Strona 1 z 1

Delta III 1.8 tłumik końcowy

: 06 gru 2022, 22:00
autor: wujekp
Okazuje się, że tłumik końcowy do Delty 1.8 tbi to rarytas jakich mało. Najgorsze że ani oryginałów, ani nie kojarzę żadnych zamienników. Ktoś to przerabiał i coś znalazł rozsądnego?

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

: 07 gru 2022, 11:47
autor: Jam_Belfegor
Nie tylko do Delty III ja mam podobnie w swojej RMIII a nie minęło nawet 8 lat od zakończenia produkcji tego modelu. Na wydech z ASO czekałem uwaga przeszło 6mc a kupiłem raczej na zapas widząc co się dzieje. Jak teraz był taki problem nie pomnę już o rabatach + 50% do ceny rok do roku to ciekaw jestem co to będzie w niedalekiej przyszłości. Jak dla mnie ewidentnie obrzydza się w Europie (co do reszty świata się nie wypowiadam) samochody spalinowe jak się tylko da. Brak części, drogie paliwko, jakieś głupawe uchwały lokalne. Jesteś z Krakowa to sam wiesz co sobie nasi radni miejscy uchwalili ... nic tylko ustawić pod ścianę odbezpieczyć i pełny ogień. Dla nie wtajemniczonych - https://www.rmf24.pl/regiony/krakow/new ... rp_state=1 czyli jawne jeb...nie prawa własności na okrętkę, posiadać można ale używać już nie bardzo - JPKM. Ciekawi mnie co sobie Ci ludzie których nie stać na nowe auta w Krakowie zrobią z autami którymi nie będą mogli jeździć ani nawet wyjechać z Krakowa. Co da ASO Fiata - Lancii - Yeppa -etc. to generalnie jak byliśmy w listopadzie w jednym z salonów po części do też wcale nie starego auta bo do Fiata Sedici z 2008r. to było rożnie, zaś czekając pogadaliśmy sobie ze sprzedawca z salonu i jakie zdziwko nas ogarnęło że wszystkie salony w Polsce i w paru innych krajach europejskich również zerwały umowy ze Stelanisem i na dzień dzisiejszy (po za Fiat Profesional) nie kupi się nowego auta z fabryki tylko to co mają salony na stanie i na widoku. Salony wysprzedają się i lecą w kierunku zamykania się lub przebranżowienia się na inne marki no chyba że będzie jakiś przełom w rozmowach ze Stelanisem. W dziwnych to czasach przyszło nam żyć.

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

: 08 gru 2022, 22:07
autor: vanisch
Jam_Belfegor pisze: 07 gru 2022, 11:47 zaś czekając pogadaliśmy sobie ze sprzedawca z salonu i jakie zdziwko nas ogarnęło że wszystkie salony w Polsce i w paru innych krajach europejskich również zerwały umowy ze Stelanisem i na dzień dzisiejszy (po za Fiat Profesional) nie kupi się nowego auta z fabryki tylko to co mają salony na stanie i na widoku. Salony wysprzedają się i lecą w kierunku zamykania się lub przebranżowienia się na inne marki no chyba że będzie jakiś przełom w rozmowach ze Stelanisem. W dziwnych to czasach przyszło nam żyć.
Nieee, to wygląda trochę inaczej. Umowy się kończą/kończyły i nie wszyscy je przedłużyli/dostali ofertę przedłużenia, a niektórzy otwierają kolejne salony ;)
Po połączeniu jest sporo zmian.
Zamówienia na niektóre modele były wstrzymane- tłumaczono to brakami niektórych podzespołów.

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

: 11 gru 2022, 16:52
autor: wujekp
Fajna dyskusja o SCT nam się zrobiła, więc ją wydzieliłem do osobnego wątku w Hyde Parku. Zapraszam tam do dyskusji. A tu - jeśli ktoś ma jakiś pomysł, co jeśli nie oryginał, którego nie ma.

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

: 11 gru 2022, 17:40
autor: faraon
Ja bym podjechał do "tłumikarzy". Coś powinni dobrać.
Może "podchodzi" jakiś MTS, BOSAL, WALKER :?:

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

: 11 gru 2022, 19:05
autor: FXX
wujekp pisze:Okazuje się, że tłumik końcowy do Delty 1.8 tbi to rarytas jakich mało. Najgorsze że ani oryginałów, ani nie kojarzę żadnych zamienników. Ktoś to przerabiał i coś znalazł rozsądnego?
Tu niby jest dostępny, ale nie tani :)
https://www.mgh.nl/webshop/producten/18967

Nie porównywałeś może z tłumikami z innych silników albo np. z Fiata Bravo? Kształtem po zdjęciach wyglądają identycznie poza końcówką właśnie. Ten z podwójną od Bravo wygląda niemal identycznie.

Podobny temat przerabiałem w MiTo - za tłumik końcowy do 1.4 wołali jakieś horrendalne kwoty, a okazuje się, że z Grande Punto z tym silnikiem pasuje idealnie, a numer się różni, bo mają inne końcówki ozdobne...

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka


Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

: 11 gru 2022, 19:18
autor: Tomzik
Ja też mam z ozdobnymi końcówkami a jednak ma inny nr wg Epera. Ale fakt, że mój jest identyczny z tym od Bravo w wersji Sport. Podejrzewam, że z 1,8 wujkap problem jest bardziej z przepustowością / średnicą rur.

