Lancia Phedra 3.0 v6 LPG i BENZYNA
Lancia Phedra 3.0 v6 LPG i BENZYNA
Mam Phedre z instalacją LPG Prins. Zauważyłem dziś iż po zatankowaniu 1/2 baku benzyny oraz gazu do pełna 50l po przejechaniu 260km wskaźnik benzyny wskazuje 2 kreski. Nie rozumiem czy Phedra pali LPG i PB równocześnie?
Re: Lancia Phedra 3.0 v6 LPG i BENZYNA
Tak to już jest...Te kreski nie pokazują fizycznie ile masz benzyny. Np. jak jadę non stop w trasie to nawet rezerwa potrafi się zapalić, a po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy Połączone to jest ( tak mi się wydaje) z wskazaniami z komputera ile jeszcze km możesz przejechać przy danym stylu jazdy.
Też na początku myślałem że mi noPb razem z LPG bierze ale okazało się że nie. BTW w E39 miałem tak samo
Też na początku myślałem że mi noPb razem z LPG bierze ale okazało się że nie. BTW w E39 miałem tak samo
Re: Lancia Phedra 3.0 v6 LPG i BENZYNA
Spowodowane to jest tym, że wskazanie na wskaźniku nie jest bezpośrednio z pływaka w baku
Komputer wylicza ile paliwa powinno być i jeśli w trakcie jazdy paliwa nie ubywa to komputer to symuluje. Jak różnica jest większa niż kilka litrów między wskazaniem komputera, a pływakiem to wskaźnik się resetuje i wraca do pozycji wskazanej przez pływak.
Dlatego montuje się układy, które "resetują" wskaźnik.
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
Komputer wylicza ile paliwa powinno być i jeśli w trakcie jazdy paliwa nie ubywa to komputer to symuluje. Jak różnica jest większa niż kilka litrów między wskazaniem komputera, a pływakiem to wskaźnik się resetuje i wraca do pozycji wskazanej przez pływak.
Dlatego montuje się układy, które "resetują" wskaźnik.
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lancia Phedra 3.0 v6 LPG i BENZYNA
Przed założeniem gazu znałem ten 'problem' - jeśli dobrze pamiętam to za około 100zł można dołożyć układ korygujący stan wskaźnika na bieżąco. Odpuściłem i po roku mogę powiedzieć, że są setki ciekawszych sposobów na wydanie 100zł. Według moich spostrzeżeń korekta następuje podczas odpalenia silnika, ale nie zawsze - wtedy, kiedy odchylenie wskaźnika od realnego poziomu w baku przekroczy ca. 10 litrów. To jest super - zatankujesz do pełna, zrobisz na raz 300km i ze wskaźnika zejdzie ponad 1/4 baku - a przy kolejnym odpaleniu znowu masz full. Kto by tak nie chciał
Re: Lancia Phedra 3.0 v6 LPG i BENZYNA
Dziękuje kolegom. Za uspokojenie Dziś rano zrobiłem dolewkę i LPG 30l a PB 10l i wskaźnik wskoczył na 40l
To mam inne pytanie czy jest możliwość wyciągnięcia sygnału od pływaka aby pokazywał realną ilość w baku ale np. na innym wskaźniku?
To mam inne pytanie czy jest możliwość wyciągnięcia sygnału od pływaka aby pokazywał realną ilość w baku ale np. na innym wskaźniku?
Re: Lancia Phedra 3.0 v6 LPG i BENZYNA
U mnie resetowania występują dopiero jak mam prawie połowę paliwa lub więcej. Przy mniejszej ilości paliwa raczej się nie resetuje i mam po prostu pusto na wskazniku a reset można rozwiązać przekaznikiem który odetnie sygnał plywaka w momencie wyłączenia auta. Po jego ponownym załączeniu wskazanie wróci do normy. Więc wystarczy wydać około 10zl ale mi się nie chcialo tego robić i się przyzwyczaiłem.
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy
- i inne same Fordy
Re: Lancia Phedra 3.0 v6 LPG i BENZYNA
Ja mam zawsze ponad pół baku benzyny, w zasadzie ten wskaźnik średnio mnie interesuje - z grubsza tylko.
Jak zauważę że spadło i utrzymuje się poniżej połowy to dolewam 10 czy 20 litrów i jest spokój na 2 miesiące.
Po zamontowaniu gazu zalałem na full i nie tankowałem chyba kilka miesięcy. Prawie nigdy nie wyjeżdżam gazu do końca.
Moja Fedra bierze benzynę na rozruch i pierwsze kilkaset metrów (zależy od temperatury),
oraz przy jeździe powyżej 4700 obrotów - ale rzadko ją tak kręcę.
Jak zauważę że spadło i utrzymuje się poniżej połowy to dolewam 10 czy 20 litrów i jest spokój na 2 miesiące.
Po zamontowaniu gazu zalałem na full i nie tankowałem chyba kilka miesięcy. Prawie nigdy nie wyjeżdżam gazu do końca.
Moja Fedra bierze benzynę na rozruch i pierwsze kilkaset metrów (zależy od temperatury),
oraz przy jeździe powyżej 4700 obrotów - ale rzadko ją tak kręcę.
Re: Lancia Phedra 3.0 v6 LPG i BENZYNA
A po co ktoś ustawił przełączenie na benzynę przy 4700? Źle dobrana instalacja ?
A jaka masz temperaturę przełączania na gaz ? Bo kilkaset metrów w zimie to dziwna sprawa.
A jaka masz temperaturę przełączania na gaz ? Bo kilkaset metrów w zimie to dziwna sprawa.
