jarzma w miejscu gdzie pracują klocki i nie odbija tłoczek a wraz z nim klocki hamulcowe. Czy po jeździe tarcze koła (felgi w okolicach śrub) na jednej osi mają podobną temperaturę?
Drugie to odpowiednia ilość i rodzaj smaru w przegubach. Mała ilość może powodować przycieranie się krzyżaka i drgania. U mnie po wymianie smaru w przegubach wewn. zanim smar dobrze się nie rozprowadził wewnątrz kielicha (tak to interpretuję, bo po przejechaniu jakiś 200-500 km po wymianie drgania ustały) też występowały drgania i też w podobnym zakresie prędkości jak u Ciebie.

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

: 29 gru 2018, 18:53
autor: przemekbial
kurczę...możliwe przy nowych hamulcach które mają maks 2000 przebiegu? oczywiście były docierane zgodnie ze sztuką...Właśnie jestem po trasie około 130 km. Wibracje i drżenia po przełożeniu opon przód tył przy 130 zniknęły. Wibracje teraz są przy początkowej fazie hamowania np. z prędkości 130. Im mocniej docisne pedał hamulca tym drgania wydaje mi się ze sa mniejsze.


Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka



Re: Delta III - drżenie kierownicy.

: 29 gru 2018, 22:58
autor: piterstilo
Te nowy zestaw hamulców to tylko z przodu?
Przypomniało mi się, że kiedyś w jednym z kolejnych aut, był podobny problem.
Winne były hamulce na tylnej osi.
Pamiętam, że nie mogłem się nadziwić dlaczego krzywe tarcze tylne mają wpływ na kierownicę.

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

: 31 gru 2018, 11:31
autor: przemekbial
piterstilo pisze:Te nowy zestaw hamulców to tylko z przodu?
Przypomniało mi się, że kiedyś w jednym z kolejnych aut, był podobny problem.
Winne były hamulce na tylnej osi.
Pamiętam, że nie mogłem się nadziwić dlaczego krzywe tarcze tylne mają wpływ na kierownicę.
Nowy zestaw TRW przód i tył. Właśnie te drgania są w początkowej fazie hamowania. Im dłużej i mocniej hamuje tym mam wrażenie że drgania się zmniejszają.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka



Re: Delta III - drżenie kierownicy.

: 14 sty 2019, 15:17
autor: dawidlewandowski
ja też tak mam, winne okazały się wydawałoby się nie byle jakie opony continental kupione jako nowe z oficjalnej dystrybucji.
Bieżnik opony ma bicie boczne

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

: 20 sty 2019, 1:04
autor: przemekbial
Ostatnio robiąc trasę około 500 km przy pełnym obciążeniu auta i pewnie rozgrzanych hamulcach zauważyłem że nie było tego bicia przy hamowaniu. Parę dni postał, jazda po mieście i znowu problem drgań powraca. W początkowej fazie hamowania jest najgorzej bo wyrywa kierownicę. Np. przy hamowaniu przed światłami ewidentnie hamowanie jest jakby skokowe, nierówne - trzymając pedał hamulca w takiej samej pozycji. Teraz nie wiem. Udać się do mechanika i poprosić o sprawdzenie tarcz przy pomocy miernika zegarowego - może pomyliłem nazwę urządzenia? Już nie wiem w czym może leżeć problem. Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka



Całe hamulce robiłem bodajże w listopadzie 2018 roku. Gdyby się okazało, że coś jest z hamulcami to możliwa będzie reklamacja, zwrot? Tarcze i klocki TRW.

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

: 13 lut 2019, 21:36
autor: przemekbial
Po przetoczeniu tarcz na amerykańskiej maszynie bodajże AMMO na razie wszystkie objawy drgania, wyrywania kierownicy przy hamowaniu zniknęły.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka