Thema - cisnienie oleju

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema - cisnienie oleju

Post autor: mario09 » 29 paź 2006, 19:42

Ten typ tak ma. W swojej mam dokladnie tak samo.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Thema - cisnienie oleju

Post autor: makek » 29 paź 2006, 21:51

W takim przypadku zainteresowałbym się dokładniej ciśnieniem oleju, tzn ciśnienie w stanie nagrzanym / obroty. Może coś dolega pompie, a może wypracowane punkty smarne, 5 s na ustabilizowanie ciśnienia to chyba długo, oczywiście można zmienić olej na tzw. "zimowy", mniej wrażliwy na niską temp. Ale, żeby spać spokojnie, to należy wiedzieć jakie jest ciśnienie oleju , czujnik (na lampkę) jest dość nisko w porównaniu z ciśnieniem nominalnym.

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema - cisnienie oleju

Post autor: mario09 » 29 paź 2006, 22:20

Sadze, ze jest to wina pompy. W Themie pompa lubi sie "rozkrecac" i mysle, ze to jest cala przyczyna.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema - cisnienie oleju

Post autor: prezesjm » 30 paź 2006, 7:44

Tak jak koledzy pisali zapewne rozkręcona pompa, dodatkowo słabe już panewki i w tym aucie jest taki efekt. Im zimniej, tym dłużej świeci lampka. W themie czujnik ciśnienia jest za filtrem oleju, gdy pompa ma małą wydajność (z powodu poluzowania tej blachy) to ciśnienie za filtrem jest na tyle małe że pali się lampka do momentu aż układ napełni się olejem. Logicznie biorąc, nie powinna się palić na zimno, bo gęsty olej itd ale tu jest właśnie odwrotnie. Jeśli chcesz autem dalej jeździć to koniecznie trzeba zdjąć miskę olejową i poskręcać pompę oleju, przy okazji niejako można dać nowe panewki ( koszt około 140 PLN), jak to umiesz zrobić sam to koszty małe. Na szybko można dać filtr paliwa z Poloneza ( jest on większy gabarytowo od zalecanego przez filtrona - taki mały z cinquecento ), filtr z poloneza ma mniejszy opór i lampka szybciej gaśnie co oznacza szybsze smarowanie silnika. Warto to zrobić jak najszybciej bo jak obróci panewkę to bez wyjmowania silnika się nie obejdzie a to znacznie podraża całą imprezę.

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema - cisnienie oleju

Post autor: mario09 » 30 paź 2006, 11:29

Ja tak mam juz dwa lata, a jakbym zaczal sie z tym bawic to juz chcialbym w silniku zrobic wszystko wiec poki co nie robie nic :wink:
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - cisnienie oleju

Post autor: pew » 30 paź 2006, 13:16

a właśnie - to może przy okazji spytam - czy ktoś ma rozpisane prawidłowe ciśnienie oleju dla silnika 2.0 8v z turbinką? przy 2000 RPM mam ok. 2, przy 3000 ok. 3/3,5 przy 4000 ok. 4/4,5 ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema - cisnienie oleju

Post autor: prezesjm » 30 paź 2006, 19:32

Tak nr 6 to panewki korbowodowe, trzeba by jeszcze wymienić panewki glówne na podporach wału.
Pukać może panewka lub sworzeń (nr 5). Jeżeli zadajesz takie pytania to sam tego nie zrobisz i nie zdiagnozujesz. Trzeba udać się do mechanika który powinien ocenić stan wału czy warto dawać nowe panewki. Jeżeli panewki już pukają to czas najwyższy bo pewnego pięknego poranka panewka obróci się i wtedy trzeba robić poważny remont.

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema - cisnienie oleju

Post autor: mario09 » 30 paź 2006, 20:24

Rownie dobrze moga cykac zawory. Na zimnym silniku niekiedy jest wrazenie, ze pukaja. Wez drewniany kij od szczorki i probuj miedzy kolektorem go wkladac mniej wiecej na wysokosci walu. Jest piec panewek glownych. Podziel sobie to jakos i po dolozeniu do odpowiednich miejsc i przylozenia ucha z drugiej strony kija bedzie juz cos wiadomo.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema - cisnienie oleju