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy
- i inne same Fordy
Re: Lancia Phedra 3.0 v6 LPG i BENZYNA
Muszę doprecyzować - auto nie PRZEŁĄCZA się na benzynę, tylko sterownik ma tak ustawione i daje benzynę zamiast gazu - nawet tego nie widzisz. Ilość obrotów od których jest dawkowana benzyna programuje się w sterowniku (u mnie chyba jest AG). Gaziarz pytał się jaką maksymalną prędkość zdarza mi się dłużej utrzymywać i ustawił 4700rpm - co odpowiada chyba jakoś ok. 170kmh. Jeśli dobrze zrozumiałem - przełączanie na benzynę ma na celu nawilżanie i schładzanie gniazd zaworowych. Jest to ponoć lepsze niż lubryfikacja przez dodatki do gazu. Poza tym odciąża instalację gazową, wydłużając jej żywotność.
Sterownik Landi Renzo, który mam w Roomsterze już od 3tys rpm dodaje trochę benzyny (to się nazywa dotrysk), a powyżej 4tys przełącza się całkiem. Dlatego Skoda średnio nadaje się do stałej szybszej jazdy, bo 4tys to jest ok.140kmh - powyżej bierze już benzynę. I o tym trzeba po prostu wiedzieć, bo tego nie czuć ani nie widać na przełączniku. Wierz mi, że jeden wyjazd jaki zrobiłem Skodą do Niemiec pod Frankfurt był koszmarem. Przy 135kmh pali powiedmy 8l gazu/100 a przy 160kmh 11l benzyny/100 - to jest ok. 3x drożej! Można to nazwać: ekonomiczny ogranicznik prędkości, he he. W Polsce rzadko jeżdżę autostradami, a na pewno nie setki kilometrów - więc ten 'ogranicznik' mi nie przeszkadza.
Co do przełączania się na gaz, to gaziarz ustawiał temperaturę - nie wiem jaką. Ale raczej nie przejadę kilometra na benzynie - przełącza się szybko i nieodczuwalnie na gaz.
Wiadomo, że jak są mrozy to chwilę dłużej to trwa - ale jak przez dwie minuty poskrobię szybki przy odpalonym silniku, to potem sama JAZDA na benzynie trwa krótko
Tutaj trochę na ten temat
Sterownik Landi Renzo, który mam w Roomsterze już od 3tys rpm dodaje trochę benzyny (to się nazywa dotrysk), a powyżej 4tys przełącza się całkiem. Dlatego Skoda średnio nadaje się do stałej szybszej jazdy, bo 4tys to jest ok.140kmh - powyżej bierze już benzynę. I o tym trzeba po prostu wiedzieć, bo tego nie czuć ani nie widać na przełączniku. Wierz mi, że jeden wyjazd jaki zrobiłem Skodą do Niemiec pod Frankfurt był koszmarem. Przy 135kmh pali powiedmy 8l gazu/100 a przy 160kmh 11l benzyny/100 - to jest ok. 3x drożej! Można to nazwać: ekonomiczny ogranicznik prędkości, he he. W Polsce rzadko jeżdżę autostradami, a na pewno nie setki kilometrów - więc ten 'ogranicznik' mi nie przeszkadza.
Co do przełączania się na gaz, to gaziarz ustawiał temperaturę - nie wiem jaką. Ale raczej nie przejadę kilometra na benzynie - przełącza się szybko i nieodczuwalnie na gaz.
Wiadomo, że jak są mrozy to chwilę dłużej to trwa - ale jak przez dwie minuty poskrobię szybki przy odpalonym silniku, to potem sama JAZDA na benzynie trwa krótko
Tutaj trochę na ten temat
Re: Lancia Phedra 3.0 v6 LPG i BENZYNA
No to koledzy mam mały problem zatankowałem dziś tak do 80 proc. baku i mam maly problem po przejechaniu do sklepu jakies 2km od stacji odpalam i mam komunikat "Abgassystem defekt." i trochę śmierci paliwem z tyłu. Pojechalem do domu ale przy domu "dzis padalo" pojawila się plama i smierdzi paliwem. Ale komunikat znikl. W czym problem? Węże? Ma ktoś jakąś serwisówkę od tego auta jak jest tam bak paliwa i węże idą?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 578
- Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Tychy
Re: Lancia Phedra 3.0 v6 LPG i BENZYNA
Potwierdzam - po założeniu instalacji gazowej w mojej Phedrze, mam ten sam problem. Czasem paliwo schodzi do rezerwy, a przy kolejnym odpaleniu samochodu znów mam.. pół baku. I to bez tankowania
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Re: Lancia Phedra 3.0 v6 LPG i BENZYNA
Jak miałem Ulysse, to po zatankowaniu gazu ZAWSZE otwierałem wlew baku i po odpaleniu auta, wracało do normalnego (cały czas mialem cca 40 litrów w zbiorniku) poziomu
Ale bywało, że gdy kończył się gaz, dramatycznie szybko "znikała" benzyna, często generując żebraka-pijaka bez powodu
Ale bywało, że gdy kończył się gaz, dramatycznie szybko "znikała" benzyna, często generując żebraka-pijaka bez powodu
Re: Lancia Phedra 3.0 v6 LPG i BENZYNA
No właśnie u mnie chyba nie działa ten czujnik od klapki paliwa jak również od parkowania i chyba czujnik deszczu nie działa. Masakra kiedy ja to ogarnę
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 578
- Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Tychy
Re: Lancia Phedra 3.0 v6 LPG i BENZYNA
Werniii,
idzie wiosna Także.. do roboty
idzie wiosna Także.. do roboty
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę
Było: Ford Focus 1999 (kombi)
-------
W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę