Przewinięcie cewki wysokiego napięcia
Przewinięcie cewki wysokiego napięcia
Szukam zakładu, lub osoby, kto wykona naprawę- przewinięcia cewki wysokiego napięcia. Nie można takiej kupić, nikt w Kielcach nie chce się podjąć usługi naprawy. Jest to silnik stacjonarny Fichtel&Sachs 160.
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2083
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Przewinięcie cewki wysokiego napięcia
Szukał bym po sieci jakiś zakładów które zajmują się regeneracja silników. Te z reguły mają w ofercie przewijanie silników, więc co to dla nich taka ceweczka
A sam nie dasz rady? Pozbyć się izolacji (wygląda jak jakaś smoła - może czymś się da rozpuścić - ewentualnie mechanicznie) rozwinąć przewód ewentualnie kawałki, poskładać do kupy co byś miał długość przewodu nawijanego (możesz też liczyć ilość zwojów), zmierzyć średnicę przewodu, kupić przewody gołe miedziane, albo alu (choć wątpię by takie tam ładowali - materiał musi być 1:1 bo to od niego zależy rezystancja cewki) względnie zaizolowane w elektryku i "skórować" oczyścić i zakonserwować sobie rdzeń (nie wiem co jest rdzeniem), nawinąć dokładnie i ciasno zalutować sobie krańce tam gdzie szły i całość wykąpać co najmniej dwukrotnie w żywicy do uzwojeń silników w odstępach i temperaturach właściwych dla producenta izolatora. Osłaniać np. taśmą miejsca gdzie żywicy ma nie być, lub ja później usunąć (np. zmyć - rozpuszczalnikiem). Taka żywica nie jest droga i kupisz bez problemu na aledrogo. I ta da... masz odtworzone uzwojenie
P.S: wygląda jak jakiś silnik z moto-pompy
A sam nie dasz rady? Pozbyć się izolacji (wygląda jak jakaś smoła - może czymś się da rozpuścić - ewentualnie mechanicznie) rozwinąć przewód ewentualnie kawałki, poskładać do kupy co byś miał długość przewodu nawijanego (możesz też liczyć ilość zwojów), zmierzyć średnicę przewodu, kupić przewody gołe miedziane, albo alu (choć wątpię by takie tam ładowali - materiał musi być 1:1 bo to od niego zależy rezystancja cewki) względnie zaizolowane w elektryku i "skórować" oczyścić i zakonserwować sobie rdzeń (nie wiem co jest rdzeniem), nawinąć dokładnie i ciasno zalutować sobie krańce tam gdzie szły i całość wykąpać co najmniej dwukrotnie w żywicy do uzwojeń silników w odstępach i temperaturach właściwych dla producenta izolatora. Osłaniać np. taśmą miejsca gdzie żywicy ma nie być, lub ja później usunąć (np. zmyć - rozpuszczalnikiem). Taka żywica nie jest droga i kupisz bez problemu na aledrogo. I ta da... masz odtworzone uzwojenie
P.S: wygląda jak jakiś silnik z moto-pompy
Re: Przewinięcie cewki wysokiego napięcia
Tylko tam drucik na wtórnym to pewnie grubosci włosa albo i cieńszy i spora ilość uzwojeń.
Już samo policzenie ile ich było czarno widzę, jeśli fabrycznie jest to dobrze zaimpregnowane.
Ja bym wstawił inny stator, moze i magneto też by trzeba było-przeróbek sporo ale chyba do ogarnięcia...
Już samo policzenie ile ich było czarno widzę, jeśli fabrycznie jest to dobrze zaimpregnowane.
Ja bym wstawił inny stator, moze i magneto też by trzeba było-przeróbek sporo ale chyba do ogarnięcia...
KAPPA TDS & JTD
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2083
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Przewinięcie cewki wysokiego napięcia
Może to być cieniutki drucik... wtedy lepiej sobie odmierzyć po długości a nie po zwojach.
Re: Przewinięcie cewki wysokiego napięcia
Jest tak jak pisze volf- drut nawojowy grubości włosa. Sam nie chce zepsuć, bo potem nikt mi nie zrobi. Objeździłem już wszystkie w Kielcach przewijalnie silników co niby oferują cewki alternatory. Nikt się nie chce podjąc.
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
Re: Przewinięcie cewki wysokiego napięcia
Cewka na pierwszy rzut oka wygląda (z wyjątkiem wyjścia przewodu WN) jak ta od WSK 125, może dało by się ją zamocować na podstawie iskrownika? Jeżeli cały układ zapłonowy jest ukryty pod pokrywą to może warto by też rozważyć montaż układu zapłonowego CDI ot coś takiego http://www.wsk.audiobas.pl/sklep/zaplon ... azowe.html
Montowałem coś takiego w MZ TS250 i jest lux, w moich WSK-ach nie było potrzeby bo oryginalne układy zapłonowe sprawują się bez zarzutu, ale jakby co idę w CDI.
ps. Jak już masz przy tym silniku chińską kopię gaźnika G 20 od WSK 125 to może i z chińskimi komponentami układu zapłonowego się nie pogryzie.
ps2. Mnie WSK-a na tym chińskim gaźniku nie chciała chodzić jak powinna...
Montowałem coś takiego w MZ TS250 i jest lux, w moich WSK-ach nie było potrzeby bo oryginalne układy zapłonowe sprawują się bez zarzutu, ale jakby co idę w CDI.
ps. Jak już masz przy tym silniku chińską kopię gaźnika G 20 od WSK 125 to może i z chińskimi komponentami układu zapłonowego się nie pogryzie.
ps2. Mnie WSK-a na tym chińskim gaźniku nie chciała chodzić jak powinna...
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2083
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Przewinięcie cewki wysokiego napięcia
Napisz może do tego jegomościa https://www.youtube.com/watch?v=da8VekBQyzQ może się jakoś dogadacie