Kappa jtd-czy ECU musi mieć info o prędkości auta
Kappa jtd-czy ECU musi mieć info o prędkości auta
Jak wiadomo sterownik w silnikach wysokoprężnych ma doprowadzone info o prędkości poruszania sie samochodu.
Czy konieczne jest doprowadzenie tego sygnału czy mozna to odpuścić zakładając, że nie mamy tempomatu
Pytam, bo zastanawiam się nad zamianą silnika tds na jtd. Graty w sumie by były tylko przekładanie ABS jest dość pracochłonne-jtd ma sygnał prędkości z modułu ABS a w tds jest z impulsatora na skrzyni ale zdaje się, ze sygnały różnią się częstotliwością i nie da rady dać ten sygnał do jtd...
Czy konieczne jest doprowadzenie tego sygnału czy mozna to odpuścić zakładając, że nie mamy tempomatu
Pytam, bo zastanawiam się nad zamianą silnika tds na jtd. Graty w sumie by były tylko przekładanie ABS jest dość pracochłonne-jtd ma sygnał prędkości z modułu ABS a w tds jest z impulsatora na skrzyni ale zdaje się, ze sygnały różnią się częstotliwością i nie da rady dać ten sygnał do jtd...
KAPPA TDS & JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 kwie 2019, 16:53
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa jtd-czy ECU musi mieć info o prędkości auta
Witam ja u siebie podłączyłem, zrobiłem też tempomat, ale śmiało bez sygnału szybkości będzie śmigać. Jeśli nie potrzebny ci tempomat. Jeszcze jest jedna zależność wiatraki od klimatyzacji przy większych prędkościach są nie włączane. U ciebie się włączą najwyżej. Ale jak się jedzie skraplacz jest chłodzony przez pęd powietrza prezostat nie powinien wtedy włączać za często wiatraków. Robiłem takie zabawy 12lat temu. Nie pamiętam jak w TDS jest włączana klimatyzacja i wiatraki czy idzie przez komputer. Wiem że coś było na rzeczy zegary od TDS sterują wiatrakami a w JTD ECU. Więc jak chcesz mieć wskaźnik temperatury i włączanie wiatraków będziesz musiał przełożyć dodatkowo czujnik temperatury z TDS do JTD.
Pozdrawiam i kibicuje. TDS to porażka głównie z powodu pękających głowic.
Pozdrawiam i kibicuje. TDS to porażka głównie z powodu pękających głowic.
Są: AR159 2.4JTDm, AR156SW 1.9JTD, ChryslerVoyager 2.8CRD
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa jtd-czy ECU musi mieć info o prędkości auta
Tylko ty miałeś auto po lifcie. Bo przekładając 20vt n JTD było praktycznie wszystko gotowe. Po lifcie każdy ECU steruje wiatrakami chłodnicy. A co do temperatury to nie jest to problem. ABS trzeba by porównać w serwisówce czy mają ten sam schemat. Bo wtyczką pasuje. Być może chodzi o jeden przewód właśnie do ecu z sygnałem prędkości. Jeśli tempomat nie potrzebny to wystarczy impulsator przełożyć do skrzyni JTD. Ale ja bym poszedł dalej i włożył skrzynię 6b z ar166 przed 2000r. Ma dłuższe przełożenia. A wszystko plus&Play.Sygnaly ABS nie są zamienne niestety. Testowałem tylne piasty przed liftowe do ABS po lifcie i był błąd nieprawidłowy sygnał z czujników tylnych kół. Chcąc przełożyć cały ABS to wiadomo zwrotnice przednie z czujnikami oraz tylne tak samo z czujnikami. Plus trzeba przerobić wtyczki z tyłu bo mają odwrotnie gniazda i wtyczki. Ale Przedliftowy licznik działa w polifcie tzn działa obrotomierz prędkościomierz , paliwo ale temperatura już nie. Więc prostrzy temat podania sygnału z impulsatora skrzyni,wtedy nie ma potrzeby zmiany ABS. I wydaje mi się że i tempomat powinien działać . Bo sygnał impulsatora powinien się zgadzać z ABS po lifcie. Przykład punto2 bez ABS ma impulsator do ecu Bosch me3.1 Punto 2 z ABS jest sygnał na ten sam pin jak w przypadku impulsatora.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 kwie 2019, 16:53
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa jtd-czy ECU musi mieć info o prędkości auta
Proponuję prościej jak są wątpliwości. Bo to się za skaplikowane robi. Masz k jtd to odlacz ABS, lub wyjmij przekaznik od niego albo odlacz czujniki ABS i się przejechać. Co do skrzyni możesz zostawić od TDSa są przełożenia wolniejsze za to linek z. ptrykiem od biegów nie trzeba zamieniać. 6 to fajny pomysł ale trochę kosztuje. A przerabiajac TDS na jtd na koszty myślę się patszy.
Są: AR159 2.4JTDm, AR156SW 1.9JTD, ChryslerVoyager 2.8CRD
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,
Re: Kappa jtd-czy ECU musi mieć info o prędkości auta
Odłączając sygnał Z ABS od ECU w kappie jtd to stracę prędkościomierz i drogomierz na dzień dobry
Jeździć to pewnie będzie ale ponoć jest np. różnica w odcięciu paliwa przy puszczeniu pedału gazu i może to powodować nadmierne szarpania...
Co do bezpośredniego zasilenia ECU jtd sygnałem ze skrzyni to (ale tu nie jestem pewny choć kiedyś takie info znalazłem) będzie przekłamanie około 4 krotne
Co do patyka to akurat w moim tds są już 2 linki i drążka nie ma ale przełożenie faktycznie wolniejsze...
Jeździć to pewnie będzie ale ponoć jest np. różnica w odcięciu paliwa przy puszczeniu pedału gazu i może to powodować nadmierne szarpania...
Co do bezpośredniego zasilenia ECU jtd sygnałem ze skrzyni to (ale tu nie jestem pewny choć kiedyś takie info znalazłem) będzie przekłamanie około 4 krotne
Co do patyka to akurat w moim tds są już 2 linki i drążka nie ma ale przełożenie faktycznie wolniejsze...
KAPPA TDS & JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 kwie 2019, 16:53
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa jtd-czy ECU musi mieć info o prędkości auta
Odłączyć dla testu czy ci jest potrzebna prędkość dla ecu. Czy są symptomy o których piszesz. Moim zdaniem jak już pisałem bez sygnału przeżyjesz.
Są: AR159 2.4JTDm, AR156SW 1.9JTD, ChryslerVoyager 2.8CRD
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,
Re: Kappa jtd-czy ECU musi mieć info o prędkości auta
O ile ktoś lubi jeździć bez prędkościomierza
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX