Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 16 kwie 2024, 16:37

Cześć rodacy.
Tak jak wyżej, mam problem z iskrą w swojej k. Chwile temu zmieniłem silnik na taki sam, z tą różnicą że tam był manual. Zamieniłem kolektor ssący ze starego silnika, czujnik położenia wału, alternator i inne pierdoły. Tamten silnik odpalał na strzała z minusem że wypluł panewkę, także oczekuje że czujnik położenia wału jest sprawny, ale w międzyczasie go sprawdzę. Wszystkie wtyczki i kable od masy podłączyłem, wydaje mi się że nic nie pominąłem. Wiecie co może być przyczyną braku iskry? Podmieniałem komputer z silnika którego miałem na zamianę, nic. Sprawdzałem bezpieczniki pod kierownicą i na nadszybiu, też nic. Paliwo pompuje, świece są mokre. Na komputerze nie pokazuje żadnych błędów, wcześniej za luźne kable od masy pokazywało defective electrical circuit czy cos w tym stylu z wiadomych względów. Kabli od masy było 3 - jeden na kolektor, drugi na pokrywę zaworów a trzeci na skrzynię. Czy coś mogłem pominąć? Niesprawny czujnik halla by powodował coś takiego? Liczę na odp, dzięki i miłego dnia.
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11976
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: topcio » 16 kwie 2024, 18:33

Immobilizer działa? Dioda gaśnie?
Komputer podmieniany wraz ze sterownikiem immo?
Tak, uszkodzony czujnik halla powoduje brak iskry.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 16 kwie 2024, 18:39

topcio pisze: 16 kwie 2024, 18:33 Immobilizer działa? Dioda gaśnie?
Komputer podmieniany wraz ze sterownikiem immo?
Tak, uszkodzony czujnik halla powoduje brak iskry.
Nie wiedziałem że sterownik immobilizera też trzeba zamienić, i że wogóle coś takiego jest 8-O
Wcześniej przed swapem normalnie odpalało, a jak chodzi o tą diode co jest w okolicach nawiewu na desce rozdzielczej to ona wogole sie nie swieci, juz gdzies tez to wyczytalem i sprawdzalem
A czy do wymiany czujnika halla musze zdejmowac kola pasowe walkow rozrzadu? Najwyzej podmienie go ze starego silnika i zobaczymy czy to cos da, wczesniej tez sprawdze czujnik polozenia walu czy ohmy beda w przedziale normy.
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11976
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: topcio » 16 kwie 2024, 19:20

Tak. Komputer, sterownik immo i pastylka w kluczyku to komplet i trzeba zmieniać cały zestaw (sterownik immo jest za licznikiem po lewej stronie)
Tak, dioda na środku jest od immo
Tak, aby zmienić czujnik trzeba zdjąć koło.
Może pomyliłeś wtyczki pod kolektorem? Nie pamiętam czy można zamienić stukowy z czujnikiem wału.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 16 kwie 2024, 19:57

Mam wszystkie wtyczki z kablem opisane za pomocą taśmy malarskiej i markera, także wątpię że pomyliłem. No nic, zobaczę ten czujnik halla jak będę miał czas, jak coś to się odezwę jaki efekt będzie.
Dzięki topcio za pomoc, jesteś wielki
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5041
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: Bichoń » 16 kwie 2024, 22:45

Jak pisze Topcio, komputer + sterownik immp + pastylka z kluczyka musi być z jednego kompletu. Ale jeżeli silniki są takie same, to możesz dać z powrotem "stary" komputer, który wcześniej działał z zamontowanym w samochodzie modułem immobilisera i kluczykiem.
Walnięty czujnik powinien pokazać błąd, zarówno czerwony helikopter na desce, jak i po podpięciu FES/MES - masz możliwość sprawdzenia? Oszczędziło by ci to trochę pracy.

steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 17 kwie 2024, 14:08

Bichoń pisze: 16 kwie 2024, 22:45 Jak pisze Topcio, komputer + sterownik immp + pastylka z kluczyka musi być z jednego kompletu. Ale jeżeli silniki są takie same, to możesz dać z powrotem "stary" komputer, który wcześniej działał z zamontowanym w samochodzie modułem immobilisera i kluczykiem.
Walnięty czujnik powinien pokazać błąd, zarówno czerwony helikopter na desce, jak i po podpięciu FES/MES - masz możliwość sprawdzenia? Oszczędziło by ci to trochę pracy.
Nie mam kabli ani interfejsu zeby sie wpiac pod komputer. Zadnych bledow nie pokazuje, nic nie wariuje na zegarach.
Zauwazylem, ze jak to coś przy przepustnicy (nie wiem jak to sie moze nazywac, zalaczam zdjecie) buczy jak jest wlaczony zaplon, powinno tak byc?
Zmierzyłem multimetrem napięcie na kablu do cewki, wynosi jakieś 11,4V gdzie na akumulatorze jest 11,6V. Podczas krecenia rozrusznikiem to napiecie spada z 11,4 do 7 a potem 6V - z tego co wyczytałem to cewki powinny dostawać 14V? Wina może leżeć po stronie alternatora? Elektrody wpiąłem plus minus w pin 1 i 2 od prawej (zalaczam zdjecie).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11976
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: topcio » 17 kwie 2024, 14:40

