Strona 1 z 1

Lybra 2,4jtd - problem z wysprzęglikiem

: 08 paź 2023, 20:19
autor: TODAKO
Może ktoś mi podpowiedzieć w jaki sposób rozłączyć to małżeństwo wysprzęglika ze wspornikiem?
Siłowe rozwiązanie jak widać nie pomogło (z wyczuciem by nie pękło aluminium). WD40, gotowanie, mrożenie i Coca-Cola też zawiodło.
Screenshot_20231008_201411_Gallery.jpg
.
Screenshot_20231008_201406_Gallery.jpg
Screenshot_20231008_201402_Gallery.jpg
Screenshot_20231008_201357_Gallery.jpg
Jakieś pomysły?

Re: Lybra 2,4jtd - problem z wysprzęglikiem

: 09 paź 2023, 8:57
autor: rain
Może na prasę daj komuś.

Re: Lybra 2,4jtd - problem z wysprzęglikiem

: 10 paź 2023, 21:38
autor: TODAKO
Dwóch potencjalnych osobników (mechaników) nie chce się podjąć - zbyt duże ryzyko uszkodzenia wspornika. Jutro odwiedzę kolejnego, w ostateczności kupię nowy wspornik.

Re: Lybra 2,4jtd - problem z wysprzęglikiem

: 11 paź 2023, 9:29
autor: Jam_Belfegor
Tomku, to najgorszy typ korozji moim zdaniem, czyli stal przekodowana z aluminium. Tworzy połączenie takie że niejedną śrubę urwiesz. Na tyle walk które stoczyłem z tego typu problemem mogę Ci doradzić takie rozwiązanie: oczyść krawędzie na styku dwóch materiałów, wrzuć całość na ok. 12-24h do ropy, podgrzane do ok. 30-40 st penetruje jeszcze lepiej. Następnie wyjmij i daj ropie spłynąć na jakaś szmatkę wytrzyj sobie na ile dokładnie możesz, jak masz sprężone powietrze wydmuchaj. Teraz aluminiowy wspornik musisz podgrzać i to dość solidnie srając się nie nagrzewać el. stalowego. Tu przydała by się teraz prasa. Jeśli nie dysponujesz no to pozostaje duże imadło z czuciem ew. wybijanie powoli przez drewnianą przekładkę / deseczkę uderzając w el. stalowy, zaś aluminiowy musi być dobrze podparty. Zawsze istnieje ryzyko pęknięcia wspornika. Aluminium jest słabym i dość kruchym materiałem, zwłaszcza tylko odlewane czyli większość wyrobów. Tu jedynie temperaturą i siłą coś wskórasz - bo musisz zerwać połączenie dwóch skorodowanych materiałów.

Re: Lybra 2,4jtd - problem z wysprzęglikiem

: 11 paź 2023, 9:33
autor: Jam_Belfegor
P.S: zawsze też możesz poszukać całego sprawnego wyprzęgnika z mocowaniem, ew. przeprowadzić regenerację bez oddzielania tych dwóch elementów.