Kappa - przeróbka 2.0 20V na 2.0 20V Turbo

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Bartek

Kappa - przeróbka 2.0 20V na 2.0 20V Turbo

Post autor: Bartek » 13 kwie 2005, 15:07

Witam-posiadam dwie kappy jedna to 20V turbo a druga 20V zwykla z 1995 roku.Kupilem silnik 20V turbo za małe pieniążki ale nie mam do niego skrzyni elektroniki i zastanawiam sie zeby skompletowac go i przezucic do kappy 1995.Wiem ze przydalo by sie zmienic zaciski na brembo i przerobic jeszcze pare rzeczy,ale jak wam sie wydaje cazy oplacalna jest taka przerobka??silnik jest tylko brakuje do niego osprzetu i skrzyni.Myśle też żeby od razu kupić jakieś ładne felgi,skorzana tapicerke i ksenony tylko zastanawiam sie nad opłacalnością tego przedśięwzięcia.Dzieki z góry za wszystkie rady i podpowiedzi.

Awatar użytkownika
EVAN CORTEZ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 287
Rejestracja: 13 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Kappa - przeróbka 2.0 20V na 2.0 20V Turbo

Post autor: EVAN CORTEZ » 13 kwie 2005, 16:16

Cała instalacja i osprzęt do wersji turbo jest inny.Sporo roboty.Nie wiem czy nie lepiej sprzedać zwykłą 2.0 i porozglądać się za turbo.Szybciej i bezproblemowo.a S.W.A.P. trzeba zrobić w profesjonalny sposób bo w czasie eksplatacji możesz mieć problemy.
Jeśli zdecydujesz sie na kupno wersji turbo to daj znać.Mam taka jedna do sprzedania.
Oczywiście nie odradzam Ci przełożenia tego silnika ale jest to na pewno czasochłonna robota i suma sumarum nie wiem czy nie lepiej (i taniej ) Jest kupic nowe autko
Pozdrawiam
moja historia
BMW E38 735iA 1998 236KM V8

Bartek

Kappa - przeróbka 2.0 20V na 2.0 20V Turbo

Post autor: Bartek » 13 kwie 2005, 22:06

Niom...wiem ze tak lepiej ale czy rtaniej??moja sprzedam za nieduze pieniążki bo to 1995 20V zwykle,na ladna 16VT trzeba tez troche dac okolo 28 tysi , za 20VT to juz wiecej bo ja za ta swoja druga dalem 45..tylko to rok temu..A jaka masz na oku co to dokladnie jest i za ile mniej wiecej??

Bartek

Kappa - przeróbka 2.0 20V na 2.0 20V Turbo

Post autor: Bartek » 13 kwie 2005, 22:10

hm jest czasochlonna ale znowu nie az tak-musze skolowac elektornike wydech i troche przerobic hamulce
Muesze sie nad tym dobrze zastanowic plusem jest to ze kupilem ten silnik 20VT w idealnym stanie z powypadkowej lancii

Awatar użytkownika
EVAN CORTEZ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 287
Rejestracja: 13 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Kappa - przeróbka 2.0 20V na 2.0 20V Turbo

Post autor: EVAN CORTEZ » 13 kwie 2005, 22:12

Mam kappe rocznik 1996 przebieg 139000 km
Auto jest moich rodziców.Bardzo zadbane, skóra klima itd.
Czarna.
Ma lekko przerysowane drzwi prawe tylne a poza tym to super stan
Cena to ok 19900 ale myśle troche do zbicia.
moja historia
BMW E38 735iA 1998 236KM V8

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa - przeróbka 2.0 20V na 2.0 20V Turbo

Post autor: sloneczna » 13 kwie 2005, 22:57

Znajomy ma tak przerobione TIPO kiedyś 2,0 16v teraz 2,0 20vT
całość przeszczep z coupe 220KM z 98r .To idealnie taki sam silnik,i wszystko w nim gra super.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Anonymous

Kappa - przeróbka 2.0 20V na 2.0 20V Turbo

Post autor: Anonymous » 14 kwie 2005, 13:43

Takie przeróbki zawsze są nieopłacalne takie rzeczy robi się w ramach własnego hoby.

