Kappa - sprzęgło

Awatar użytkownika
jurand
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 11 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - sprzęgło

Post autor: jurand » 22 maja 2007, 23:28

Co może być powodem, że w Kappie jest bardzo twardy pedał sprzęgła? Wymieniono kompletne sprzęgło, został usunięty wyciek z wysprzęglika przy skrzyni, wszystko odpowietrzone, niestety cholernie ciężko nadal to chodzi. Stawiam na siłownik przy pedale sprzęgła, ale może jeszcze coś należałoby sprawdzić?

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - twardy pedał sprzęgła

Post autor: Przemo » 22 maja 2007, 23:40

To jeszcze tak jak piszesz został pompa sprzęgła, to ustrojstwo przy pedale. Ja tez miałem twardy pedał ale po wymianie sprzęgła problem znikł.
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa - twardy pedał sprzęgła

Post autor: sloneczna » 22 maja 2007, 23:52

Objaw wystąpił zaraz po wymianie . A jak biegi wchodzą ?
Ja też miałem tak ,po wymianie stała sie normalność . U mie było jeszcze podkoniec wciskania tryk poprzedzony większym oporem .

Czy sprawdzałes podczas odpowietrzania, czy lekko zchodzi pedał ?
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - twardy pedał sprzęgła

Post autor: wujek » 23 maja 2007, 9:11

Witam,
A jak było przed wymianą sprzęgła? Też twardy pedał?
Kupując w zeszłym roku swoją K2.0 wymieniłem sprzęgło, a niedługo później, zestaw pompa sprzęgła-siłownik. Po tych pracach sprzęgło daje się wciskać lekko, bez konieczności "wysiłkowej", więc tak samo powinno działać w Twoim przypadku.
Sprawdź, jak radzi Słoneczna, czy, po poluzowaniu odpowietrznika na wysprzęgliku, pedał z pompą chodzą lekko. I sprawdź, czy dźwignia sprzęgła nie ma oporów - może warto tam "psiknąć" smarowidła - wyciek z wysprzęglika mógł spowodować przedostanie się płynu hamulcowego do tulejki.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jurand
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 11 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - twardy pedał sprzęgła

Post autor: jurand » 23 maja 2007, 11:00

"wujek" pisze:Witam,
A jak było przed wymianą sprzęgła? Też twardy pedał?
Kupując w zeszłym roku swoją K2.0 wymieniłem sprzęgło, a niedługo później, zestaw pompa sprzęgła-siłownik. Po tych pracach sprzęgło daje się wciskać lekko, bez konieczności "wysiłkowej", więc tak samo powinno działać w Twoim przypadku.
Sprawdź, jak radzi Słoneczna, czy, po poluzowaniu odpowietrznika na wysprzęgliku, pedał z pompą chodzą lekko. I sprawdź, czy dźwignia sprzęgła nie ma oporów - może warto tam "psiknąć" smarowidła - wyciek z wysprzęglika mógł spowodować przedostanie się płynu hamulcowego do tulejki.
Pozdrawiam
Pedał sprzęgła przy odpowietrzaniu chodzi lekko - bez problemu można go wciskać ręką. I mam takie wrażenie, że zaraz po odpaleniu auta po dłuższym postoju pedał chodzi wyraźnie lżej, niż po przejechaniu parunastu km po mieście...

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa - twardy pedał sprzęgła

Post autor: sloneczna » 23 maja 2007, 20:06

Właśnie sprawdziłem jak jest u mnie mogę wciskać pedał sprzęgła bez problemu jednym palcem wskazującym . Może uszkodziło się słoneczko w docisku podczas składania . Tylko wtedy, były by problemy z biegami.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
jurand
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 11 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - twardy pedał sprzęgła

Post autor: jurand » 23 maja 2007, 20:39

"sloneczna" pisze:Właśnie sprawdziłem jak jest u mnie mogę wciskać pedał sprzęgła bez problemu jednym palcem wskazującym . Może uszkodziło się słoneczko w docisku podczas składania . Tylko wtedy, były by problemy z biegami.
Nie ma żadnych problemów z biegami. Czyli jakie wnioski - wymieniać siłownik pod pedałem sprzęgła czy jeszcze gdzieś może coś sprawdzić???

Awatar użytkownika
kulu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 17 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Żagań

Kappa - twardy pedał sprzęgła

Post autor: kulu » 23 maja 2007, 21:03

Witam
Miałem taki sam problem jak ty. Na zimnym silniku sprzęgło chodziło sporo lżej niż na rozgrzanym. U mnie problem tkwił w zużytym dociku tarczy sprzęgłowej. Problem utąpił po wymianie kompletnego sprzęgła.
Moje sugestie to:
- czy masz 100% pewności że mechanik wymienił ci komletne sprzęgło,
- może coś nie tak jest z tulejkami w których osadzona jest dźwignia przesówająca łożysko oporowe,
- a może nowe sprzęgło było wadliwe (mi przy zakupie sprzęgła gość z hurtowni odradzał sprzęgło firmy VALEO bo podobno miał trochę reklamacji na nie i w sumie ja osobiście zdecydowałem się na SACHS).
Ale czytając forum natrafiłem na pozytywne opinie o VALEO.

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - twardy pedał sprzęgła

Post autor: Przemo » 23 maja 2007, 21:19

"kulu" pisze:Witam
Miałem taki sam problem jak ty. Na zimnym silniku sprzęgło chodziło sporo lżej niż na rozgrzanym. U mnie problem tkwił w zużytym dociku tarczy sprzęgłowej. Problem utąpił po wymianie kompletnego sprzęgła.
Moje sugestie to:
- czy masz 100% pewności że mechanik wymienił ci komletne sprzęgło,
- może coś nie tak jest z tulejkami w których osadzona jest dźwignia przesówająca łożysko oporowe,
- a może nowe sprzęgło było wadliwe (mi przy zakupie sprzęgła gość z hurtowni odradzał sprzęgło firmy VALEO bo podobno miał trochę reklamacji na nie i w sumie ja osobiście zdecydowałem się na SACHS).
Ale czytając forum natrafiłem na pozytywne opinie o VALEO.
Jeśli chodzi o sprzęgła firmy VALEO to raczej są dobre. Oryginalne sprzęgło kupione w ASO też jest VALEO, z tą różnicą, że jest na nim duzy znaczek Lanci natomiast napis Valeo jest prawie niezauważalny.
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - twardy pedał sprzęgła

Post autor: wujek » 23 maja 2007, 22:49

Witam,
Można spróbować ruszyć dźwignią sprzęgła (na skrzyni), nacisnąć jakąś łychą. Bo to, albo opór na dźwigni (a raczej na tulei wałka - ale wtedy powinno źle zasprzęglać, opór przy powrocie), albo na tulei pedału (też problem z powracaniem), przepuszczanie pompy (raczej problem z wysprzęgleniem i wrzuceniem biegu), albo problem słoneczko-tarcza.
I to ostanie jest chyba najbardziej prawdopodobne.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”