Mądrego zawsze warto poczytać .Panowie panika gorsza od komunizmu lać jeździć i cieszyć się zdrowiemvolf pisze: ↑01 gru 2023, 18:08 Akurat spirytus to chyba stabilniejszy od benzyny a przecież właśnie taki bezwodny 100% czyli mocniejszy od najlepszego spirytusu w sklepie ma tam zastosowanie. Po drugie skoro 5% żadnych szkód nie czyniło to i 10% problemu nie zrobi.
Po trzecie dla prawdziwych fanatyków będzie benzyna 98 i lepsze (zdaje się, że Schell ma jeszcze jakąś mocniejszą).
Po czwarte-niedługo w UE benzyny w ogóle nie będzie, znaczy będzie taka syntetyczna, super ekologiczna i pewnie 10 razy droższa więc zamiast narzekać korzystajmy z resztek wolności motoryzacyjnej .
Paliwo E10
Moderator: giekso
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Paliwo E10
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 29 mar 2010, 8:18
- Skype: w84ufree
- Lokalizacja: Pszów
- Kontakt:
Re: Paliwo E10
Czyli co, ACEA związek producentów aut w Eropie nie zna się (członkiem jest Fiat i Lancia) :hmmm:
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5391
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Paliwo E10
Myślę, że może się nie znać
Kto jakie dane poda takie publikują, a Włosi raczej na takie rzeczy mają wywalone
Nawet w Eperze, który wydaje Fiat na podstawie swojej własnej produkcji jest sporo baboli
Kto jakie dane poda takie publikują, a Włosi raczej na takie rzeczy mają wywalone
Nawet w Eperze, który wydaje Fiat na podstawie swojej własnej produkcji jest sporo baboli
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 29 mar 2010, 8:18
- Skype: w84ufree
- Lokalizacja: Pszów
- Kontakt:
Re: Paliwo E10
Autokult.pl wyjaśnia dlaczego jeżdżą, a u nas nie
Re: Paliwo E10
... a teraz konkurs z cyklu "zgadnij a nagrody i tak nie dostaniesz", która z dwóch próbek to PB95/E10?
pzdr
pzdr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7294
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Paliwo E10
To z lewej jest ze spirytusem
Jasny spirytus "rozjaśnił" zwykłą żółtą etylinę
Jasny spirytus "rozjaśnił" zwykłą żółtą etylinę
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5391
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Paliwo E10
Też bym tak obstawiał hehe
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Paliwo E10
... brawo , Andrzeju nagrody i tak nie będzie ale zagadka rozwiązana. Mogłem to utrudnić i przy E5 postawić ciemniejszą próbkę E10 ale niech tam.
Na stacjach udział alkoholu powoli będzie wzrastał i w wielu z nich już na przełomie stycznia i lutego osiągnie poziom około 8%, E10 spełnia wszystkie normy i generalnie żaden silnik nie ucierpi. Co ciekawe póki co sprzedaż Pb98/E5 wcale tak bardzo nie wzrosła co zresztą nie dziwi.
pzdr
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5391
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Paliwo E10
Tyle, że etyliny to my już chyba od dawna nie mamy, więc za to może być brak nagrody
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5391
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Paliwo E10
No w sumie Orlen to CPN. I do tego samego czym był CPN dąży, wiec... odpowiedź mieści się w granicach tolerancji
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Paliwo E10
Wy sobie róbcie z kolegi jaja .
Jak tak słucham/czytam tych wywodów w necie odnośnie tej E10 to mnie śmiech ogarnia - a co mam powiedzieć jak na próbę (zobaczyć co się będzie działo) lałem do swojego auta kiedyś E85 (nic w nim nie zmieniając konkretnego) - i efekt był jeden - szedł "jak dzik w żołędzie".
Z tym że to był gaźnik i E85 robiliśmy sami w garażu - i czy to było tak do końca E85 czy E80 albo E90 to nikt do końca nie wie. I ten silnik jeździł na tym ładnych kilka tysi i nic się nie stało.
A najlepsze jest to podnoszone twierdzenie że alkohol jest higroskopijny - no ku..wa jakoś tego w butelce spirytusu nie zauważyłem (ogólnie to bym stwierdził, że raczej go zawsze ubywało niż przybywało - z różnych powodów ).
Jak tak słucham/czytam tych wywodów w necie odnośnie tej E10 to mnie śmiech ogarnia - a co mam powiedzieć jak na próbę (zobaczyć co się będzie działo) lałem do swojego auta kiedyś E85 (nic w nim nie zmieniając konkretnego) - i efekt był jeden - szedł "jak dzik w żołędzie".
Z tym że to był gaźnik i E85 robiliśmy sami w garażu - i czy to było tak do końca E85 czy E80 albo E90 to nikt do końca nie wie. I ten silnik jeździł na tym ładnych kilka tysi i nic się nie stało.
A najlepsze jest to podnoszone twierdzenie że alkohol jest higroskopijny - no ku..wa jakoś tego w butelce spirytusu nie zauważyłem (ogólnie to bym stwierdził, że raczej go zawsze ubywało niż przybywało - z różnych powodów ).
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2084
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Paliwo E10
Ja się tylko obawiam jak będzie z gumami czyli wężyki, uszczelki etc. w dłuższej perspektywie. To że zdecydowana większość w tym i te czerwone opcje ze strony rządowej przełkną to paliwko to nie ma co się martwić. Używam do czyszczenia środki oparte o czysty etanol przemysłowy (a nie daleko mu do bioetanolu) i w krótkiej perspektywie spoko, jednak dłuższa aplikacja na części elm. gumowych powoduje ich mięknienie lub czasem w drugą stronę twardnienie i wykruszanie. Wiadomo to tylko do 10% a nie 100%, ale jednak długo trwale + w komorze silnika dochodzi temp. która znacząco przyspiesza wszelkie reakcje chemiczne. Dwa wiadomo do paliw są stosowane specjalne mieszanki gum, ale czy dadzą radę w dłuższej perspektywie? Trzeba też mieć z tyłu głowy materiał materiałowi nie równy, nawet ten sam, powiedzmy rodzajem materiał np. NBR czy SBR wykonany w rożnych fabrykach drastycznie może różnic się jakością i trwałością. Dwa razy widziałem jak rozpadający się gumowy najprawdopodobniej fabryczny wibroizolator pompy paliwa zatykał ją co powodowało jej spalenie. To samo z twardniejącymi i rozpadającymi się wężykami w koszu pompy. Dlaczego się rozpadał? ciężko powiedzieć, słaba jakość gumy? benzyna zrobiła swoje? a może bio dodatki? Niestety tu duży znak "?"
Re: Paliwo E10
Taka ciekawostka - z autopsji - odnośnie tego, co lubi gaźnikowiec..
Dawno temu znajomy zalał przez pomyłkę 30 litrów benzyny do służbowego diesla. Mechanik to ściągnął do dwóch kanistrów i miałem 2x 20 litrów mieszanki o składzie mniej więcej 75% Pb + 25% On. Każdy z kanistrów wlałem do gaźnikowego Tipo 1.4 i dotankowałem 20 litrami Pb - auto jeździło normalnie i nie kopciło bardziej niż zwykle
Re: Paliwo E10
Mikee no to ja właśnie na taki Tipo 1,4 testowałem to "E85".
Szedł na takim jak rakieta.
Szedł na takim jak rakieta.