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa - przeróbka 2.0 20V na 2.0 20V Turbo

Post autor: sloneczna » 14 kwie 2005, 22:34

Zgadzam się z tobą co do opłacalności.
Lecz tego nie mierzy się opłacalnością.
Byle przeróbka jest nie opłacalna,od LPG przez alu felgi po zaawansowany tuning.
To wszystko nie robi się dla ludzi tylko dla własnej satysfakcji.
To taka choroba wykraczająca poza sferę wyrafinowanej kalkulacji.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
EVAN CORTEZ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 287
Rejestracja: 13 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Kappa - przeróbka 2.0 20V na 2.0 20V Turbo

Post autor: EVAN CORTEZ » 14 kwie 2005, 22:41

Zgadzam sie w 100% ze sloneczna.Tuning to inwestycja całkowicie nieopłacalna z materialnego punktu widzenia , ale pozwala utożsamić swój samochód do samego siebie czyli jego właściciela i to jest najpiękniejsze.Bo pozwala zrobić z seryjnego samochodu autko które będzie cie reprezentować i będzie odbiciem twojej osobowości.
A tuning to podobno choroba nieuleczalna , jak ktoś zacznie to ciężko przestać.
Ale jeśli chodzi ci głównie o koszty to nie polecam takich przeróbek.
moja historia
BMW E38 735iA 1998 236KM V8

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Kappa - przeróbka 2.0 20V na 2.0 20V Turbo

Post autor: bryś » 01 cze 2005, 21:21

Robiłem różne rzeczy, turbo czemu nie. Największym wyzwaniem było zrobienie z 2wd 4wd wyszło co prawda ale nie jeździło bo zajełem się czumś innym i teraz delta stoi w krzakach i 5000 zł też ale czegoś nauczyłem się a mianowicie tego że ,nie zawsze jest to co robimy potrzebne, lecz satysfakcja z tego co zrobimy jest i to jest ważne !!! A wracając do turbo to kup sterownik Motech i wykręć z silnka 400 koni to szczęki wszystkim opadną ,jak silnik jest świeży to pochodzi trochę nim się rozleci .Mi tłoki popękały i spadły do miski :oops: ale się nie łamię i zamawiam nowe kute

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Kappa - przeróbka 2.0 20V na 2.0 20V Turbo

Post autor: Kubek » 01 cze 2005, 22:52

nie rozumiem, jesli sie ma taki woz to po co sie tma bawic w jakies turbo jeszcze ? tylko palic ci bedzie wiecej a jak gaz bedziesz chcial zalozyc to i tka turbo trza bedzie wyrzucic :) Jak bym mial Kappe 2.0 to bym nawet nie myslal ze jest jeszcze wersja z turbo tylko jak z ziemniaka paliwo zrobic :)
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Anonymous

Kappa - przeróbka 2.0 20V na 2.0 20V Turbo

Post autor: Anonymous » 01 cze 2005, 23:31

"Jaqob" pisze:nie rozumiem, jesli sie ma taki woz to po co sie tma bawic w jakies turbo jeszcze ? tylko palic ci bedzie wiecej a jak gaz bedziesz chcial zalozyc to i tka turbo trza bedzie wyrzucic :) Jak bym mial Kappe 2.0 to bym nawet nie myslal ze jest jeszcze wersja z turbo tylko jak z ziemniaka paliwo zrobic :)
Tak ci sie tylo wydaje 2.0 spali ci po miescie srednio 10-12l a 2.0t 14 a przyjemnosc z jazdy 3 razy taka!!!
Moja lybra spala po miescie ok 13l gazu
gdzybym mial seryjnie zamontowany motor 2.0 to odrazu bym zmienial kolektory i montowal turbo!!! albo robil SWAPA boje sie tylko elektroniki bo mam jej pelno u siebie

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Kappa - przeróbka 2.0 20V na 2.0 20V Turbo

Post autor: Torell007 » 01 cze 2005, 23:33

"Łukasz" pisze:albo robil SWAPA boje sie tylko elektroniki bo mam jej pelno u siebie
dałoby rade, tylko dobrze trzeba to zrobić :D
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

LukaszN
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław (bez Besancon :))

Kappa - przeróbka 2.0 20V na 2.0 20V Turbo

Post autor: LukaszN » 02 cze 2005, 14:22

"Jaqob" pisze:nie rozumiem, jesli sie ma taki woz to po co sie tma bawic w jakies turbo jeszcze ? tylko palic ci bedzie wiecej a jak gaz bedziesz chcial zalozyc to i tka turbo trza bedzie wyrzucic :) Jak bym mial Kappe 2.0 to bym nawet nie myslal ze jest jeszcze wersja z turbo tylko jak z ziemniaka paliwo zrobic :)
Cos ci sie chopie z tym wyrzucaniem turbo przewidzialo :lol: trzeba wsadzic tylko odpowiednia instalacje (np. PRINCE za 5000 PLN) i tyle
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0

Anonymous

Re: przeróbka kappy 2.0 20V na 2.0 20V turbo ;)

Post autor: Anonymous » 19 cze 2005, 0:53

Turbo dokładać to pewnie średni pomysł... lepiej znaleźć Kappe Turbo z zakatowanym motorem i wrzucić jej ten nowy. Znaleźć zakatowany silnik turbo nie trudno...

A ile może mniej więcej kosztować skóra do auta? Kiedyś widziałem na Allegro za 3.000 zł skóre kompetna do BMW E38... i nikt nie licytował, czy serio takie ceny? Czy może tamta aukcja była jakaś lewa?


Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”