Witam
Przytrafiła mi się nietypowa sytuacja.
Próbując odpalić auto przy minusowej temperaturze zawiesił się rozrusznik i mimo wyłączenia zapłonu i wyjęciu kluczyka, rozrusznik a raczej cos w nim nadal się kręciło(silnik się nie kręcił), a z pod maski zaczął lecieć dym(dym leciał z górnej części rozrusznika która zrobiła się czerwona) , bagażnika nie mogłem otworzyć aby rozłączyć akumulator bo taki prąd szedł na rozrusznik ze nic elektrycznego nie działało.
Na szczęście po chwili rozrusznik przestał kręcić. Okazało się że przy otwarciu bagażnika ulotnił się dym a rozrusznik przestał kręcić gdyż minusowy trzpień akumulatora stopił się częściowo co skutkując rozłączeniem obwodu:
Izolacja na przewodzie masowym idącym z akumulatora do budy też się stopiła.
Auto stoi na dworze i z uwagi na temperatury na razie do niego nie zaglądałem, ma się wkrótce ocieplić i będę musiał wyjąc rozrusznik. Z uwagi na spalona izolacji na minusowym kablu musze sprawdzić stan przewodu + (czerwonego) gdyż mógł się gdzieś zewrzeć (przy rozruszniku zrobił się biały a wiec tak czy siak albo się da go skrócić i zarobić nową końcówkę albo trzeba położyć nowy...)
Wiecie może którędy jest poprowadzony przewód idący z akumulatora do rozrusznika?
Thesis 2.4 jtd 150KM - ułozenie przewodu idacego z akumulatora do rozrusznika
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis 2.4 jtd 150KM - ułozenie przewodu idacego z akumulatora do rozrusznika
Dwa grube czerwone kable z lewej strony nadwozia wzdłuż nadkola pod wykładzina bagażnika, pod kanapą, pod wykładzina na podlodze, w okolicach kolumny kierownicy przez przegrodę do komory silnika, jeden do skrzynki bezpieczników, drugi do kostki na lewej podlużnicy, w okolicach serwa, pompy ABS, tam podpięty jest przewód do rozrusznika i alternatora
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Thesis 2.4 jtd 150KM - ułozenie przewodu idacego z akumulatora do rozrusznika
Gdyby coś, to mam, fabrycznie nowy, przewód masowy z budy do akumulatora.