Mam problema

Moja lanciucha jest chyba za miękka. Podejrzewałem że mogę mieć założone sprężyny od jakieś słabszej wersji, do dzisiaj.
Mam wersje 1.8 VVt, 1200 kg wagi czyli trochę to małe waży.
Na początek postanowiłem zrobić porządek z przednimi sprężynkami. Poszukiwania zacząłem od Alvaro koło bielska, który mi powiedział że wszystkie delty miały takie same przednie sprężyny.
Czyli teoretycznie nie mam czego szukać.
W eperku sprawa jest nieco zagmatwana: jest 5 różnych wersji, jednak jak sprawdzałem ich masy (kombinując większa masa > większa sr. zwoju > twardsza sprężyna) wszystkie praktycznie ważą po 2,5 kg/szt, czyli praktycznie to samo ??
Kolega ma Alfa 145 2.0 16V - samochodzik tez ma fabryczne zawieszenie, jednak ma zupełnie inne sprężyny - twarde i o około 1-1,5 cm niższe od sprężyn w słabszych silnikach.
W eperku taka sprężynka waży 3,3 kg.
Pytanko moje :
- czym różnią sie sprężyny pomiędzy Alfą 145/Tipo/Deltą/Dedrą ?? Samochody przecież sa prawie bliźniakami, zawieszenia mają praktycznie identyczne i czy moge beztrosko poszukać sprężyn od alfy...
- czy w HF też były takie miękkie sprężynki, bo w to mi trudno uwierzyć
- czy może sprężynki od Dedry T. Integrale były by optymalne i by pasowały - masa w eperku 3 kg
