Potrzebuję pilnej pomocy / podpowiedzi. Auto stoi u mechanika i blokuje miejsce..
Chodzi o Tipo 1.6i 75PS z 1994 (zakładam że bliźniacze rozwiązania jak w Dedrze i Delcie II).
Padła pompa paliwa. Prawdopodobnie zablokowały ją kawałki sparciałej ze starości gumy, które dostały się do pompy.
Oryginalnego zestawu pompy (7790855) nie udało się znaleźć. Zamiennik firmy Meat & Doria 76451 jest w Niemczech za 509zł
Pytanie o najlepsze rozwiązanie - czy wstawić po prostu jakiś lepszy zamiennik? Zamienniki mają konektory zamiast oczek, ale to można prosto przerobić (chociaż lepsze jest oryginalne rozwiązanie). No ale co z tą gumą, bo nowe pompy jej nie mają. Mechanik mówi, że ta guma stabilizuje pompę żeby nie latała i on może pokombinować wstawiając dookoła odcinek wężyka paliwowego zamiast tej gumy.
Ktoś ma jakieś doświadczenia z tym tematem? Będę wdzięczny za wszelkie (szybkie) podpowiedzi.
Delta II / Tipo - pompa paliwa - wymiana
Delta II / Tipo - pompa paliwa - wymiana
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2074
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II / Tipo - pompa paliwa - wymiana
Meat & Diora to strasznie słabe cześci, omijałbym, do tego jeszcze cena 500zl WTF!? za chińczyka z babusa?!. Generalnie zrobił bym tak pompa Bosch'a np. taka: https://autowanda.pl/czesc/pompa-paliwa ... 2h6&gru=bh kablami się nie przejmuj prosta sprawa to przerobić, a do tego w zestawie jest chyba kostka do przerobienia tego z oczek na wtyczkę. Gumę gdzieś jakiś czas temu widziałem, rzuć okiem do ePera i szukaj po numerze. Kosz do reanimacji czyli porządnie umyć wydmuchać sprężonym powietrzem. Przewody paliwowe przedmuchaj (zmywacz do hamulców pod ciśnieniem + później sprężone powietrze) w stronę baku. Zasilający dmuchasz do filtra - ten musisz ściągnąć przed operacją i od filtra do baku. Bak też do wyczyszczenia. Zobacz tez czy kawałki nie powchodziły do górnej części kosza (pokrywa - króćce - przewody) oraz czy nie dostały się do czujnika poziomu paliwa. Filtr paliwa do wymiany. A jak masz siły - (a ja przynajmniej bym tak zrobił) ściągnij pokrywę z mono-wtrysku i ściągnij wtryskiwacz dmuchnij króćce w podstawie trysku oraz sam wtryskiwacz sprawdź czy coś tam nie naleciało do niego. Przy okazji można go trochę wyczyścić - np. zmywacz go gaźników, kocówkę na co najmniej kilka godzin, najlepiej na dobę można zanurzyć w preparacie do czyszczenia wtryskiwaczy (jakimś co najmniej ze średniej półki nie ala K2) - lepsza myjka UD ale nie każdy ma.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2074
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II / Tipo - pompa paliwa - wymiana
Ta guma to chyba 7632025 - potwierdź sobie to. Jeśli tak to są do kupienia zamienniki.
Pierwszy strzał z wujka googl'a: https://www.iparts.pl/znajdz/?idCar=&query=7632025+
Pierwszy strzał z wujka googl'a: https://www.iparts.pl/znajdz/?idCar=&query=7632025+
Re: Delta II / Tipo - pompa paliwa - wymiana
Bardzo dziękuję, Przemek - jak zawsze fachowa porada uchroniła mnie przed wydaniem 500zł na wątpliwej jakości produkt.
Zakupiłem już tą gumę na iparts za 50zł. Eper po podaniu mojego VINu pokazuje faktycznie ten numer 7632025. W necie wszędzie podają, że ten zamiennik o symbolu JAPKO GOJ999 pasuje do aut wielu marek. Głównie japońskich, a z włoszczyzny są różne Alfy, Fiat Coupe i Kappa ale Tipo nie ma. No cóż - zobaczymy, 64zł z wysyłką to nie majątek.. a w razie czego gumę chyba da się tak dociąć, żeby pasowała
Zakupiłem już tą gumę na iparts za 50zł. Eper po podaniu mojego VINu pokazuje faktycznie ten numer 7632025. W necie wszędzie podają, że ten zamiennik o symbolu JAPKO GOJ999 pasuje do aut wielu marek. Głównie japońskich, a z włoszczyzny są różne Alfy, Fiat Coupe i Kappa ale Tipo nie ma. No cóż - zobaczymy, 64zł z wysyłką to nie majątek.. a w razie czego gumę chyba da się tak dociąć, żeby pasowała
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2074
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków