Pytania do właścicieli PHEDRY
Pytania do właścicieli PHEDRY
Jako, że w drodze trzecie dziecko, zacząłem się rozglądać za tanim VANem. Na myśl przyszła mi PHEDRA. Pewnie gdzieś bym odnalazł na forum odpowiedzi ale pójdę na skróty
1) silnik 3.0 V6 czyja to jednostka? peugeota?
2) czy automat w/w jednostce bywa kapryśny jak AISIN w thesis?
3) czy wszystkie modele posiadały isofix?
z góry dzięki i pozdrawiam Brać
1) silnik 3.0 V6 czyja to jednostka? peugeota?
2) czy automat w/w jednostce bywa kapryśny jak AISIN w thesis?
3) czy wszystkie modele posiadały isofix?
z góry dzięki i pozdrawiam Brać
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
- čučoriedka
- Forumowicz/ka
- Posty: 56
- Rejestracja: 07 lut 2020, 10:28
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Olomouc
Re: Pytania do właścicieli PHEDRY
1) silnik 3.0 V6 czyja to jednostka? peugeota?
Motor je od PSA.
2) czy automat w/w jednostce bywa kapryśny jak AISIN w thesis?
U mě sedí ZF 4HP20 - většinou oukej, ja s tu převodovkou žádný problem nemam.
3) czy wszystkie modele posiadały isofix?
Ukotvení isofix je u každé verzí (jestli jsem dobře pochopil položenou otázku a Google přeložilo text správně). Moje Phedra je z roku 2005. Samozřejmě, prostřední sedadlo isofix nemá, ostatní ho mají.
PS: pokud čeština je problem a někomu vadí, dejte vedet - budu psát anglicky (moje polština je zatím nic moc...).
Motor je od PSA.
2) czy automat w/w jednostce bywa kapryśny jak AISIN w thesis?
U mě sedí ZF 4HP20 - většinou oukej, ja s tu převodovkou žádný problem nemam.
3) czy wszystkie modele posiadały isofix?
Ukotvení isofix je u každé verzí (jestli jsem dobře pochopil položenou otázku a Google přeložilo text správně). Moje Phedra je z roku 2005. Samozřejmě, prostřední sedadlo isofix nemá, ostatní ho mají.
PS: pokud čeština je problem a někomu vadí, dejte vedet - budu psát anglicky (moje polština je zatím nic moc...).
Peugeot Rifter 1.5 HDI 130 KM Allure / Peugeot 207 SW 1.4 73 KM
- Swiety
- Klubowicz
- Posty: 882
- Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Pytania do właścicieli PHEDRY
Od 2011isofix jest obowiązkowy w każdym nowym aucie w UE, od 2006 każde auto miało mieć możliwość założenia
Re: Pytania do właścicieli PHEDRY
Ja w Ulysse z 2003 mam isofixa w każdym z 4 tylnych foteli ( mam wersję 6 os z fotelami kapitańskimi. Skrzynia ZF 4HP20 póki co nie stwarza problemów... ale jest wolna , ja osobiście wolę jeździć z manualną zmianą biegów - zdecydowanie wrażenie z jazdy na plus. Silnik jak dla mnie super ... dla mechaników już mniej ( mało tego jeździ, naprawy utrudnione przez trudniejszy dostęp do komory ( ale to chyba dotyczy wszystkich eurovanów)
Re: Pytania do właścicieli PHEDRY
oczy przecieram z wrażenia, to do ulysse też ładowali ten motor...? w szoku
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Pytania do właścicieli PHEDRY
Ano ładowali.
Niestety Co prawda diesle HDI są spoko, benzyniaki PSA też chyba nie takie złe, ale nieskromnie uważam, że Fiat miał lepsze silniki w postaci 3,0 / 3,2 Busso oraz 2,4 Multijet - aż mi żal tyłek ściska, że zamiast niego mam 2,2 HDI 170KM...
Mi osobiście jakoś ciężko sobie wyobrazić vana ze szlajającym się w resztce bagażnika (przy komplecie foteli) kołem zapasowym, tym bardziej, że i tak nie ma za bardzo gdzie tam schować choćby trójkąta czy gaśnicy. No chyba, że stać kogoś lać benę do trzylitrówki - u nas aktualnie 5,44 za litr
Jak czytałem na tym forum o dość licznych problemach z tą V6 to jednak wolę w tym nadwoziu klekota, tym bardziej, że topowy chyba zapewnia na papierze porównywalne osiągi. Przynajmniej mam czysty kufer i dłuższe interwały między tankowaniami. Tak, wiem, za chwilę przeczytam, że bena + elpidżi da większy zasięg, ale miałem elpidżi ponad 10 lat i wiem, że jak się człowiek przyzwyczai do tankowania za 2 ziko litr to potem jak tylko usłyszy magiczne pipczenie centralki oznajmiające koniec mikstury to od razu zera latają przed oczami i każdy dodatkowy kilometr na benie przyprawia o żywsze bicie serca, bynajmniej nie z radości.
Niestety Co prawda diesle HDI są spoko, benzyniaki PSA też chyba nie takie złe, ale nieskromnie uważam, że Fiat miał lepsze silniki w postaci 3,0 / 3,2 Busso oraz 2,4 Multijet - aż mi żal tyłek ściska, że zamiast niego mam 2,2 HDI 170KM...
Mi osobiście jakoś ciężko sobie wyobrazić vana ze szlajającym się w resztce bagażnika (przy komplecie foteli) kołem zapasowym, tym bardziej, że i tak nie ma za bardzo gdzie tam schować choćby trójkąta czy gaśnicy. No chyba, że stać kogoś lać benę do trzylitrówki - u nas aktualnie 5,44 za litr
Jak czytałem na tym forum o dość licznych problemach z tą V6 to jednak wolę w tym nadwoziu klekota, tym bardziej, że topowy chyba zapewnia na papierze porównywalne osiągi. Przynajmniej mam czysty kufer i dłuższe interwały między tankowaniami. Tak, wiem, za chwilę przeczytam, że bena + elpidżi da większy zasięg, ale miałem elpidżi ponad 10 lat i wiem, że jak się człowiek przyzwyczai do tankowania za 2 ziko litr to potem jak tylko usłyszy magiczne pipczenie centralki oznajmiające koniec mikstury to od razu zera latają przed oczami i każdy dodatkowy kilometr na benie przyprawia o żywsze bicie serca, bynajmniej nie z radości.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Pytania do właścicieli PHEDRY
ze względu na niską podaż tych V6 pewnie skończy się na dieslu, tylko znaleźć nie zmęczony życiem egzemplarz będzie ciężko
ps. znalazłem jedyne "sęsowne" V6 ale to C8 w tym przypadku
ps. znalazłem jedyne "sęsowne" V6 ale to C8 w tym przypadku
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1603
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Pytania do właścicieli PHEDRY
Dołączę jedno pytanie od siebie jeśli można. Czy tylko fotel pasażera przód jest kapitański? Czy pozostałe też można obracać ( w sensie tylne fotele)?
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Re: Pytania do właścicieli PHEDRY
U mnie mija 4 rok z 3.0 w ulysse ... i patrząc na koszty utrzymania i napraw jest to jedno z najmniej pochłaniających fundusze na naprawy silników jakie miałem ( odpukać w niemalowane ) Jak sobie przypomnę wszędzie chwalony motor 2.8 z E39 to aż mnie ciarki po plecach przechodzą Fakt, cewki są specjalnej troski ale wymieniłem raz komplet i póki co spokój, rozrządem też mnie straszyli - wymieniłem w "2" się zamknąłem i spokój. A kultura pracy tej jednostki cały czas mnie zachwycaTomzik pisze: ↑09 kwie 2021, 23:09 Jak czytałem na tym forum o dość licznych problemach z tą V6 to jednak wolę w tym nadwoziu klekota, tym bardziej, że topowy chyba zapewnia na papierze porównywalne osiągi. Przynajmniej mam czysty kufer i dłuższe interwały między tankowaniami. Tak, wiem, za chwilę przeczytam, że bena + elpidżi da większy zasięg, ale miałem elpidżi ponad 10 lat i wiem, że jak się człowiek przyzwyczai do tankowania za 2 ziko litr to potem jak tylko usłyszy magiczne pipczenie centralki oznajmiające koniec mikstury to od razu zera latają przed oczami i każdy dodatkowy kilometr na benie przyprawia o żywsze bicie serca, bynajmniej nie z radości.
Wiadomo, że wszystko zależy jak się trafi .., ja tam złego słowa na ten silnik powiedzieć nie mogę
Re: Pytania do właścicieli PHEDRY
tylne fotele się nie obracają ... ale można je wpiąć w drugą stronę czyli tak jakby były odwrócone ... fotel kierowcy też się obraca
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 lut 2021, 17:28
- Imię: Władysław
- Lokalizacja: Wojsk, okolice Bytowa
Re: Pytania do właścicieli PHEDRY
u mnie obracają się oba przednie fotele
Re: Pytania do właścicieli PHEDRY
Te 3.0 to bardzo dobre silniki,ale trzeba o nie dbać, aby bezproblemowo zawsze jeździły. A że to V6 do tego ze zmiennymi fazami rozrządu to tanie to nie jest. Ale i tak zawsze będę zachwalał ten silnik. Lepsze to V6 wg mnie niż ryzykowny diesel, z którym nigdy nie wiadomo ile ma nalatane, w jakim jest stanie i ile jeszcze pojeździ. Naprawy osprzętu diesli też tanie nie są. A dźwięk V6 benzyny zwłaszcza na oryginalnych tłumikach jest cudny.
