Kappa - sprzęgło
Kappa - sprzęgło
Co może być powodem, że w Kappie jest bardzo twardy pedał sprzęgła? Wymieniono kompletne sprzęgło, został usunięty wyciek z wysprzęglika przy skrzyni, wszystko odpowietrzone, niestety cholernie ciężko nadal to chodzi. Stawiam na siłownik przy pedale sprzęgła, ale może jeszcze coś należałoby sprawdzić?
Kappa - twardy pedał sprzęgła
To jeszcze tak jak piszesz został pompa sprzęgła, to ustrojstwo przy pedale. Ja tez miałem twardy pedał ale po wymianie sprzęgła problem znikł.
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM
Alfa Romeo 145 1.6 TS
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM

Alfa Romeo 145 1.6 TS
Kappa - twardy pedał sprzęgła
Objaw wystąpił zaraz po wymianie . A jak biegi wchodzą ?
Ja też miałem tak ,po wymianie stała sie normalność . U mie było jeszcze podkoniec wciskania tryk poprzedzony większym oporem .
Czy sprawdzałes podczas odpowietrzania, czy lekko zchodzi pedał ?
Ja też miałem tak ,po wymianie stała sie normalność . U mie było jeszcze podkoniec wciskania tryk poprzedzony większym oporem .
Czy sprawdzałes podczas odpowietrzania, czy lekko zchodzi pedał ?
Jurek odszedł od nas na zawsze...
Kappa - twardy pedał sprzęgła
Witam,
A jak było przed wymianą sprzęgła? Też twardy pedał?
Kupując w zeszłym roku swoją K2.0 wymieniłem sprzęgło, a niedługo później, zestaw pompa sprzęgła-siłownik. Po tych pracach sprzęgło daje się wciskać lekko, bez konieczności "wysiłkowej", więc tak samo powinno działać w Twoim przypadku.
Sprawdź, jak radzi Słoneczna, czy, po poluzowaniu odpowietrznika na wysprzęgliku, pedał z pompą chodzą lekko. I sprawdź, czy dźwignia sprzęgła nie ma oporów - może warto tam "psiknąć" smarowidła - wyciek z wysprzęglika mógł spowodować przedostanie się płynu hamulcowego do tulejki.
Pozdrawiam
A jak było przed wymianą sprzęgła? Też twardy pedał?
Kupując w zeszłym roku swoją K2.0 wymieniłem sprzęgło, a niedługo później, zestaw pompa sprzęgła-siłownik. Po tych pracach sprzęgło daje się wciskać lekko, bez konieczności "wysiłkowej", więc tak samo powinno działać w Twoim przypadku.
Sprawdź, jak radzi Słoneczna, czy, po poluzowaniu odpowietrznika na wysprzęgliku, pedał z pompą chodzą lekko. I sprawdź, czy dźwignia sprzęgła nie ma oporów - może warto tam "psiknąć" smarowidła - wyciek z wysprzęglika mógł spowodować przedostanie się płynu hamulcowego do tulejki.
Pozdrawiam
Kappa - twardy pedał sprzęgła
Pedał sprzęgła przy odpowietrzaniu chodzi lekko - bez problemu można go wciskać ręką. I mam takie wrażenie, że zaraz po odpaleniu auta po dłuższym postoju pedał chodzi wyraźnie lżej, niż po przejechaniu parunastu km po mieście..."wujek" pisze:Witam,
A jak było przed wymianą sprzęgła? Też twardy pedał?
Kupując w zeszłym roku swoją K2.0 wymieniłem sprzęgło, a niedługo później, zestaw pompa sprzęgła-siłownik. Po tych pracach sprzęgło daje się wciskać lekko, bez konieczności "wysiłkowej", więc tak samo powinno działać w Twoim przypadku.
Sprawdź, jak radzi Słoneczna, czy, po poluzowaniu odpowietrznika na wysprzęgliku, pedał z pompą chodzą lekko. I sprawdź, czy dźwignia sprzęgła nie ma oporów - może warto tam "psiknąć" smarowidła - wyciek z wysprzęglika mógł spowodować przedostanie się płynu hamulcowego do tulejki.
Pozdrawiam
Kappa - twardy pedał sprzęgła
Właśnie sprawdziłem jak jest u mnie mogę wciskać pedał sprzęgła bez problemu jednym palcem wskazującym . Może uszkodziło się słoneczko w docisku podczas składania . Tylko wtedy, były by problemy z biegami.
Jurek odszedł od nas na zawsze...
