Strona 1 z 1

Kappa - Głowica 2.4 JTD

: 20 lut 2019, 22:23
autor: dermaner
Witam

Składam sobie powoli po remonciku silniczek i wpadł do głowy mi taki pomysł by silniczkowi łatwiej się oddychało zmienić mu głowice na 20 zaworową.
I wobec tego mam pytanie może ktoś coś takiego już swapował czy do bloku silnika 2,4 JTD 838 będzie pasowała głowica z silnika 2,4 JTDM 939 jeśli tak to co oprócz głowicy jest jeszcze potrzebne z osprzętu?

Re: Głowica 2,4 JTD

: 21 lut 2019, 0:11
autor: Maniak
Mam cały silnik 2.4 jtd z Thesis 2004r
Mogę zerknąć w niedzielę jak to wygląda👍
Pzdr.Maniak

Re: Kappa - Głowica 2.4 JTD

: 21 lut 2019, 9:28
autor: samul2
Zapomniałeś jeszcze o tłokach,wtryskach i paru innych pierdołach. Prościej zastosować gotowiec ze 166-tej. Sama głowica nie będzie kluczem do sukcesu. Masz zajawkę na 20-to zaworową Kappę przełóż wszystko ze 166-tej i po sprawie, bo to prawie P&P tylko w elektryce trzeba trochę pomieszać. Ogólnie prościzna, ja taki silnik razem z kolegą w Multipli ostatnio upchnąłem ;)

Re: Kappa - Głowica 2.4 JTD

: 21 lut 2019, 11:42
autor: volf
W tej elektryce to chyba trzeba dość sporo zamieszać, inny ECU, wiązki i sporo kabelków/czujników. Ciekawe czy choćby pedał gazu podejdzie czy trzeba wymieniać, dojdzie tez zabawa z immo...

Re: Kappa - Głowica 2.4 JTD

: 21 lut 2019, 11:55
autor: samul2
No niestety pojęcie trzeba mieć żeby samemu zrobić. W gruncie rzeczy jest to proste, przeszczepiasz sterownik z wiązką silnikową i fragmentem wiązki pokładowej.Pedał gazu zostaje ten sam, z immo też nie ma problemu. Ja akurat taką dokładnie przeróbkę mam zrobioną w swojej Multipli. Była pierwotnie Jtd 105KM teraz jest 16V, niedawno robiłem też 105KM na 20V. Akurat są to dokładnie te same sterowniki i systemy (EDC15 kontra EDC16) tylko silniki różnią się ilością cylindrów. Generalnie to ma tylko sens jak potrafisz sam zrobić, jak komuś zlecisz, to puści Cię z torbami, a to tylko sztuka dla sztuki będzie.

Re: Kappa - Głowica 2.4 JTD

: 22 lut 2019, 12:01
autor: dermaner
Dzięki za zainteresowanie tematem ale jak tyle trzeba przełożyć wtryski instalacje i kompa to sobie odpuszczę ekonomicznie dla mnie nie opłacalne bo umiejętności są i robić czym też mam, sama głowica używana tania nie jest do tego remont głowicy, a zysk mocy mizerny albo ujemny z racji wymiany kompa na inny. Przed remontem silnika było już coś modzone mój drugi pojazd Buick Regal 3,8 170KM 305 Nm tylko przysłowiowy dymek z wydechu wąchał. Ile Lancia generowała mocy nie wiem nie zdążyłem pojechać na hamownie.

Proszę nie proponować mi silników używanych gdyż zainteresowany w ogóle nie jestem dwa razy się na używkach naciąłem i trzeciego razu już nie będzie. Wolę dać za remont 10 razy więcej niż kupić używkę. Do wyżej wymienionego Buick kupiłem też silnik używany zrobiłem 8K KM i kopytko się z boku silnika pokazało silnik na złom a oryginał do remonciku, do Lancia również zakupiłem silnik używany w celu pozyskania miski olejowej do mojego no i innych części stwierdziłem może się przydadzą dobrze że nie założyłem silnika pewnie oleju palił by więcej niż ON o ile w ogóle by odpalił. Rozłożyłem silnik w drobny mak i do ponownego użycia z całego silnika nadawały się tylko dwie części wał korbowy i korbowody a reszta w stanie agonalnym.

Re: Kappa - Głowica 2.4 JTD

: 22 lut 2019, 12:47
autor: Maniak
Nie proponuję Ci silnika, tylko napisałem, że mogę zerknąć jak to wygląda. Ale już widzę, że szkoda czasu🤔
Pzdr.Maniak