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

: 11 gru 2022, 19:28
autor: wujekp
FXX pisze: 11 gru 2022, 19:05
wujekp pisze:Okazuje się, że tłumik końcowy do Delty 1.8 tbi to rarytas jakich mało. Najgorsze że ani oryginałów, ani nie kojarzę żadnych zamienników. Ktoś to przerabiał i coś znalazł rozsądnego?
Tu niby jest dostępny, ale nie tani :)
https://www.mgh.nl/webshop/producten/18967
Ło panie. No ale zobaczymy ...
Nie porównywałeś może z tłumikami z innych silników albo np. z Fiata Bravo? Kształtem po zdjęciach wyglądają identycznie poza końcówką właśnie. Ten z podwójną od Bravo wygląda niemal identycznie.
Piterstilo pisał w tym wątku odnośnie tłumika do Delty 1.9 TT i możliwości zaadoptowania tłumika z 1.4. Faktycznie wygląda podobnie. Ale jakoś obawiam się, że to niekoniecznie musi być dobre dla silnika. To jednak zupełnie inna moc i charakterystyka silnika ...

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

: 11 gru 2022, 19:38
autor: wujekp
Tomzik pisze: 11 gru 2022, 19:18 Ja też mam z ozdobnymi końcówkami a jednak ma inny nr wg Epera. Ale fakt, że mój jest identyczny z tym od Bravo w wersji Sport. Podejrzewam, że z 1,8 wujkap problem jest bardziej z przepustowością / średnicą rur.
Patrzyłem na tłumiki do Giuletty z tym samym silnikiem (1.75) ale tam wydech wygląda zupełnie inaczej, tłumik końcowy jest z dwiema rurami po obu stronach samochodu.

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

: 11 gru 2022, 20:20
autor: FXX
Tomzik pisze:Ja też mam z ozdobnymi końcówkami a jednak ma inny nr wg Epera. Ale fakt, że mój jest identyczny z tym od Bravo w wersji Sport. Podejrzewam, że z 1,8 wujkap problem jest bardziej z przepustowością / średnicą rur.
Ale te końcówki są identyczne jak w TBi?
Bo jeśli są chociaż trochę inne to numer będzie inny.

Nie znam wymiarów rur w Delcie, ktoś bardziej doświadczony z tym samochodem musi się wypowiedzieć.
Podrzucam tylko ewentualny trop, bo może się okazać, że różnica jest kosmetyczna i uda się dopasować z innej wersji silnikowej lub z Bravo.

Giuelietta ma zupełnie inny wydech, co z resztą nie dziwi, bo inna płyta i konstrukcja tylnego zawieszenia.

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka


Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

: 11 gru 2022, 20:36
autor: Tomzik
Tego nie wiem.

Tak jak pisałem - wg Epera tłumik do mojego Multijeta ma ten sam numer co do Fiata Bravo w wersji Sport. Tyle, że w Bravo nie stosowano ani 1,9 Multijeta ani 1,8 TBI a jedynie 150KM 1,4 T-Jet lub 2,0 Multijet.

Skoro tłumik do 1,8 TBI wujkap ma inny nr Epera to może chodzić o coś więcej niż wygląd końcówki (choć oczywiście nie musi). Z tego co widzę 1,9 Multijet ma jeszcze inny nr niż od mojej, więc jednak skłaniałbym się ku większemu przelotowi.

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

: 16 gru 2022, 11:17
autor: MacioBA
Z tymi numerami katalogowymi wg Eper to jest magia... i chyba nikt nie ma pewności czy dana część jest identyczna choć ma inny numer katalogowy, czy faktycznie jest inna... Już wielokrotnie miałem takie przypadki, że były inne numery katalogowe dla identycznych podzespołów, ale trafiło się też w drugą stronę - ten sam numer, a część zupełnie inna (w moim przypadku szczególnie w zakresie gratów do Alfa Romeo).

Jak nie trafisz ori, to bierz od Peśla - tylko, przegadaj z nimi który.

https://allegro.pl/uzytkownik/FHP-PESLA?string=lancia

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

: 16 gru 2022, 14:04
autor: FXX
MacioBA pisze:Z tymi numerami katalogowymi wg Eper to jest magia... i chyba nikt nie ma pewności czy dana część jest identyczna choć ma inny numer katalogowy, czy faktycznie jest inna... Już wielokrotnie miałem takie przypadki, że były inne numery katalogowe dla identycznych podzespołów, ale trafiło się też w drugą stronę - ten sam numer, a część zupełnie inna (w moim przypadku szczególnie w zakresie gratów do Alfa Romeo).

Jak nie trafisz ori, to bierz od Peśla - tylko, przegadaj z nimi który.

https://allegro.pl/uzytkownik/FHP-PESLA?string=lancia
Tylko trzeba brać pod uwagę, że ich produkty czasami wymagają poprawek tlumikarza ;)

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka


Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy

: 17 gru 2022, 0:12
autor: MacioBA
FXX pisze: 16 gru 2022, 14:04
MacioBA pisze:Z tymi numerami katalogowymi wg Eper to jest magia... i chyba nikt nie ma pewności czy dana część jest identyczna choć ma inny numer katalogowy, czy faktycznie jest inna... Już wielokrotnie miałem takie przypadki, że były inne numery katalogowe dla identycznych podzespołów, ale trafiło się też w drugą stronę - ten sam numer, a część zupełnie inna (w moim przypadku szczególnie w zakresie gratów do Alfa Romeo).

Jak nie trafisz ori, to bierz od Peśla - tylko, przegadaj z nimi który.

https://allegro.pl/uzytkownik/FHP-PESLA?string=lancia
Tylko trzeba brać pod uwagę, że ich produkty czasami wymagają poprawek tlumikarza ;)

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
Racja... zdarza się, ale mimo wszystko ja bym zaryzykował..