Lybra 2.4 JTD - Wymiana koła pasowego wału korbowego
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 sie 2017, 14:28
Lybra 2.4 JTD - Wymiana koła pasowego wału korbowego
Witam,
Proszę Klubowiczów o pomoc w udzieleniu szczegółowej instrukcji jak wymienić koło pasowe wału korbowego.
Znalazłem gdzieś instrukcję od Alfy w internecie do tego silnika z tym, że tam jest bardziej wycięte nadkole i lepszy dostęp. Z tej instukcji wynika, że trzeba poluźnić napinacz za pomocą klucza 32. Robiłem to na przedłużce i ani drgnął, więc nawet paska nie ściągnąłem. Gdzieś indziej mechanik pisał, że ta 32 to tylko to całkowitego rozluźniania napinacza a przy normalnym ściąganiu to trzeba poluźnić rolkę nad kołem pasowym. Moje pytanie - jak to poprawnie zrobić, jak ustawić później ponownie rolkę i czym blokować wał i w którym miejscu oraz czy potrzebne są specjalne narzędzia (nigdzie nie są dostępne)?
Pozdrawiam
Proszę Klubowiczów o pomoc w udzieleniu szczegółowej instrukcji jak wymienić koło pasowe wału korbowego.
Znalazłem gdzieś instrukcję od Alfy w internecie do tego silnika z tym, że tam jest bardziej wycięte nadkole i lepszy dostęp. Z tej instukcji wynika, że trzeba poluźnić napinacz za pomocą klucza 32. Robiłem to na przedłużce i ani drgnął, więc nawet paska nie ściągnąłem. Gdzieś indziej mechanik pisał, że ta 32 to tylko to całkowitego rozluźniania napinacza a przy normalnym ściąganiu to trzeba poluźnić rolkę nad kołem pasowym. Moje pytanie - jak to poprawnie zrobić, jak ustawić później ponownie rolkę i czym blokować wał i w którym miejscu oraz czy potrzebne są specjalne narzędzia (nigdzie nie są dostępne)?
Pozdrawiam
Re: Lybra 2.4 JTD - Wymiana koła pasowego wału korbowego
Hej.
Ja zawsze robiłem to w 2 osoby.
Jedna osoba z całej siły kluczem 32 napinacz luzuje (płaskim kluczem na przedluzce jedną ręką a drugą ręką dociska klucz do napinacza aby nie spadł), a druga zdejmuje pasek wielorowkowy. Nie było potrzeby luzowania rolki mimośrodowej.
Wymiana koła pasowego zajęła nam ok 1h.
(Jeśli mówimy o wymianie wielorowkowego, a nie rozrządu)
Boso, ale w ostrogach.
Ja zawsze robiłem to w 2 osoby.
Jedna osoba z całej siły kluczem 32 napinacz luzuje (płaskim kluczem na przedluzce jedną ręką a drugą ręką dociska klucz do napinacza aby nie spadł), a druga zdejmuje pasek wielorowkowy. Nie było potrzeby luzowania rolki mimośrodowej.
Wymiana koła pasowego zajęła nam ok 1h.
(Jeśli mówimy o wymianie wielorowkowego, a nie rozrządu)
Boso, ale w ostrogach.
Re: Lybra 2.4 JTD - Wymiana koła pasowego wału korbowego
Rany, jak to w dwie osoby? Ja to i w lybrze, alfie 166 i w thesis robię sam. Przecież napinacz ma blokadę, bodajże fi6. Faktycznie, klucz na przedłużce, opieram ja na tarczy hamulcowej, napieram i już zluzowany napinacz. Wsuwam blokadę i jest git. Potem luzuje się koło mimosrodowe pomiędzy pasowym a sprężarki klimy. Ściągasz pasek.
Zakładasz w odwrotnej kolejności.
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Zakładasz w odwrotnej kolejności.
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Lybra 2.4 JTD - Wymiana koła pasowego wału korbowego
Jak ktoś nie ma siły poluzować/cofnąć napinacz to moze zacząć od koła mimośrodowego.
Chyba, ze napinacz stoi dębowo ale wtedy to raczej jego wymiana ...
Chyba, ze napinacz stoi dębowo ale wtedy to raczej jego wymiana ...
KAPPA TDS & JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 sie 2017, 14:28
Re: Lybra 2.4 JTD - Wymiana koła pasowego wału korbowego
Dziękuję za odpowiedzi. Jak poluzuję koło mimośrodowe to później trzeba je ustawić w jakiejś specjalnej pozycji czy wystarczy dokręcić? I czym blokowaliście wał? Solidnym wkrętakiem od strony koła zamachowego?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 sie 2017, 14:28
Re: Lybra 2.4 JTD - Wymiana koła pasowego wału korbowego
Temat już załatwiony. Dla kogoś kto może będzie szukał pomocy - kluczem 32 (robiłem to płaskim włożonym ukośnie, więc niezgodnie z techniką, ale nic innego tam nie wejdzie, nawet oczko z klasycznego klucza płasko-oczkowego) należy pociągnąć w górę napinacz (bez przedłużki da radę), wtedy zluzujemy napięcie - ściągamy pasek. Nie trzeba blokować napinacza, po za tym jest to dosyć trudne bez specjalnie wyprofilowanego pręta. Do odkręcenia koła nie potrzebujemy blokować wału - śruby są przykręcone momentem nie większym niż 30 Nm, więc niewielkim. Koło trzymać się jeszcze będzie na klinie - należy delikatnie od tyłu podważyć koło wkrętakiem lub łyżką. Analogicznie lecz w odwrotnej kolejności montaż.