Kappa - kilka małych problemów...
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:48
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Powiat Garwoliński.
Kappa - kilka małych problemów...
Witajcie w ten słoneczny dzień!
Mam kilka małych problemów ze swoją Lili. (2.4 JTD)
A mianowicie:
1. Nieszczelną klimatyzację. Wiecie idzie lato, temperatury coraz większe, a klimy brak, tak jak brak w pełni skutecznego i bezpiecznego leku na moją alergię, która powoli zaczyna męczyć, więc otwieranie okien powoli odpada, a nie chcę się piec w aucie jak w piekarniku (choć u mnie jest co piec...), więc prosiłbym was kochani o jakiś patent na to, jak sprawdzić gdzie jest nieszczelność bez wydawania worka kasy na odczynnik, by sobie tylko wyleciał i pokazał mi gdzie jest nieszczelność... Myślałem nad tym by strzelić powietrzem z kompresora przez cały układ i sprawdzić, gdzie zacznie syczeć.
2. Mam kody błędów:
896 (system podgrzewania wstępnego - nieprawidłowe działanie)
1796 (włącznik pedału sprzęgła- sygnał nieprawidłowy)
1028 (system recyrkulacji spalin - nieprawidłowe działanie)
1153 (układ regulacji wentylatora 2) (ten błąd jest znamienny, bo zdarza mi się mieć przekłamane wyniki pomiaru temperatury płynu chłodzącego, np. przy siedemdziesięciu kilku stopniach wskazuje 100-110 na zegarach. Wymieniłem już opornik pierwszego biegu wentylatorów, czujnik temperatury (jest jeden wkręcany w termostat) i termostat, a nadal zdarza mi się mieć 110 na termometrze)
3. Spryskiwacze nie działają z takim ciśnieniem jak potrzeba (często jeden tylko działa i tylko jednym strumieniem)
Macie jakieś sugestie?
Jesteście naprawdę wielcy i wierzę w waszą wiedzę, bo niewielu mechaników w mojej okolicy ogarnia moją Lili.
Pozdrawiam.
Trzymajcie się ciepło.
Dawid.
Mam kilka małych problemów ze swoją Lili. (2.4 JTD)
A mianowicie:
1. Nieszczelną klimatyzację. Wiecie idzie lato, temperatury coraz większe, a klimy brak, tak jak brak w pełni skutecznego i bezpiecznego leku na moją alergię, która powoli zaczyna męczyć, więc otwieranie okien powoli odpada, a nie chcę się piec w aucie jak w piekarniku (choć u mnie jest co piec...), więc prosiłbym was kochani o jakiś patent na to, jak sprawdzić gdzie jest nieszczelność bez wydawania worka kasy na odczynnik, by sobie tylko wyleciał i pokazał mi gdzie jest nieszczelność... Myślałem nad tym by strzelić powietrzem z kompresora przez cały układ i sprawdzić, gdzie zacznie syczeć.
2. Mam kody błędów:
896 (system podgrzewania wstępnego - nieprawidłowe działanie)
1796 (włącznik pedału sprzęgła- sygnał nieprawidłowy)
1028 (system recyrkulacji spalin - nieprawidłowe działanie)
1153 (układ regulacji wentylatora 2) (ten błąd jest znamienny, bo zdarza mi się mieć przekłamane wyniki pomiaru temperatury płynu chłodzącego, np. przy siedemdziesięciu kilku stopniach wskazuje 100-110 na zegarach. Wymieniłem już opornik pierwszego biegu wentylatorów, czujnik temperatury (jest jeden wkręcany w termostat) i termostat, a nadal zdarza mi się mieć 110 na termometrze)
3. Spryskiwacze nie działają z takim ciśnieniem jak potrzeba (często jeden tylko działa i tylko jednym strumieniem)
Macie jakieś sugestie?
Jesteście naprawdę wielcy i wierzę w waszą wiedzę, bo niewielu mechaników w mojej okolicy ogarnia moją Lili.
Pozdrawiam.
Trzymajcie się ciepło.
Dawid.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2019, 21:44 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Tytułujemy zgodnie z Regulaminem !!!
Powód: Tytułujemy zgodnie z Regulaminem !!!
- fiatcoupepolska
- Forumowicz/ka
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 mar 2019, 21:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kilka małych problemów...
Ad-3 wymień zaworek zwrotny
Ad-1 albo nabicie azotem+czynnik,lub sprawdź na EPER uszczelki w którym miejscu je masz i wymień.To takie małobudżetowe "inwestycje" w dochodzeniu przyczyn
Ad.2 szukaj drugiego czujnika temp.w bloku silnika.
Ad-1 albo nabicie azotem+czynnik,lub sprawdź na EPER uszczelki w którym miejscu je masz i wymień.To takie małobudżetowe "inwestycje" w dochodzeniu przyczyn
Ad.2 szukaj drugiego czujnika temp.w bloku silnika.
Jeżdżę samochodem,którego nikt nie potrzebuje ale każdy chce go mieć
www.fiatcoupepolska.pl
www.fiatcoupepolska.pl
- fiatcoupepolska
- Forumowicz/ka
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 mar 2019, 21:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kappa - kilka małych problemów...
Ok-sorki.Ja mam dwa,stąd sugestia
Jeżdżę samochodem,którego nikt nie potrzebuje ale każdy chce go mieć
www.fiatcoupepolska.pl
www.fiatcoupepolska.pl
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:48
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Powiat Garwoliński.
Re: Kappa - kilka małych problemów...
Klimę już mam zrobioną. 720 zł u mechanika i jest ok. Ale te spryskiwacze i błędy dalej są,tylko usunięte z kompa ale problemy są.