To krokowiec, tak powinno być.
Problem nie leży w alternatorze.
Problemu trzeba szukać na linii czujnik wału/ czujnik wałka.
Komputer założyłeś oryginalny?
Może przy demontażu wiązka się załamała i jest przerwa na przewodach?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 17 kwie 2024, 14:55

topcio pisze: 17 kwie 2024, 14:40 To krokowiec, tak powinno być.
Problem nie leży w alternatorze.
Problemu trzeba szukać na linii czujnik wału/ czujnik wałka.
Komputer założyłeś oryginalny?
Może przy demontażu wiązka się załamała i jest przerwa na przewodach?
Wiązka mogła się podłamać, wiem że jeden kabelek zostal przycisniety i troche z niego izolacja zeszla ale nie przerwal sie, zakleilem go izolacja takze nie styka nigdzie z budą. Opór czujnika wału 821 ohm, takze jest sprawny. Ten kabelek w wolnej chwili zlutuje zeby nie bylo lipy.
Gdzies musi sie robic widocznie zwarcie skoro napiecie do cewek spada, dobrze mysle?
Ten cycek na jeden pin to co to jest? Moze przez to tworzy przerwe w obwodzie, wiem ze kabel od niego idzie razem z kablami plusowymi do rozrusznika i alternatora, czyli musi byc spiety razem klemą
Edit: tak, spowrotem wpiąłem komputer co był wcześniej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11976
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: topcio » 17 kwie 2024, 15:02

11,4 a 11,6 to znikomy spadek, przyczyny spadków bym szukał w masie.
Cycek? Może to czujnik ciśnienia oleju, przewód idzie do niego z wiązki rozrusznika.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 17 kwie 2024, 15:11

topcio pisze: 17 kwie 2024, 15:02 11,4 a 11,6 to znikomy spadek, przyczyny spadków bym szukał w masie.

No tez wlasnie, wydaje mi sie to normalne, w koncu musi sie rozprowadzic prad po calej wiazce, ekranach i innych ****. Wszystkie kable od masy są sztywno przykręcone, łącznie ich zaobserwowałem trzy. Tak samo z kablami od rozrusznika i alternatora, są sztywno przykrecone, nie ruszaja sie, nie sa luzne. Prąd troche slaby z tego aku, faktem jest to ze poprostu jest slaby i nie trzyma prądu powyzej 12,6V bo pozniej zaczyna sie w srodku bąblowac, gdzies musi byc zwarcie w nim w srodku. Jednak jak korzystalem z praktycznie nowego akumulatora z mojej alfy dalej bylo to samo. Pod wieczór wykręcę go spowrotem, zobacze czy tez bedzie spadek napiecia podczas krecenia rozrusznikiem.
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 18 kwie 2024, 1:37

Założyłem lepszy akumulator. Napięcie na nim wynosiło 12,1V, podczas kręcenia spadało do 12V. Sprawdzałem wszystkie kable od cewek i napięcie na cewkach wynosiło 11,8V, podczas kręcenia spadało do 10V (+/- 0.05V) Dla świętego spokoju drucianką przeczyściłem wszystkie kable od masy i miejsca do których są przykręcane. Dalej bez owoców, nie wiem co począć. Podczas kręcenia wszystkie kontrolki oprócz czerwonej akumulatora gasną. Słychać również takie cykanie lub stukanie podczas kręcenia, coś w rodzaju jak panewka bo nawet w tej samej częstotliwości puka, a teraz przed chwilą zaczęło tak stukać dwukrotnie. Jak to naprawde jest panewka to chyba zrobie to samo co Jackie Chan w filmie Karate Kid z tym volkswagenem...
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: steffe » 18 kwie 2024, 2:01

Bichoń pisze: 16 kwie 2024, 22:45 Walnięty czujnik powinien pokazać błąd, zarówno czerwony helikopter na desce, jak i po podpięciu FES/MES - masz możliwość sprawdzenia? Oszczędziło by ci to trochę pracy.
Jedynie co mam to kabel obd2 fiat ecu scan z przelacznikiem na silnik, airbagi, abs i inne.

https://allegro.pl/oferta/kabel-3-pin-a ... HkQAvD_BwE

Dobrze pamiętam, że do Kappy jest potrzebne to 3 pinowe złącze? Najwyżej kupię i zobaczę czy wogole coś mi to wykaże. Masz jakieś źródło do tego fiat ecu scan? Z góry dzięki.
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11976
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: topcio » 18 kwie 2024, 8:38

Rozrząd jest dobrze ustawiony? Przy braku synchronizacji może nie być iskry.
Tak, taki 3 pin kabel jest potrzebny do Kappy
Daj mail to wyślę Ci FES.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4010
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą

Post autor: volf » 18 kwie 2024, 9:28

Co z zieloną diodą od immo w nawiewie?
Ma mrugać przy wyłączonym kluczyku a gasnąć przy włączeniu zapłonu (o ile oczywiście nie została wcześniej odłączona czy coś w tym stylu)...
Ten ''nowy'' silnik do końca był na chodzie i widziałeś, ze pracował czy kupiłeś jakiegoś ''pewniaka'' przez internet?
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”