Strona 1 z 1

Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

: 13 lis 2020, 19:32
autor: macklu
Witam. Kappa 3.0 jak w temacie. Zanim zaczalem demontować to i owo samochod jeżdżący. Nie bral oleju, pod korkiem czysto. Olej czysty. Niedawno postanowilem odswiezyc zbiorniczek wyrownawczy plynu chlodzacego ktorego nie ubywalo. W zbiorniczku rdzawa oleista zawiesina. W przewodzie do chlodnicy podobnie: sciany tluste, pokryte tym samym. Zrobilem test z plynem reakcyjnym co2 i nie zmienil koloru. Czy ktorys z Szanownych Forumowiczow moze mnie nakierowac gdzie szukać problemu? Czyzby uszczelka glowicy na samym kanale wodnym? Historia auta nie do konca znana. Nie bylo kednak druciarstwa. Dzieki za podpowiedzi

Re: Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

: 13 lis 2020, 20:17
autor: pietrek125
No to sam jestem ciekaw, bo mam podobnie w Thesis-ie 3.0V6... na korku i na górnej części zbiorniczka wyrównawczego takie rude masełko... nie ma tego dużo, ale jest... oleju i paraflu nie ubywa, test CO2 nic nie wykazał...rury do i z chłodnicy, termostat czyste... był wyciek na rurze pomiędzy termostatem a pompą, więc może ktoś próbował jakiś specyfikiem do doszczelniania układu chłodzenia :?:

Re: Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

: 13 lis 2020, 20:18
autor: Johnny
Ale w czym problem? Że syf? W ponad dwudziestoletnim aucie? Może "kiedyś" była robiona uszczelka tylko ktoś wszystkiego dobrze nie wymył...

Re: Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

: 13 lis 2020, 20:26
autor: pietrek125
U mnie raczej nikt nic nie ruszał... do czasu robienia rozrządu rok temu... uszczelki pokryw, łączniki baranów, świece, wszystko było fabryczne... jedynie pompa wody, z paskiem była robiona wcześniej, czego pamiątką był silikon na rurze w kominku pompy...

Re: Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

: 13 lis 2020, 20:59
autor: macklu
Gdyby bylo tego mało to bym olal. W drugiej Kappie mam czysciutko a podobny rocznik. Patrzac na sruby, spinki i inne raczej nic nie bylo robione.. Poza rozrzadem. Raczej watpie zeby ktos pomylil zbiorniczki i wlal do wody plyn do wspomagania. Bede kopał glebiej. Jakby co piszcie. Dzięki

Re: Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

: 13 lis 2020, 21:05
autor: volf
Najpierw wypadałoby przepłukać/umyć układ, potem nalać świeżego płynu i obserwować...

Jak będzie źle to dopiero się martwić ale raczej to nie będzie drobnostka :)

Re: Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

: 13 lis 2020, 21:06
autor: pietrek125
Ja jeżdżę i obserwuję, i staram się nie przejmować...(było płukane dwa razy destylką i dalej po jeździe pojawia się masełko na korku, tak ciut ciut, ale tłuste jest)... winne mogą być uszczelki pod głowicami, albo oringi na tulejach, ale też wymienniki woda/olej, ten od skrzyni mam wyeliminowany, więc pozostał ten na silniku... tylko w Kapiszonie chłodnica/e oleju są powietrzne (z tego co wiem), więc raczej zostają uszczelki... jak kolega znajdzie to proszę dać znać , bo pewnie u mnie będzie to samo...

Re: Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

: 14 lis 2020, 13:01
autor: Jam_Belfegor
A jaki w 3.0 jest wymiennik ciepła - chłodnica oliwy. Powietrzna czy wodna? Oliwa w układzie chłodziwa to nie zawsze UPG :D choć przejście na UPG też możne być takie że nie będzie w układzie CO2 w takiej ilości że test coś pokarze. Trzeba się przyjrzeć miejscom gdzie chłodziwo mija się w oliwą. Każda uszczelkę w końcu szlak trafi :lol:

Re: Wolajcie anestezjologa.. 3.0 chyba umiera

: 14 lis 2020, 16:45
autor: pietrek125
W Kappie powietrzna, w Thesis wodna...