- fiatcoupepolska
- Forumowicz/ka
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 mar 2019, 21:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kappa - kilka małych problemów...
co do spryskiwaczy-sprawdź zaworek zwrotny,często to on jest odpowiedzialny za objaw o którym piszesz.
Jeżdżę samochodem,którego nikt nie potrzebuje ale każdy chce go mieć
www.fiatcoupepolska.pl
www.fiatcoupepolska.pl
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:48
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Powiat Garwoliński.
Re: Kappa - kilka małych problemów...
Gdzie on jest?
- fiatcoupepolska
- Forumowicz/ka
- Posty: 99
- Rejestracja: 26 mar 2019, 21:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kappa - kilka małych problemów...
Zazwyczaj tuż pod krawędzią maski są przewody prowadzące do trójnika wraz z zaworkiem zwrotnym.Oryginalnie Kappa ma trójnik razem z zaworkiem.Na rysunku oznaczone jako nr.16.Ogólnie przejrzyj to włącznie ze spryskami reflektorów
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeżdżę samochodem,którego nikt nie potrzebuje ale każdy chce go mieć
www.fiatcoupepolska.pl
www.fiatcoupepolska.pl
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:48
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Powiat Garwoliński.
Re: Kappa - kilka małych problemów...
Ja mam Kappę bez spryskiwaczy reflektorów.
Ten trójnik ma numer 5 na schemacie?
Ten trójnik ma numer 5 na schemacie?
Re: Kappa - kilka małych problemów...
Żeby się dostać do trójnika spryskiwacza szyby ( nr 16 na rysunku ) trzeba zdjąć wycieraczki i plastikowe podszybie. Po wymianie będzie wytrysk że hej Trójnik do spryskiwaczy reflektorów jest inny.
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:48
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Powiat Garwoliński.
Re: Kappa - kilka małych problemów...
Dziękuję bardzo za pomoc. W piątek planuję się wziąć za auto, bo i filtry i olej do wymiany.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 17:48
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Powiat Garwoliński.
Re: Kappa - kilka małych problemów...
Witajcie!
Poza drobnymi problemami pojawił się trochę większy, a nawet grożący pożarem. W pewnym momencie straciłem nawiew klimatyzacji.
Układ elektryki klimatyzacji jest mocno przeciążony. Efektem tergo są takie oto obrazki.
Bezpiecznik był już dorabiany, co widać w skrzynce.
https://ibb.co/FsVSFvd
https://ibb.co/Xz9DYRY
I jeszcze ten dorabiany bezpiecznik, którego gniazdo stopiło się ze zdejmowaną obudową bezpieczników. Ta dziura na jednym ze zdjęć to efekt oderwania elementu od klapki pokrywy bezpieczników.
https://ibb.co/bgS2Ct8
https://ibb.co/nsrmDB0
https://ibb.co/ch6zF4F
https://ibb.co/0cxg5dB
https://ibb.co/F5mz5P1
Czy to mogło skończyć się pożarem? Jakie kroki muszę podjąć, by ewentualnie nie spłonąć i mieć sprawny układ nawiewu i klimatyzacji? BTW. Od czego jest ten jeden nie włożony przekaźnik? Gdzie najczęściej obciąża się ten układ? Czy może to mieć związek z tym, że ostatnio naprawiłem układ czynnika klimatyzacji?
Z góry dziękuję za pomoc.
Dawid.
Poza drobnymi problemami pojawił się trochę większy, a nawet grożący pożarem. W pewnym momencie straciłem nawiew klimatyzacji.
Układ elektryki klimatyzacji jest mocno przeciążony. Efektem tergo są takie oto obrazki.
Bezpiecznik był już dorabiany, co widać w skrzynce.
https://ibb.co/FsVSFvd
https://ibb.co/Xz9DYRY
I jeszcze ten dorabiany bezpiecznik, którego gniazdo stopiło się ze zdejmowaną obudową bezpieczników. Ta dziura na jednym ze zdjęć to efekt oderwania elementu od klapki pokrywy bezpieczników.
https://ibb.co/bgS2Ct8
https://ibb.co/nsrmDB0
https://ibb.co/ch6zF4F
https://ibb.co/0cxg5dB
https://ibb.co/F5mz5P1
Czy to mogło skończyć się pożarem? Jakie kroki muszę podjąć, by ewentualnie nie spłonąć i mieć sprawny układ nawiewu i klimatyzacji? BTW. Od czego jest ten jeden nie włożony przekaźnik? Gdzie najczęściej obciąża się ten układ? Czy może to mieć związek z tym, że ostatnio naprawiłem układ czynnika klimatyzacji?
Z góry dziękuję za pomoc.
Dawid.
Re: Kappa - kilka małych problemów...
No tak, przecież widać, ze wszystko już spalone/utlenione więc nie ma dobrego styku i żadne wtykanie tam dodatkowych kabli niewiele pomoże. Bezpiecznik to w razie ''w'' ma sie przepalić a nie grzać jak piekarnik.
Ponoć da sie taką skrzynkę rozebrać i coś tam poprawić ale przy cenie używanej a jeszcze sprawnej to raczej nie ma sensu.
Silnik wentylatora też moze być uszkodzony ale on sie najczęściej pali wydzielając charakterystyczny zapach...
Ponoć da sie taką skrzynkę rozebrać i coś tam poprawić ale przy cenie używanej a jeszcze sprawnej to raczej nie ma sensu.
Silnik wentylatora też moze być uszkodzony ale on sie najczęściej pali wydzielając charakterystyczny zapach...
KAPPA TDS & JTD