Kappa - charakterystyka silnika ?

Awatar użytkownika
slawsur
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 71
Rejestracja: 22 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Kappa - charakterystyka silnika ?

Post autor: slawsur » 04 maja 2005, 19:43

Mam pytanie odnośnie dziwnego dołka podczas gwałtownego przyśpieszania Pojawia sie tak przy 2 - 2,5 tyś obrotów potem na ok 3 tyś jest lekki zryw a potem przy ok 3,5 tyś obrotów wciska w fotel :D :D Własnie ten dołek jest czasem denerwujący Czy to tak jest u każdego czy tylko u mnie Może ktoś z was dysponje (i mógłby udostępnić) wykresami charakterystyki silnika 2.4 20V (Nm/obr) Ciekawą sprawą było by to przeanalizować Pozdrawiam
Lancia K 2.4 20V 98r. 180kkm

Awatar użytkownika
Tomasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1272
Rejestracja: 16 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Brzeszcze woj małopolskie

Kappa - charakterystyka silnika ?

Post autor: Tomasz » 04 maja 2005, 19:51

Ja miałem podobny objaw i po wymianie sondy lambda wszystko wrocilo do normy
Obrazek

Awatar użytkownika
slawsur
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 71
Rejestracja: 22 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Kappa - charakterystyka silnika ?

Post autor: slawsur » 04 maja 2005, 19:58

to aż tak?? nie myślałem że to tak poważny problem Ten dołek nie jest taki znowuż duży ale troche denerwujacy A co do sondy to ile ona kosztuje??
Lancia K 2.4 20V 98r. 180kkm

Anonymous

Kappa - charakterystyka silnika ?

Post autor: Anonymous » 04 maja 2005, 20:26

Pojawia sie tak przy 2 - 2,5 tyś obrotów potem na ok 3 tyś jest lekki zryw a potem przy ok 3,5 tyś obrotów wciska w fotel
Ja też zauważyłem, że moja Kappa nie jest zbyt zrywna na niskich obrotach. Jednak studiując wnikliwie dane techniczne i zasięgając opinii u mechanika doszedłem do wniosku, że jest to możliwe.
W Kappie 2,4 max moment obrotowy 230 Nm występuje dopiero przy 3750 obr./min. Moment obrotowy ma zapewne spory wpływ na przyspieszenie samochodu, czyli jeżeli czujesz znaczne przyspieszenie samochodu dopiero od 3500 obr./min to jest to ok. Przyspieszenie to powinno conajmniej trwać do momentu osiągnięcia max mocy 175 Km przy 6100 obr./min, później nie powinno być już odczuwalne, zresztą 900 obr./min dalej zaczyna się już czerwone pole na obrotomierzu.
Wracając do dołka który jest poniżej 3500 obr./min, wynika on zapewne stąd, że Kappa waży 1450 kg, i silnik potrzebuje chwilkę na rozpędzenie tego auta.
Dodając dołek, który jest przed 3500 obr./min i odczuwalne przyspieszenie powyżej tych obrotów powinno wyjść od 0 do 100 km/h w jakieś 8,7 s.
Może nie warto się aż tak tym przejmować.

Awatar użytkownika
slawsur
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 71
Rejestracja: 22 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Kappa - charakterystyka silnika ?

Post autor: slawsur » 04 maja 2005, 20:47

Ja też myśle że to poprostu taki śilnik Miedzy 3,5 a 6 tyś obrotów ma max "ciąg" i chcąc jechąc dynamicznie niestety trzeba trzymać go na obrotach i liczyć sie ze znacznym zużyciem paliwa :? :? Ale dobrze by było też przestudiować jego charakterystykę na wykresie np. Nm/obr bądź KM/obr Może ktoś dysponuje takowym wykresem
Lancia K 2.4 20V 98r. 180kkm

Prezes

Kappa - charakterystyka silnika ?

Post autor: Prezes » 05 maja 2005, 22:59

lektura danych technicznych faktycznie jest pomocna.
Silniki 2.0 i 2.4 lubią obroty. Tak jak napisał Piotrov max. moment pojawia sie przy 3500 obr i zdecydowanie ma to wpływ na przyspieszenie. Dodatkowo przy takich własnie obrotach system V.I.S. zmienia geometrie kolektora ssacego co zmienia charakterystyke silnika.
Odczuwanie pracy silnika i przyspieszen jest oczywiście subiektywne wiec dobrze by było sprawdzić silnik w sensownym zakładzie.

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”