Lybra - dławienie, szarpanie

bartek42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Łabiszyn/Bydgoszcz

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: bartek42 » 04 wrz 2008, 13:48

A w jaki sposób można to zdiagnozować? Mechanik bez komputera sobie poradzi? Byłem ok 2 miesiące temu ostatni raz na kompie i on nic nie wykazał :(

STOD
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 399
Rejestracja: 19 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: STOD » 04 wrz 2008, 13:50

Tylko komputer niestety.
Lybra 2.4JTD
Najpiękniejszą rzeczą w życiu mężczyzny jest wiatr we włosach, świeży koń pod siodłem i ostry horyzont stepu...

bartek42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Łabiszyn/Bydgoszcz

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: bartek42 » 04 wrz 2008, 14:56

W takim przypadku to żadna z tych rzeczy... jak byłem na kompie, to takie szarpnięcia już były... :?

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: lancia1969 » 04 wrz 2008, 17:44

A jak wygląda sprawa kierownic w turbinie ( zmienna geometria) bo to jest własnie zakres pracy tego urządzenia :wink: , a na "naszej" ropce to sie cuda tam moga odkładać.

bartek42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Łabiszyn/Bydgoszcz

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: bartek42 » 05 wrz 2008, 8:06

Z tego co mi się zdaje, to moja Lyberka ma stałą (niezmienną) geometię łopatek - wersja 2,4 --> 134km. Tego też nie jestem pewien, ale turbina powinna załączyć się w okolicach 1700-1800 obr/min. Może koledzy, którzy mają wersję 134km wypowiedzą się w tej sprawie? :) Jeżeli ja pomyliłem zakresy, to takie szrpanie (dławienie) w zakresie załączania się turbiny mają logiczne wytłumaczenie, ale jeżeli nie, to trzeba szukać dalej :) No chyba, że mam wersję ze zmienną geometrią, ale dowód rejestracyjny mówi co innego :wink:

STOD
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 399
Rejestracja: 19 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: STOD » 05 wrz 2008, 8:48

Te jtd raczej na rope nie sa zbyt wrażliwe(Podobno).No i Ty nie masz zmiennej geometrii łopatek.A przepływomierz sprawdzałeś?
Lybra 2.4JTD
Najpiękniejszą rzeczą w życiu mężczyzny jest wiatr we włosach, świeży koń pod siodłem i ostry horyzont stepu...

dudekken

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: dudekken » 05 wrz 2008, 10:50

Przyjrzyjcie sie panowie EGR, polecam zaślepić na amen.

bartek42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Łabiszyn/Bydgoszcz

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: bartek42 » 05 wrz 2008, 14:34

Komputer wykazał: "Otwarcie zaworu EGR 5%" :) Jak to rozumieć ? :?

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: lancia1969 » 05 wrz 2008, 14:56

pewnie syf się odłozył wklejam linka z alfaholiców - może pomoże :link:

dudekken

Lybra - dławienie, szarpanie

Post autor: dudekken » 06 wrz 2008, 22:26

"bartek42" pisze:Komputer wykazał: "Otwarcie zaworu EGR 5%" :) Jak to rozumieć ? :?
Jakiś kretyn wymyślił że drzewka powinny być zielone a rybki zdrowe, tylko nikt nie wziął pod uwagę skutku ubocznego który odbija się niezłą czkawką dla samego silnika.
Polecam zaślepienie dolotu spalin przez zawór EGR, jedynym skutkiem ubocznym jest poprawa pracy motoru i jego zachowania w czasie jazdy.
Nie warto ładować sie w spore koszta żeby przywrócić EGR do życia, lepiej wyczyścić zabrudzone elementy i zaślepić. W niedługim czasie zamieszczę na forum fotostory z tej operacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”