Kappa - twardy pedał sprzęgła
Nie ma żadnych problemów z biegami. Czyli jakie wnioski - wymieniać siłownik pod pedałem sprzęgła czy jeszcze gdzieś może coś sprawdzić???"sloneczna" pisze:Właśnie sprawdziłem jak jest u mnie mogę wciskać pedał sprzęgła bez problemu jednym palcem wskazującym . Może uszkodziło się słoneczko w docisku podczas składania . Tylko wtedy, były by problemy z biegami.
Kappa - twardy pedał sprzęgła
Witam
Miałem taki sam problem jak ty. Na zimnym silniku sprzęgło chodziło sporo lżej niż na rozgrzanym. U mnie problem tkwił w zużytym dociku tarczy sprzęgłowej. Problem utąpił po wymianie kompletnego sprzęgła.
Moje sugestie to:
- czy masz 100% pewności że mechanik wymienił ci komletne sprzęgło,
- może coś nie tak jest z tulejkami w których osadzona jest dźwignia przesówająca łożysko oporowe,
- a może nowe sprzęgło było wadliwe (mi przy zakupie sprzęgła gość z hurtowni odradzał sprzęgło firmy VALEO bo podobno miał trochę reklamacji na nie i w sumie ja osobiście zdecydowałem się na SACHS).
Ale czytając forum natrafiłem na pozytywne opinie o VALEO.
Miałem taki sam problem jak ty. Na zimnym silniku sprzęgło chodziło sporo lżej niż na rozgrzanym. U mnie problem tkwił w zużytym dociku tarczy sprzęgłowej. Problem utąpił po wymianie kompletnego sprzęgła.
Moje sugestie to:
- czy masz 100% pewności że mechanik wymienił ci komletne sprzęgło,
- może coś nie tak jest z tulejkami w których osadzona jest dźwignia przesówająca łożysko oporowe,
- a może nowe sprzęgło było wadliwe (mi przy zakupie sprzęgła gość z hurtowni odradzał sprzęgło firmy VALEO bo podobno miał trochę reklamacji na nie i w sumie ja osobiście zdecydowałem się na SACHS).
Ale czytając forum natrafiłem na pozytywne opinie o VALEO.
Kappa - twardy pedał sprzęgła
Jeśli chodzi o sprzęgła firmy VALEO to raczej są dobre. Oryginalne sprzęgło kupione w ASO też jest VALEO, z tą różnicą, że jest na nim duzy znaczek Lanci natomiast napis Valeo jest prawie niezauważalny."kulu" pisze:Witam
Miałem taki sam problem jak ty. Na zimnym silniku sprzęgło chodziło sporo lżej niż na rozgrzanym. U mnie problem tkwił w zużytym dociku tarczy sprzęgłowej. Problem utąpił po wymianie kompletnego sprzęgła.
Moje sugestie to:
- czy masz 100% pewności że mechanik wymienił ci komletne sprzęgło,
- może coś nie tak jest z tulejkami w których osadzona jest dźwignia przesówająca łożysko oporowe,
- a może nowe sprzęgło było wadliwe (mi przy zakupie sprzęgła gość z hurtowni odradzał sprzęgło firmy VALEO bo podobno miał trochę reklamacji na nie i w sumie ja osobiście zdecydowałem się na SACHS).
Ale czytając forum natrafiłem na pozytywne opinie o VALEO.
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM
Alfa Romeo 145 1.6 TS
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM

Alfa Romeo 145 1.6 TS
Kappa - twardy pedał sprzęgła
Witam,
Można spróbować ruszyć dźwignią sprzęgła (na skrzyni), nacisnąć jakąś łychą. Bo to, albo opór na dźwigni (a raczej na tulei wałka - ale wtedy powinno źle zasprzęglać, opór przy powrocie), albo na tulei pedału (też problem z powracaniem), przepuszczanie pompy (raczej problem z wysprzęgleniem i wrzuceniem biegu), albo problem słoneczko-tarcza.
I to ostanie jest chyba najbardziej prawdopodobne.
Pozdrawiam
Można spróbować ruszyć dźwignią sprzęgła (na skrzyni), nacisnąć jakąś łychą. Bo to, albo opór na dźwigni (a raczej na tulei wałka - ale wtedy powinno źle zasprzęglać, opór przy powrocie), albo na tulei pedału (też problem z powracaniem), przepuszczanie pompy (raczej problem z wysprzęgleniem i wrzuceniem biegu), albo problem słoneczko-tarcza.
I to ostanie jest chyba najbardziej prawdopodobne.
Pozdrawiam