Post autor: mario09 » 01 lis 2006, 6:01

"AleX" pisze:Stuk nie zdolu i przejawia sie tylko wtedy gdy jest zmiana obrotow z malych na wielkie i tylko w malym zakresie obrotow od 1500 do 2000, stuk zgury.... Jeszcze pytanko..... czy filtron OP 566/2 dobry filtr? Cy lepiej jakis mann?
Ten filtr (OP 566/2)jest ok, sam takiego uzywam. Stuk moze dochodzic rownie dobrze z cylindrow (zle spalanie nieszanki). Mialem kiedys taki problem w Cromie 2.0 ie. Na benzynie po gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu slychac bylo 2-3 metaliczne stuki podczas "wchodzenia" na obroty. Na gazie tego nie bylo. Usterki nie wyeliminowalem gdyz auto zostalo sprzedane. Podejrzewalem zapchany katalizator. Zanim zaczelo to sie dziac dziurawa byla fleksa na rurze wydechowej i miala troche przedmuch. Wymienilem cala ta rura z nowa siatka i w tym samym momencie to sie stalo.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Anonymous

Thema - cisnienie oleju

Post autor: Anonymous » 01 lis 2006, 18:54

Mi się też wydawało, ze pukają zawory, klekot był niemiłosierny, miałem jechac na regulację, ale nie zdążyłem... panewka się obróciła... Jeden z mechaniorów twierdził, że jeden z pomiędzy tych pukających dźwięków to korbowód i okazało się, ze miał rację... wcześniej ktoś robił pseudoremont i każdy z czopów korbowych był na innym szlifie... Rozkrecenie pompy oleju w sumie prosta sprawa, ale duzo roboty żeby się dostać. Wymiana panewek od dołu to temat raczej dla ludzi z doświadczeniem i przynajmniej jakimś kanałem, bo na leżąco to sobie mozna.... do tego klucz dynametryczny oczywiście i oko specjalisty co by obejrzał panewki i czopy na wale.

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - cisnienie oleju

Post autor: pew » 02 lis 2006, 13:02

"AleX" pisze:Jak sie przekreci to bedzie remonta kapitalny :)
na ja miałem :cry: wtedy już się robi w sumie wszystkie panewki i przy okazji pierścienie i przy okazji można sprawdzić wał główny czy prosty jak strzała czy niekoniecznie :wink: a jak już się tak rozebrało silnik to po całości mocium panie (i płacimy jak za pół całkiem dobrej używanej Lancii) - jak to się kocha ten swój samochód ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema - cisnienie oleju

Post autor: mario09 » 05 lis 2006, 13:11

Wszystko sie u mnie wyjasnilo. Wczoraj wymienilem filt oleju z OP566/2 na oryginalny filt oleju sygnowany Fiat/Lancia (niebieski z logo Lanci :) ). Jest on gabarytow poprzednika z Filtronu czyli OP566. W autku po nocy lampka sie nie zapalila. Zastanawiam sie czy filt od Poloneza ma zawor zwrotny w srodu tak jak OP566/2 i czy bez obaw mozna go zamontowac do tego silnika.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema - cisnienie oleju

Post autor: mario09 » 05 lis 2006, 15:09

W zasadzie to nie zainspirowal mnie Prezesjm lecz moj ojciec (sceptycznie podszedlem do tego pomyslu, ale zadzialalo). Przyniosl mi taki filt i kaza wymienic. Nie wiadomo ile kosztowal bo jest stary, ale nieuzywany, byl gdzies zachomikowany w garazu.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema - cisnienie oleju

Post autor: mario09 » 05 lis 2006, 18:43

Rodzicow sluchac sie trzeba zwlaszcza, ze ojciec to stary i doswiadczony mechanior :)
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema - cisnienie oleju

Post autor: prezesjm » 05 lis 2006, 19:26

"mario09" pisze:Wszystko sie u mnie wyjasnilo. Wczoraj wymienilem filt oleju z OP566/2 na oryginalny filt oleju sygnowany Fiat/Lancia (niebieski z logo Lanci :) ). Jest on gabarytow poprzednika z Filtronu czyli OP566. W autku po nocy lampka sie nie zapalila. Zastanawiam sie czy filt od Poloneza ma zawor zwrotny w srodu tak jak OP566/2 i czy bez obaw mozna go zamontowac do tego silnika.
Filtr od poloneza nie ma wszystkich zaworkow ale praktyka pokazuje że można bez obaw stosować do 8V bez żadnych negatywnych konsekwencji. Bonusem jest szybsze gaśnięcie lampki co oznacza że szybciej mamy ciśnienie na panewkach . Jak dobrze pamiętam nie ma w tym filtrze zaworu By pass co przy zupełnym zapchaniu filtra (i braku takiego obejścia w silniku) może doprowadzić do zatarcia silnika. W praktyce sytuacja mało realna i jeszcze dodatkowo czujnik jest w takim miejscu że po zapchaniu filtra mamy spadek ciśnienia i żaden kierowca nie powinien jechać dalej przy świecącej lampce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”