Dedra - 1.6 90KM - wymiana paska rozrządu i napinacza.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Dedra - 1.6 90KM - wymiana paska rozrządu i napinacza.

Post autor: bassman » 21 sie 2007, 15:36

Witam!

Korzystam ze swojego L4 i pomyślałem, że może uda mi się wymienić pasek rozrządu i napinacz, będę to robił jedną ręką - druga skontuzjowana...
Byłbym wdzięczny za rysunki, lub zdjęcie, lub cokolwiek (porady, wyjaśnienia, instrukcje) co pomoże mi w wymianie.
Nie wiem czy są tam znaki na kołach, nie wiem czy na bloku silnika są znaki, nie wiem czy są potrzebne blokady wałka rozrządu, nie wiem dokładnie jakie czekają na mnie niespodzianki.

Proszę o jakąkolwiek pomoc.

Silnik to 1.6 MPI o mocy 90 KM OHC z 1996r.

Pozdrawiam.

Z ostatniej chwili:

Czy rozrząd w 1.6 MPI i SPI jest taki sam - ten sam pasek (ilość zębów, długość, szerokość) i napinacz (średnica itd...)?
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
-OLO-
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 01 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Środa Śląska

Dedra SW 1.6 mpi 90KM - wymiana paska rozrządu i napinacza.

Post autor: -OLO- » 21 sie 2007, 22:10

Ja zaraz po zakupie też zabrałem się za wymianę paska rozrządu. na kole zębatym wałka rozrządu oraz kole wałku korbowego są znaczniki. Aby zdjąć pasek należy odkręcić bardzo dużą nakrętkę na wale korbowym (chyba 32 - nie miałem takiego klucza więc walczyłem z żabką), walczyłem z nią cały dzień, nawet w akcie desperacji użyłem przecinaka i młotka ale to nic nie dało. Zaciągnołem autko do mechaniora, który poradził sobie z w/w nakrętką kluczem pneumatycznym. Więc jeżeli Cie stać na wydatek rzędu 80 zł to sobie odpuść walkę z rożrządem. Rolkę napinającą musisz napiąć z odpowiednią siłą, gdzieś na forum były rysunki urządzenia wspomagającego napinanie (jak znajdę to zapodam linka).
Powodzenia
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Dedra SW 1.6 mpi 90KM - wymiana paska rozrządu i napinacza.

Post autor: bassman » 22 sie 2007, 19:35

Będę wdzięczny za taki rysunek.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Dedra SW 1.6 mpi 90KM - wymiana paska rozrządu i napinacza.

Post autor: Egon » 22 sie 2007, 22:26

najwiekszy problem jest z nakretką na wale korbowym bez pneumata jest cieżko ją odkręcić jak nigdy nie wymieniałes rozrzadu w żadnym aucie to sobie daruj to tym bardziej że masz tylko 1 reke sprawna jak coś skopiesz i pasek spadnie w czasie jazdy możesz poważnie uszkodzić silnik
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra SW 1.6 mpi 90KM - wymiana paska rozrządu i napinacza.

Post autor: makek » 23 sie 2007, 7:54

Obrazek

W 1.8 8v śruba mocująca koło na wale ma lewy gwint.

Awatar użytkownika
-OLO-
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 01 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Środa Śląska

Dedra SW 1.6 mpi 90KM - wymiana paska rozrządu i napinacza.

Post autor: -OLO- » 23 sie 2007, 8:19

"bassman" pisze:Będę wdzięczny za taki rysunek.

Pozdrawiam.
niestety nie mogę znaleźć tego posta, w którym był rysunek tej dźwigni (na rysunku od makek'a oznaczono nr 9) dodatkowo była podana długość poziomego ramienia i waga obciąznika
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie

Awatar użytkownika
-OLO-
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 01 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Środa Śląska

Dedra SW 1.6 mpi 90KM - wymiana paska rozrządu i napinacza.

Post autor: -OLO- » 23 sie 2007, 18:56

Dokładnie o to mi chodziło :bravo:
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Dedra SW 1.6 mpi 90KM - wymiana paska rozrządu i napinacza.

Post autor: bassman » 24 sie 2007, 16:03

Dzięki wielkie - z takim rysunkiem to już można działać.

11 na górnym rys. to co to takiego?

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Dedra SW 1.6 mpi 90KM - wymiana paska rozrządu i napinacza.

Post autor: maciek_czer » 24 sie 2007, 16:34

Niezawodny sposób odkręcenia nakrętki wału korbowego jest następujący:
1. Zrobić dostęp do w/w nakrętki (nadkole, ew. podnieść auto)
2. Wrzucić 5 bieg, zaciągnąć ręczny
3. Założyć nasadkę 32 mm luz inną w zależności od potrzeby (można kupić nawet w Tesco za 28 zł), i klucz do nasadek, lub przedłużki i dopiero klucz do kręcenia (zwiększa się w ten sposób miejsce do kręcenia bo klucz wychodzi poza błotnik)
4. Ktoś drugi (nawet żona/dziewczyna) trzyma wciśnięty hamulec
5. Odkręcamy śrubę/nakrętkę (jak oporna demontujemy przedłużki i najlepiej z kanału kręcimy bezpośrednio za nasadkę, można pomóc sobie rurką do 70 cm.

Jeszcze nie zdarzyło mi się żeby nie puściła, chyba że sprzęgło jest tak cienkie że przepuszcza, ale wtedy robota nic nie da bo i tak auto nie ruszy z miejsca.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

Awatar użytkownika
adasik12
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 30 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Pajęczno

Dedra SW 1.6 mpi 90KM - wymiana paska rozrządu i napinacza.

Post autor: adasik12 » 24 sie 2007, 16:49

Niezawodny sposób odkręcenia nakrętki wału korbowego jest następujący:
1. Zrobić dostęp do w/w nakrętki (nadkole, ew. podnieść auto)
2. Wrzucić 5 bieg, zaciągnąć ręczny
3. Założyć nasadkę 32 mm luz inną w zależności od potrzeby (można kupić nawet w Tesco za 28 zł), i klucz do nasadek, lub przedłużki i dopiero klucz do kręcenia (zwiększa się w ten sposób miejsce do kręcenia bo klucz wychodzi poza błotnik)
4. Ktoś drugi (nawet żona/dziewczyna) trzyma wciśnięty hamulec
5. Odkręcamy śrubę/nakrętkę (jak oporna demontujemy przedłużki i najlepiej z kanału kręcimy bezpośrednio za nasadkę, można pomóc sobie rurką do 70 cm.
tak tak u mnie tak bylo wymieniane u kolegi Macka i jezdze caly czas. Pozdrawiam polecam :D
Lancia Dedra sw 1.9 tds ls

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”