Ja jeździłem bez koła zapasowego. Nie wiem po co komu koło w tych czasach, da radę bez niego przeżyć, zwłaszcza w dobie assistance. Jedyne co w gazie mnie irytowało to konieczność częstego tankowania. Poza tym same zalety.
Ja jeździłem bez koła zapasowego. Nie wiem po co komu koło w tych czasach, da radę bez niego przeżyć, zwłaszcza w dobie assistance. Jedyne co w gazie mnie irytowało to konieczność częstego tankowania. Poza tym same zalety.
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy
- i inne same Fordy
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Pytania do właścicieli PHEDRY
A rozumiem z V6 zawsze wiadomo ile ma nalatane i ile pojeździ. Argument wysokich lotów Kupujesz kilkunastoletni samochód i guzik wiesz o tym kto jak jeździł, co lał i jak często do silnika.
Do tego V6 kupisz tylko starsze niż poliftowe diesle. A silnik to niejedyna rzecz, która się sypie. Nie zapominaj, że mamy tu francuską elektrykę i elektronikę i prawdopodobieństwo, że coś walnie w takiej z 2004 jest na pewno większe niż w takiej z 2010. A już łatwiej dojść do ładu z dwumasą niż francuską elektroniką.
Co do zapasówki - mając diesla nie muszę mieć tego typu dylematów, wożę tam, gdzie jej miejsce i jest w razie czego.
Do tego V6 kupisz tylko starsze niż poliftowe diesle. A silnik to niejedyna rzecz, która się sypie. Nie zapominaj, że mamy tu francuską elektrykę i elektronikę i prawdopodobieństwo, że coś walnie w takiej z 2004 jest na pewno większe niż w takiej z 2010. A już łatwiej dojść do ładu z dwumasą niż francuską elektroniką.
Co do zapasówki - mając diesla nie muszę mieć tego typu dylematów, wożę tam, gdzie jej miejsce i jest w razie czego.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1629
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Pytania do właścicieli PHEDRY
Czyli z twojej wypowiedzi wynika, że jak masz diesla to tam już elektronika nie jest Francuzka. Następna rzecz. Wiesz przecież, że dwumas w dieslu to najmniejszy z kłopotów. Jak się posypie wymieniasz i spokój. Za to z całą resztą tak fajnie nie jest. Biorąc jeszcze pod uwagę ogrom miejsca pod maską w eurowanach.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Pytania do właścicieli PHEDRY
Nie. Z mojej wypowiedzi wynika, że diesle po liftingu są młodsze niż jakikolwiek benzyniak. Po liftingu zostały 2 silniki, w tym 2 diesle.
Co takiego strasznego jest w dieslu oprócz dwumasy? Turbo? Mam w tej chwili piąte auto, cztery z nich miały (mają) turbo, w tym 2 benzynowe i dwa diesle - w żadnym z nich nie dotykałem tego podzespołu.
Piszecie o strasznych kosztach diesla, ale 2 tysie za wymianę rozrządu w V6 to jest luzik. Dziwne, bo ja zmieściłem się z tym w paru stówach. W tym najstraszniejszym 2,2 z podwójnym turbo.
DPF? A co to jest? Przypominam sobie o jego istnieniu raz na długi czas jak akurat trafi tak, że gdzieś podjeżdżam i chcę zgasić silnik a on się wypala.
A najlepsze jest to, że ci co o tych strasznych kosztach piszą to nawet nie mieli klekota.
Też kiedyś tak samo gadałem, ale po zrobieniu 130 tysięcy km klekotem stwierdzam, że jest to silnik, który zdecydowanie ma swoje duże zalety i nie ma co go skreślać.
Co takiego strasznego jest w dieslu oprócz dwumasy? Turbo? Mam w tej chwili piąte auto, cztery z nich miały (mają) turbo, w tym 2 benzynowe i dwa diesle - w żadnym z nich nie dotykałem tego podzespołu.
Piszecie o strasznych kosztach diesla, ale 2 tysie za wymianę rozrządu w V6 to jest luzik. Dziwne, bo ja zmieściłem się z tym w paru stówach. W tym najstraszniejszym 2,2 z podwójnym turbo.
DPF? A co to jest? Przypominam sobie o jego istnieniu raz na długi czas jak akurat trafi tak, że gdzieś podjeżdżam i chcę zgasić silnik a on się wypala.
A najlepsze jest to, że ci co o tych strasznych kosztach piszą to nawet nie mieli klekota.
Też kiedyś tak samo gadałem, ale po zrobieniu 130 tysięcy km klekotem stwierdzam, że jest to silnik, który zdecydowanie ma swoje duże zalety i nie ma co go skreślać.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205