Strona 1 z 1

Delta III 1.6 M-jet 120KM - bład 1131

: 24 sty 2022, 17:22
autor: skuter38
Pytanie do mądrzejszych ode mnie, pojawił się błąd P1131 opisany w MES - Sygnał lambda 1 przed kat. ( niezgodność).
Czym to ugryźć - wyczytałem coś o zbyt małej zawartości tlenu, nie wiem czy tak jest faktycznie.
Szukam porady przed zakupem nowej sondy, bo pewnie tym się skończy.

Re: Delta III 1.6 M-jet 120KM - bład 1131

: 25 sty 2022, 10:01
autor: JawaRenegade
Cześć.
Przyczyną poza sondą może być nieszczelność wydechu przed sondą np. na złączu elastycznym albo na samym kolektorze dolotowym już po czujnikach i parametry odczytywane z sondy nie pokrywają się z odpowiednimi parametrami z pozostałych czujników.
Czy sama sonda działa, można sprawdzić w parametrach odczytywanych w czasie rzeczywistym. Jak nie pokazuje mocno głupot to raczej jest sprawna. Ale obstawiam że jak nie słychać żadnych dźwięków świadczących o nieszczelnościach to jednak sama sonda jest już do wymiany.

Re: Delta III 1.6 M-jet 120KM - bład 1131

: 25 sty 2022, 18:07
autor: skuter38
Wartości jakie widać w MES-ie dla sondy lambda wahają się w przedziale od 0,43 do 0,46 V. Więc chyba się już "skończyła".

Re: Delta III 1.6 M-jet 120KM - bład 1131

: 28 sty 2022, 8:46
autor: JawaRenegade
Napięcie może być właściwe. Trzeba by porównać z wartościami fabrycznymi, a najprościej podłączyć inną Deltę lub Bravo i porównać. Napięcie jest tak niskie bo sonda pracuje na zasadzie zmiany oporności (jeżeli się mylę to mnie poprawcie) w pewnym zakresie temperatur, a żeby wartości były poprawne gdy jeszcze silnik i cały układ wydechowy jest zimny to posiada wbudowaną grzałkę. Takie sondy posiadają zazwyczaj 4 kable. I najczęściej to ta grzałka pada tak naprawdę i wywala błąd. Ciekawostką jest to że jak miałem Renault Megan żelazko to program rozróżniał czy to grzałka czy sensor jest uszkodzony.

Re: Delta III 1.6 M-jet 120KM - bład 1131

: 30 sty 2022, 12:19
autor: skuter38
W tej sondzie kabli jest pięć, sam producent sond określa ich żywotność na ok 250 tyś km. Kilometraż mam już przekroczony. Nowa sonda Boscha kosztuje ok 300 zł. Przy niedawnych wydatkach w moją Włoszkę / wymieniona dwumasa wraz ze sprzęgłem dociskiem i wyprzęgnikiem, całe praktycznie zawieszenie z przodu, nawet gumy na stabilizatorze, wszystkie elementy układu hamulcowego / to te 300 zł to już drobne.
Chyba zainwestuję te trzy stówy, bo wszystko inne przejrzane i sprawne/ szczelne.

Re: Delta III 1.6 M-jet 120KM - bład 1131

: 05 lut 2022, 21:04
autor: skuter38
Witam, dla potomnych.
Diagnoza słuszna, winna była sonda lambda.
Do silnika 1.6 m-jet 120 kucy pasuje sonda lambda firmy Bosch o symbolu 0 281 004 026