Strona 1 z 1

Kappa - dwa elektryczne zagadnienia

: 25 gru 2020, 10:30
autor: dermaner
Witam. Mam dwa problemy elektryczne Kappa 2,4 JTD 10V 2001 rok

1 Sterowanie zaworkiem N75. Oryginalnie u mnie siedziała turbina sterowana ciśnieniowo teraz mam założoną większą turbinę która ma sterowanie podciśnieniowe i założony zaworek N75. EDC15 jaki siedzi u mnie ma możliwość sterowania turbiną zgrałem wsad z z EDC i jest tam mapa sterowania N75. Które piny w EDC15 odpowiadają za sterowanie zaworkiem N75? Albo jeśli ktoś ma schemat elektryczny i chciałby się nim podzielić też się uciesze i sam sprawdzę.

2. Kappa stała 2,5 roku bez akumulatora i teraz pilot nie robi nic prócz mrugania kierunkowskazami po wciśnięciu przycisku na kluczyku nie otwiera nie zamyka pilot orginalny

Re: Kappa - dwa elektryczne zagadnienia

: 25 gru 2020, 12:45
autor: volf
Co do tych pinów to chyba żadne, przynajmniej nie są opisane choć moze po wgraniu odpowiedniego programu to któreś z nieaktywnych/niepodłączonych przejmują tę funkcję...
Ściągnij sobie gdzieś z netu ''Lancia K - Workshop Manual vol. 4''-będzie tam opis wyprowadzeń ECU, gdzieś od strony 220.

Re: Kappa - dwa elektryczne zagadnienia

: 26 gru 2020, 8:45
autor: dermaner
Heh przepatrzałem serwisówki od Lancii oraz Alfy Romeo 166 i z poszukiwanych pinów wyszły nici . Zastanawia mnie dlaczego w ECU w pamięci Flash siedzi mapa sterująca zaworkiem N75, podejrzewam że z racji wykorzystania turbiny sterowanej ciśnieniowo nie jest to opisane bo nie potrzebne. Chętnie sprawdził bym to organoleptycznie otwierając sterownik i jak by ktoś miał sterownik uszkodzony to chętnie przygarnę.

Re: Kappa - dwa elektryczne zagadnienia

: 26 gru 2020, 10:49
autor: volf
Tą co podawałem wyżej też przeglądałeś?
Nie jest to opis pinów?

Co do sterownika to chyba gdzieś mam choć działający :)
edc1.jpg
edc2.jpg
edc3.jpg

Re: Kappa - dwa elektryczne zagadnienia

: 26 gru 2020, 12:09
autor: dermaner
Tak ten sam plik przeglądałem oraz znalazłem sobie plik eLearn od Alfy 166 i nawet porównałem z Kappą i są tylko kosmetyczne różnice jedynie co mogło by się udać to przeszczep EDC15C7 tam jest opisane sterowanie N75 oraz tempomat.
Co do twojego sterownika to raczej nie będziesz świętym mikołajem by go poświęcić do celów naukowych podaj cenę na priv. może się dogadamy